Vastasyntyneen "tuoksu" ällöttää
Ennen kuin kerrotte, että olen kamala ihminen, lasten vihaaja, väärässä jne. jne. niin lukekaa ensin. :) Eli itseäni on aina jostain syystä ällöttänyt se tuoksu, joka vauvoissa on - se tuoksu, josta muut naiset tuntuvat hössöttävän ja lässyttävän ihan innoissaan. Pidän kyllä lapsista ja haluan kyllä tulevaisuudessa perustaa perheen, siitä ei siis todellakaan ole kyse. Halusinpa vain kysellä onko täällä muita, joilla on sama ongelma? Entä oman lapsen kohdalla? N20
Kommentit (25)
Olin avata tästä keskustelun mut löysinkin täältä tän. Ihmetellyt aina mutten kehdanut kellekään kertoa. En varmuudella tiedä mikä on tuo maaginen tuoksu, itse en ole sitä tuntenut. Tänään vain huomasin kun yksi taapero vieressä tuoksui voimakkaasti... maidolle. Tuoko se tuoksu on? Ikävä sanoa,e tten pitänyt tuosta tuoksusta, jostain syystä yritin olla hengittämättä sitä. Voinee selittää myös sen ettei minulla koskaan ole ollut ns. vauvakuumetta enkä koskaan ole halunnut omia lapsia. Itse lapsia vastaan minulla ei ole mitään :).
Samaa mieltä kuin ap. Mutta kumma kyllä, mun mielestä vaan muiden ihmisten vastasyntyneet haisee pahalle ja oma ei haissut, vaikka haju on varmaan ihan sama :D
Tarkoitatteko kodissa vellovaa äidinmaidon hajua/ puklun hajua? Koska muutoin en ymmärrä yhtään, mistä puhutte. Eihän se vauva itsessään haise millekään, vaan se imelä maito ja ulospuklattu maito äidin olkapäällä. Itse en huomannut oman lapseni haisevan millekään. Muistan kyllä yökkineeni tuota hajua kerran sukulaisilla käydessä, missä oli pieni vauva, mutta se on ainut kerta, kun olen törmännyt tuohon maidon hajuun. Muissa perheissä en ole tähän törmännyt.
Minäkään en pidä siitä "tuoksusta". Jännä kyllä, en juuri koskaan haistanut sitä omassa vauvassani, vaikka kaikki aina ihailivat että iiiihana vauvantuoksu. Kai sitä jotenkin oli niin tottunut siihen lemuun, ettei edes huomannut juuri koskaan :D
Mä huomasin neljännen oman kohdalla, että se sama tuoksu oli itsessäkin ennen ekaa kunnon suihkua. Mietin mikä ihme sen tekee, lapsivesi? Mille lapsivesi haisee?