Keittiöpsykologit! Herään lapsuudenkodistani
Melkein joka aamu herätessäni luulen olevani lapsuudenkodissani, jossa vietin 18 vuotta elämästäni. Olen asunut useissa kaupungeissa sen jälkeen, nykyisessä 10 vuotta. Tähän asuntoon muutin syyskuussa. Nämä olot tulleet kuitenkin vasta lähiaikoina. Onko tämä sitä, kun sanotaan että tuntuu kuin olisi tullut kotiin? Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (12)
Herään lapsuudenkodista tai joskus myös mummolasta, talot edelleen meidän perheellä. Yksi aamu nousin ylös ja törmäsin lipastoon, lähdin siis sängystä väärään suuntaan :--D. Luulin vissiin sit olevani taas lapsuudenkodissa.
Koetko uudet kotisi jotenkin turvattomaksi?
Itselläni ei tuota tapahdu, mutta todella monet unistani sijoittuvat joko lapsuudenkotiin tai mummolaan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:31"]
Melkein joka aamu herätessäni luulen olevani lapsuudenkodissani, [/quote]
Tarkoitatko kirjaimellisesti, että herätessäsi ajattelet olevasi lapsuudenkodissasi? Vai tarkoitatko nähneesi unta, että olit siellä? Onhan ne kaksi ihan eri asiaa.
Jos tuo lapsuudenkoti on unennäköä, niin toistuvat talounet eivät ole harvinaisia. Unessa näkyvä / oleva talo kertoo unennäkijästä itsestään eli sinusta ja sinun sen hetkisestä elämäntilanteestasi. Mieti, millainen tunnelma unessa on. Värejä, paljonko huoneita, ullakko, kellari, muita ihmisiä, yms.
Jos taas avatessasi silmät aamulla kuvittelet olevasi lapsuudenkodissasi, suosittelen verhojen vaihtoa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:31"]
Melkein joka aamu herätessäni luulen olevani lapsuudenkodissani, [/quote]
Tarkoitatko kirjaimellisesti, että herätessäsi ajattelet olevasi lapsuudenkodissasi? Vai tarkoitatko nähneesi unta, että olit siellä? Onhan ne kaksi ihan eri asiaa.
Jos tuo lapsuudenkoti on unennäköä, niin toistuvat talounet eivät ole harvinaisia. Unessa näkyvä / oleva talo kertoo unennäkijästä itsestään eli sinusta ja sinun sen hetkisestä elämäntilanteestasi. Mieti, millainen tunnelma unessa on. Värejä, paljonko huoneita, ullakko, kellari, muita ihmisiä, yms.
Jos taas avatessasi silmät aamulla kuvittelet olevasi lapsuudenkodissasi, suosittelen verhojen vaihtoa.
[/quote]
Kuvittelen olevani lapsuudennodissani usein juuri herättyäni, kun en ole vielä avannut silmiäni.
ap
Mulla tulee aina välillä tuota. Yleensä silloin, jos herään johonkin ääneen johon lapsuudenkodissa usein heräsin (paistinpannun kolahdus, kitaran soitto tms). Tapahtuu uudessa kodissa niin harvoin, että herätessä luulen olevani lapsuudenkodissa.
Mulla on samantyyppinen juttu. Joinain aamuna herään ja saan sen saman tunteen kuin lapsuuteni jouluaattoina. Jännitys, into ja onnellisuus.
Ehkä sun lapsuutenkotis edustaa sulle samaa kuin mun jouluaatto. Yhdistät lapsuudenkotiis tietyt tunteet, ja kun tunnet niitä siinä unensekaisessa horrostilassasi, luulet olevasi lapsuudenkodissa.
How 'bout?
Up