Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneen "tuoksu" ällöttää

Vierailija
10.06.2015 |

Ennen kuin kerrotte, että olen kamala ihminen, lasten vihaaja, väärässä jne. jne. niin lukekaa ensin. :) Eli itseäni on aina jostain syystä ällöttänyt se tuoksu, joka vauvoissa on - se tuoksu, josta muut naiset tuntuvat hössöttävän ja lässyttävän ihan innoissaan. Pidän kyllä lapsista ja haluan kyllä tulevaisuudessa perustaa perheen, siitä ei siis todellakaan ole kyse. Halusinpa vain kysellä onko täällä muita, joilla on sama ongelma? Entä oman lapsen kohdalla? N20

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä vauvan imelästä tuoksusta. En ole koskaan ymmärtänyt miksi sitä hehkutetaan ja miksi vieraitakin vauvoja pitäisi sen kummemmin haistella. Omat vauvani tuoksuivat myös, mutta se ei niinkään ällöttänyt.

Vierailija
2/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö kukaan, mistä se imelä tuoksu johtuu? Ruoasta eli maidosta? Jostain muusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva haisi ihan aluksi samalta kuin jälkivuoto. Sen jälkeen ei oo haissu miltään, tai korkeintaan puklulta. en kanssa oo ihan saanu kiinni tästä tuoksujutusta :)

Vierailija
4/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen lukenut artikkeleita aiheesta, niin ilmeisesti tuoksun olisi tarkoitus synnyttää suojeluvietti sen haistavissa. Mutta kun kaikki eivät näköjään edes haista mitään... :O Ap

Vierailija
5/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:27"]Tietäisikö kukaan, mistä se imelä tuoksu johtuu? Ruoasta eli maidosta? Jostain muusta?
[/quote]

Up

Vierailija
6/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon/miedon puklun tuoksu se on minun nenääni. Vähän isompi vauva kuin aivan vastasyntynyt alkaa tuoksua päästä sellaiselle vähän makealle ja hyvälle. Mielelläni vauvoja tuoksuttelisin päivät pitkät, ei ole mitään ihanampaa kuin se uskomattoman pehmeä iho, ohuet vauvahiukset ja se maidon tuoksu <3 Sen sijaan esim. koiranpennut tuoksuu ihmeen pistävälle ja pahalle (vaikka olenkin koiraihminen).

Vierailija
7/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milä vauvat sitten tuoksuvat? Itse en ole koskaan pidellyt pientä lasta.

Vierailija
8/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tuoksua välttämättä haista edes, aivot sen kuitenkin nappaa ja synnyttää suojeluntarpeen.. eihän esim testosteroniakaan haista mut silti aivot sen 'haistaa'. Oma vauva ei kummemmin haise muutakuin vieraiden nokkaan. Se haisee vaan omalle eikä omaa hajua haista.

musta on ällöttävää kun vieraat oli nenä kiinni vauvassa jo laitoksella, käykö niillä edes mielessä mistä se vauva on just tullu, kuinka sillä voi olla eritteitäkin vielä päänahassa :D

Vierailija
9/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:19"]

Mä huomasin neljännen oman kohdalla, että se sama tuoksu oli itsessäkin ennen ekaa kunnon suihkua. Mietin mikä ihme sen tekee, lapsivesi? Mille lapsivesi haisee?

[/quote]

Tarkoitatko että olet huomannut saman vastasyntyneen tuoksun joka lähtee pesussa pois?

Ehkä se tosiaan on lapsivesi, tai siis sitähän ne vauvat maistelee kunnes syntyvät ja alkavat latkia maitoa. Maku ja haju on usein samanlaiset, eli ehkä lapsivesi ja siinä lillunut vauva haisee samalta kuin miltä äidinmaito maistuu...? Että maidon maku olisi vauvalle tuttu? ehkä vauvantuoksua hehkuttavat haistaa sen maidon vauvan iholta tai hengityksestä, koska kyllähän ihmisen ruokavalio voi ominaistuoksuun vaikuttaa. Ja me vauvantuoksua ymmärtämättömät taas haistetaan lähinnä vaatteisiin ja ihopoimuihin jääneen eltaantuvan maidon ja puklun :P :D

Vierailija
10/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:01"]Ennen kuin kerrotte, että olen kamala ihminen, lasten vihaaja, väärässä jne. jne. niin lukekaa ensin. :) Eli itseäni on aina jostain syystä ällöttänyt se tuoksu, joka vauvoissa on - se tuoksu, josta muut naiset tuntuvat hössöttävän ja lässyttävän ihan innoissaan. Pidän kyllä lapsista ja haluan kyllä tulevaisuudessa perustaa perheen, siitä ei siis todellakaan ole kyse. Halusinpa vain kysellä onko täällä muita, joilla on sama ongelma? Entä oman lapsen kohdalla? N20
[/quote] et ole lapsivihaaja. Ei siinä mitään että et pidä hajusta mutta ne ihmiset ärsyttävät jotka sanovat että "lapsen voisivat kuolla" "lapset ovat arvottomia" yms. Se on vain t.y.h.m.ä.ä

Vierailija
11/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:01"]Ennen kuin kerrotte, että olen kamala ihminen, lasten vihaaja, väärässä jne. jne. niin lukekaa ensin. :) Eli itseäni on aina jostain syystä ällöttänyt se tuoksu, joka vauvoissa on - se tuoksu, josta muut naiset tuntuvat hössöttävän ja lässyttävän ihan innoissaan. Pidän kyllä lapsista ja haluan kyllä tulevaisuudessa perustaa perheen, siitä ei siis todellakaan ole kyse. Halusinpa vain kysellä onko täällä muita, joilla on sama ongelma? Entä oman lapsen kohdalla? N20
[/quote] et ole lapsivihaaja. Ei siinä mitään että et pidä hajusta mutta ne ihmiset ärsyttävät jotka sanovat että "lapsen voisivat kuolla" "lapset ovat arvottomia" yms. Se on vain t.y.h.m.ä.ä
[/quote]

No tällä palstalla kun on tietyillä mammoilla tapana vetää nekkuun koko palkokasviplantaasi, kun esittää jonkin vähänkään negatiivisen lapsiin liittyvän mielipiteen. ;) ap

Vierailija
12/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, vauvat haisevat todella omituiselta. En tiedä haluanko omia lapsia, mutta on käynyt mielessä, että mitäs jos omankin lapsen haju on yhtä luotaantyöntävä kuin vieraiden? Jotenkin kuitenkin luotan siihen, että oma olisi eri asia.

Vierailija
13/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ole ymmärtänyt sitä tuoksujuttua...ja usein se oikeasti on maidon haju :D
Tosin, joka päivä nuuhkaisen omaa puolitoistavuotiasta hiuksista tai niskasta, tuoksuu hyvälle. Mutta ei niin vauvalle varsinaisesti.

Vierailija
14/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:03"]Jep, vauvat haisevat todella omituiselta. En tiedä haluanko omia lapsia, mutta on käynyt mielessä, että mitäs jos omankin lapsen haju on yhtä luotaantyöntävä kuin vieraiden? Jotenkin kuitenkin luotan siihen, että oma olisi eri asia.
[/quote]

Itsekin uskon, että oman lapsen kohdalla se olisikin yhtäkkiä aivan toinen tilanne. En edes osaa selittää miksi se aiheuttaa minussa inhotusreaktion, kun yleensä siedän ties mitä hajuja paljon muita paremmin. Kummallista. Ap

Vierailija
15/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailkaa, mille se vauva nyt sitten tuoksuu tai haisee? En ole koskaan päässyt nuuhkimaan.

Vierailija
16/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin tätä kovin hehkutettua "vauvantuoksua", mutta en koskaan haistanut sitä. Yritin nuuhkia vauvaa, mutta ei hän tuoksunut oikein miltään. Olo oli huijattu! Nyt taapero tuoksuu ihan kivalle, samalta kuin yöpupu (joo, nukun edelleen pupun kanssa, jonka kanssa ollaan oltu yhdessä 25 vuotta, itse olen 26 vuotta).

Vierailija
17/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haista niissä mitään erikoista. Minun mielestä vauvat eivät oikeastaan haise juuri millekään. Ehkä saippualle tai puhtaalle pyykille. Ja mulla on kyllä ollut vauva, joka on jo iso poika, mutta en millään muista että hänessä olisi ollut jotain vauvantuoksua. Tosin minulla oli kyllä sitkeä flunssa juuri synnytyksen aikaan, tiedä häntä sitten.

Vierailija
18/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta haisevat äklölle. Kuin imelälle pillulle.

Vierailija
19/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut vauvantuoksua, kuten en koirien suhteen pennuntuoksuakaan. TOsin ihmislapsista en myöskään ole epämiellyttävää ominaistuoksua aistinut sen selvemmi n. Mutta, omat vastasyntyneet vauvat on oikeasti tuoksuneet tosi hyvälle ennen ensimmäistä kylpyä, kukkasille ehkä. Aina kylvetys on hävittänyt tuoksun ja siis parin päivän ikäisestä tuoksu on ollut minun nenään jo olematon. Vauvantuoksu tarkoittaa mulle sitä ensipäivien tuoksua, ehkä muut aistivat sen vähän vanhemmistakin ja pestyistä vauvoista.

Vierailija
20/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, se maaginen vauvantuoksu. Eli eltaantunut tissimaito. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän