työterveyshuoltoneuvottelu - oikeus kutsua ltm paikalle?
Onko työntekijällä oikeus kutsua luottamusmies esimiehen koolle kutsumaan kolmikantaneuvotteluun?
Kommentit (30)
Onkohan paikalla ketään, kuka olisi tt:nä osallistunut neuvotteluun? Mistä syystä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:26"]Onkohan paikalla ketään, kuka olisi tt:nä osallistunut neuvotteluun? Mistä syystä?
[/quote]
Työntekijänä en, mutta esimiehenä olen osallistunut usein. Syitäkin paljon erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:26"]Onkohan paikalla ketään, kuka olisi tt:nä osallistunut neuvotteluun? Mistä syystä?
[/quote]
Työntekijänä en, mutta esimiehenä olen osallistunut usein. Syitäkin paljon erilaisia.
[/quote]
Onko 30 pv poissaolo tarve järjestää neuvottelu jos varsinaisia aiempia keskusteluita ole pidetty?
Mietin lähinnä prosessia miten yleensä työkykyarviossa edetään.
Kyllä saa. Kannattaa myös tehdä niin, muuten oot yksin. Saako kysyä syytä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:26"]Onkohan paikalla ketään, kuka olisi tt:nä osallistunut neuvotteluun? Mistä syystä?
[/quote]
[/quote]
Onko 30 pv poissaolo tarve järjestää neuvottelu jos varsinaisia aiempia keskusteluita ole pidetty?
Mietin lähinnä prosessia miten yleensä työkykyarviossa edetään.
[/quote]
30 päivän jälkeen käyn työntekijän kanssa varhaisentuen mallin läpi. Ihan tapauskohtaisesti riippuu milloin työterveyshuolto tulee mukaan neuvotteluihin. Poissaolot eivät ole ainoa syy.
Myös työsuojeluvaltuutettu käy..Olen ollut tsv. kyseisessä tapahtumassa
-jake-
Näen kyllä tässä myös oman etuni. Ihmettelen vain miksi aiempia keskusteluita ei ole käyty vaan heti ns. kolmikantaneuvotteluun.
Miksi oot ollu 30 pv saikulla? Syy vähän ratkaisee :))
Kai sinulle on tehty työkykyarviointi?
Ei ole tehty. Eikä ole sellaisesta puhutukaan!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:40"]Miksi oot ollu 30 pv saikulla? Syy vähän ratkaisee :))
[/quote]
En halua tuoda sitä tässä esille, mutta kyseessä todellinen sairasloma ei friikki.
Esimies järjesti meillä kolmikantaneuvottelun, kun olin ollut 6 vko pois töistä jalkaleikkauksen takia. Toinen työkaveri oli sairauslomalla olkansa takia vuoden ajan 5-10 päivää/kk, mutta hänen kanssaan ei ko. keskustelua koskaan käyty. Esimies oli sitä mieltä, että (toimisto)työkykyni oli olennaisesti alentunut. TYöterveys oli eri mieltä.
Onko sinun työkykysi alentunut vai haetko osa-sairauspäivärahaa?.
Mistä tiedän onko, määrittelenkö sen itse?
En hae mitään kela:n rahoja vaan olen sairaslomalla ja odotan pääsyä erikoislääkärille joka tekisi hoitopäätäksiä.
Mistä tiedän onko, määrittelenkö sen itse?
En hae mitään kela:n rahoja vaan olen sairaslomalla ja odotan pääsyä erikoislääkärille joka tekisi hoitopäätäksiä.
Espoon kaupungilla? Normaalimenettely, paikalla tod näk vain sinä ja työterkka.
Työnantaja voi ajatella esim. osasairauspäivärahaa sinun palatessa töihin. Eli töihin palaaminen olisi mahdollisimman onnistunut.
Tietysti on.