Lue keskustelun säännöt.
GALLUP: Milloin laitoit kotona kaiken kuntoon vauvalle?
23.09.2006 |
Siis tarkoitus olis kysellä, että millä raskausviikolla aloititte laittelemaan vauvan huonetta/nurkkaa kuntoon. Eli siis sängyn ja hoitopöydän kokoaminen, vaatteiten ja vaunujen ostelu jne.
Minä olen nyt raskausviikolla 18+3 ja tänään kävin hakemassa hoitopöydän kellarista, että nyt voin sitten pikkuhiljaa pestä uusia (jo nyt ostettuja) ja esikoisen vanhoja vaatteita ja sitten laitella vauvan nurkan (meidän makurissa) kuntoon.
Sängyn ajattelin noin kuukauden päästä käydä kellarista hakemassa ja koota senkin.
Olenkohan minä ihan hullu, kun toimet näinkin pitkällä jo ovat?
karoli ja masupoju 18+3
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ikäeroa muksuille tulee noin 2,5v.
olen siirtänyt esikoisen vaatteet lastenhuoneen komeroon makkarin lipastosta.
ollaan laitettu lastenhuone muutenkin kuntoon, että pojan sänky voitaisiin pian siirtää sinne. vasta luovuttiin tutista, että odotellaan nukkumapaikan vaihtoa vielä kuukausi kenties.
mahtuu sitten pinnis aikanaan talvella makkariin.
olen pikkuhiljaa pessyt vauvanvaatteita varastosta lipastoon. ja tehnyt muutenkin inventaariota, että mitä on, ja mitä ehkä voisi hankkia.
ostin pienen toppapuvun, kokoa jotain 56. saa vauvan sitten turvakaukaloon kunnolla kiinni, kun ei ole pelkkää haalaria pursullaan koko kaukalo.
hankimme hiljattain tuplarattaat. hankinnan ajankohta oli kyllä omasta mielestänikin aika aikainen, mutta kun sattui tulemaan hemmetin hyvät käytetyt erittäin edullisesti vastaan, niin tartuttiin tilaisuuteen.
nutun, sukat, lapaset, housut jne olen neulonut.
hoitopöydän paikkaa pitäisi alkaa miettiä, kun se lkaappi-osa on jo aivan muussa käytössä ollut, ja makkarissakin on enemmän huonekaluja kuin esikoisen aikaan.
tarvitaankohan kenties toinen lipasto, että saadaan se hoitopöydän alkuperäinen siihen hoitopöytäkäyttöön, mahtuuko se yleensäkään kätevästi minnekään, ja onko se yleensäkään tarpeellinen sittenkään.
pikkuhiljaa laitellaan, ja tarpeellisia hankitaan.
viimetinkaan ei haluta jättää järjestelyjä, kun pojan pitänee ensin rauhassa tottua kaikkiin muutoksiin (nukkumiset ja turvaistuimen paikan vaihdos, jne.. ) ennen kuin se vauva sitten oikeasti tulee.
ja toisaalta, itse olin edellisessä raskaudessa niin väsynyt ja vaivainen loppuaikoina, (väsynyt olen kyllä ollut koko ajan) että ei viitsi tarkoituksella sinne senkään tähden jättää suurempia juttuja.
onneksi melkein kaikkea on jo. pinnasängyn patja, pinnasuoja ja hoitoalusta olisi kai varsinaisella puutelistalla ainoastaan.
-ennis- rv18+5