Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lomareissulla, haluan vain kotiin!

Vierailija
10.06.2015 |

Olen matkustanut paljon ja rakastanut matkustamista. Olen tehnyt lyhyitä reissuja sekä kuukausien matkoja. Jo viime reissulla tammikuussa oli jotenkin tosi tylsää, mutta ajattelin sen olevan vain poikkeus. Nyt olen ollut 7 päivää eräässä Euroopan maassa kiertelemässä ja vielä olisi edessä 4 päivää ennen lentoa kotiin.
-
Olen halunnut kotiin ensimmäisestä lomapäivästä saakka! Ei huvita kierrellä yhtään, ajattelen vain kuinka kivaa olisi olla kotona. En jaksa innostua mistään. Kuitenkin tätäkin matkaa suunnittelin innolla, mietin onko tämä ihan liian lyhyt aika reissulle ja mietin samalla, mihin menisin seuraavaksi. Mikä mua vaivaa??
-
Tänäänkin oon vaan nyhjännyt majapaikassa ja surffaillut netissä. Väkisin kävin vähän kiertelemässä kaupunkia.Lasken tunteja nukkumaanmenoon ja sitä, montako yötä vielä ennen kotiinpaluuta. Kai nyt on uskottava, että jonkinlainen kyllästyminen on tosiasia ja jättää matkustelu vähäksi aikaa :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan on helppo ongelma :) Pidät vain nyt matkustelusta pidempää taukoa ja mietit, miten muuten voisit hemmotella itseäsi/hakea elämyksiä. Kotimaassakin on paljon vaihtoehtoja! Tai sitten vain nautit siitä, että ei tarvitse tehdä mitään erikoista. 

Vierailija
2/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ap! Mä kiersin maailmaa 20 vuotta ja rakastin sitä. Kyllästyminen hiipi hiljalleen: ensin reissut lyhentyivät, majapaikat muuttuivat hostellien dormeista yksityishuoneisiin ja hotelleihin ja tylsistyminen iski nopeasti. Matkojen suunnittelu ja lentojen varaus ei enää innostanut. Totesin, että miksi mä väkisin matkustan ja lopetin reissaamisen lähes kokonaan. Nyt käyn 2-3 kertaa vuodessa kaupunkilomalla ja olen max. 4 yötä reissussa. Mieli ja kiinnostuksen kohteet muuttuvat ja se on ihan ok :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ikä.. Minulla on monta tuttua jotka ovat mm. vannoneet että eivät koskaan halua kesämökkiä koska on liian tylsää käydä aina samassa paikassa. Jossakin tuolla neljänkympin jälkeen on kuitenkin mökkikuume iskenyt ja omasta paikasta on tullut tosi rakas ja mieluinen.

Vierailija
4/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun matkustamiseni loppui lähes seinään nelikymppisenä. Ei vain enää huvittanut. Nyt käyn kerran vuodessa yksin kaupunkilomalla (New York / Lontoo / Hong Kong / Barcelona / Berliini tms.) ja kerran vuodessa käydään miehen kanssa vajaan viikon autoilureissulla/kaupunkilomalla Euroopassa. Aikamoinen muutos entiselle himomatkustajalle :)

Vierailija
5/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, vielä 3 yötä ennen kuin pääsee kotiin :( Lohduttavaa kuitenkin lukea että muillekin on käynyt näin. Ap

Vierailija
6/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:03"]

Minun matkustamiseni loppui lähes seinään nelikymppisenä. Ei vain enää huvittanut. Nyt käyn kerran vuodessa yksin kaupunkilomalla (New York / Lontoo / Hong Kong / Barcelona / Berliini tms.) ja kerran vuodessa käydään miehen kanssa vajaan viikon autoilureissulla/kaupunkilomalla Euroopassa. Aikamoinen muutos entiselle himomatkustajalle :)

[/quote]

Siltikin taidat matkustaa tällä hetkellä enemmän kuin suomalaiset keskimäärin.

Vierailija
7/25 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna kotiin!
.
Ongelma ei todellakaan ole se, että matkustan yksin. Olen introvertti ihminen ja ajatus yli 1 yön reissusta muiden kanssa karmii. Kaverit käyvät porukalla kaupunkilomilla ja minulle se olisi kauhistus. Viihdyn hyvin itsekseni ihan arjessakin.
.
Eilen oli kiva päivä, ehkä siksi, että tiesi kotimatkan olevan jo lähellä. Samoin nyt on hyvä fiilis. Ehkä tauon jälkeen siirryn suosiolla 2-3 yön reissuihin :) Ap

Vierailija
8/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, tänään kotiin! Nyt aamiaisella, lentolähtee kahden maissa. Kunhan pääsen kotiin, en lähde 2 viikkoon yli 30km säteelle asunnostani :) Nämä pari viimeistä päivää ovat olleet ok kun olen tiennyt, että reissu loppuu ihan kohta. Ap

Vierailija
9/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:49"]Jee, tänään kotiin! Nyt aamiaisella, lentolähtee kahden maissa. Kunhan pääsen kotiin, en lähde 2 viikkoon yli 30km säteelle asunnostani :) Nämä pari viimeistä päivää ovat olleet ok kun olen tiennyt, että reissu loppuu ihan kohta. Ap
[/quote]
Olen helpottunut puolestasi :)

Vierailija
10/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kotiin, ap! :)

Vierailija
11/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:49"]Jee, tänään kotiin! Nyt aamiaisella, lentolähtee kahden maissa. Kunhan pääsen kotiin, en lähde 2 viikkoon yli 30km säteelle asunnostani :) Nämä pari viimeistä päivää ovat olleet ok kun olen tiennyt, että reissu loppuu ihan kohta. Ap [/quote] Olen helpottunut puolestasi :)

[/quote]

Tää on ihana! :)

Vierailija
12/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) Laukku pakattu ja nyt kentälle. Lento kestää vaihdon takia vähän kauemmin, mutta ei haittaa, oon kuitenkin matkalla kotiin! Ap

Vierailija
13/25 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kotona!!! Aamukahvia, pyykin pesua, ihan vaan olemista <3 Ap

Vierailija
14/25 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimee oot

Vierailija
15/25 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona paras!

Vierailija
16/25 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:41"]

Huomenna kotiin! . Ongelma ei todellakaan ole se, että matkustan yksin. Olen introvertti ihminen ja ajatus yli 1 yön reissusta muiden kanssa karmii. Kaverit käyvät porukalla kaupunkilomilla ja minulle se olisi kauhistus. Viihdyn hyvin itsekseni ihan arjessakin. . Eilen oli kiva päivä, ehkä siksi, että tiesi kotimatkan olevan jo lähellä. Samoin nyt on hyvä fiilis. Ehkä tauon jälkeen siirryn suosiolla 2-3 yön reissuihin :) Ap

[/quote]

Voisit ehkä seuraavalla kerralla kokeilla lomaa jonkun kaverin kanssa, vaikka se ehkä tuntuukin ahdistavalta ajatukselta. Saattaa kuitenkin olla, että yllätyt positiivisesti. Ei ainakaan ole mitään hävittävää, kun tämä edellinen lomasi vaikuttaisi kaikin puolin epäonnistuneelta kokemukselta. Minä myös introvertti, mutta ei tulisi mieleenikään lähteä yksin lomalle. Onneksi minulla kiva kumppani, joka kanssa matkustan aina kahdestaan. :)

Vierailija
17/25 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 yötä... Ap.

Vierailija
18/25 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problem :D

Totta puhuen tiedän tunteen. Pidä taukoa, se auttaa.

Vierailija
19/25 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:49"]

Se ikä.. Minulla on monta tuttua jotka ovat mm. vannoneet että eivät koskaan halua kesämökkiä koska on liian tylsää käydä aina samassa paikassa. Jossakin tuolla neljänkympin jälkeen on kuitenkin mökkikuume iskenyt ja omasta paikasta on tullut tosi rakas ja mieluinen.

[/quote]

Mulla juuri näin. Olin nuorempana tosi innokas matkustelija. Mulla alkoi jossain 35 iässä sitten kyllästyttää matkat. Kaipasin enemmänkin luonnon rauhaa ja hiljaisuutta kuin uusien paikkojen näkemistä. Ostin itselleni pienen mökin, ja siitä olen tehnyt itselleni kesäparatiisin. Nyt olen 41 ja en ole tuon kyllästymisen jälkeen enää ulkomailla matkustellut, ja on aika todennäköistä, ettei sellainen enää loppuikänä kiinnosta.

Vierailija
20/25 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:39"]Tiedän tunteen ap! Mä kiersin maailmaa 20 vuotta ja rakastin sitä. Kyllästyminen hiipi hiljalleen: ensin reissut lyhentyivät, majapaikat muuttuivat hostellien dormeista yksityishuoneisiin ja hotelleihin ja tylsistyminen iski nopeasti. Matkojen suunnittelu ja lentojen varaus ei enää innostanut. Totesin, että miksi mä väkisin matkustan ja lopetin reissaamisen lähes kokonaan. Nyt käyn 2-3 kertaa vuodessa kaupunkilomalla ja olen max. 4 yötä reissussa. Mieli ja kiinnostuksen kohteet muuttuvat ja se on ihan ok :)
[/quote]
Musta 2-3 vapaa-ajan matkaa vuodessa on paljon.