Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerätään tähän parhaat retki-/piknik-/ulkoilueväät ja ruuat

Vierailija
10.06.2015 |

Nyt kun kesä on vielä aluillaan, olisi kiva saada vinkkejä evästykseksi lasten kanssa. Meillä itsellä 1- ja 2-vuotiaat ja nyt jo tympii ainaiset voileivät ja banaanit :) kauniina kesäpäivänä olisi myös kiva hoitaa ihan ruokailutkin ulkoistetusti, ettei tarvisi kökkiä sisällä mutta olen tosi huono keksimään ruokia. Kerätään tähän parhaat ideat ja vinkit niin voi sitten tallettaa ketjun vaikka puhelimen suosikkeihin :)

(eikä pliis aleta vääntämään mistään tyyliin kannattaako purkkiruokaa syöttää taaperolle vai ei...)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat olleet ihan innoissaan jo siitä, kun ihan tavallista ruokaa on syöty ulkona.
Me ollaan retkeilty paljonkin, mutta joku outo muistikatkos, kun en saa nyt päähän mitään.

Vierailija
2/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö ideoita? mitä kaikkea varaat aina mukaan? Meillä ainakin kosteuspyyhkeet, ruokalappu ja pieni pussi roskia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaikki vinkit näihin tilanteisiin tervetulleita! millä helpotat teidän retkeilyä? joku esim. varaa kaikille suodatinpussit joista on helpompi syödä...

Vierailija
4/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakat (säilyy hyvin kesälläkin kun jääkaapista ottaa mukaan, ehtii lämmitä hieman "huoneenlämpöiseksi", viinirypäleet, kirsikkatomaatit.

Ja kyllä noi purkkiruuat on aika käteviä pienille, meidän 2-v tosin yökkii jo niille joten ei enää niitä tarjota. Mutta onhan niitä taaperoillekin ja hyvin säilyvät jne.

Vierailija
5/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Dipattavia (itse tehtyjä lihapullia, porkkana/kurkku/paprika tikkuja, kirsikkatomaatteja, mansikoita, juustoa...) ja ne voi helposti pakata vaikka minigrip pusseihin. Kermaviilistä dippi.

- Itse tehtyjä kananugetteja ja dippiä

- Mini hamppareita itse tehtynä, tai miksei normaalikokoisiakin

- wrappeja

- Hedelmäsalaattia

Nää on mun mielestä kaikki sellaisia, mitä on helppo syödä ilman aterimia, tai vaan lusikalla ja ei vaadi lämmittämisiä jne. Ja maistuu kaiken ikäisille, ainakin meidän perheessä.

Vierailija
6/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

croissantit, paistopisteen sämpylät, pikkupizzat, smoothiet

Vierailija
7/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi tehdyt salaattiannokset (vaikka makaroni, herne, omena, tomaatti, kurkku, kinkku/tonnikala/savukala/kana). Itse käytän 0,5l pakaseterasioita pakkaamiseen, pienelle lapselle riittää 0,3-0,25l rasiakin. 

Pieni muovipussi ja kylmäkalle riittää hyvin pitämään ruuat kylmänä puoli päivää, kylmälaukku mukaan jos pidempää säilytysaikaa tarvitsee.

Mehut yms hiilihapottomat juomat voi pakastaa ja käyttää niitä kylmäkallena.

Vierailija
8/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijat, rusinat, keitetyt kananmunat, pikku pullat, pikku porkkanat.

Vierailija
9/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kylmäkallejen tilalla puolen litran limupulloja joihin olen laittanut vettä ja pistänyt pakkaseen. Ne sulavat pikkuhiljaa ja niistä saa sitten juotua kylmää jäävettä :)

Vierailija
10/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannari, teeleivät, erilaiset piirakat, nakit, leipäjuusto, rieskarullat....

Vierailija
11/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:34"]Käytä kylmäkallejen tilalla puolen litran limupulloja joihin olen laittanut vettä ja pistänyt pakkaseen. Ne sulavat pikkuhiljaa ja niistä saa sitten juotua kylmää jäävettä :)

[/quote]
Kunhan vaan sulavat tarpeeksi nopeasti. Käytettiin tätä kikkaa Italiassa pienellä kävelyretkellä uimarannalle, ja meinas tulla jano kun juomat ei sulaneetkaan niin nopeasti kuin kävelyllä tuli janoi. :)

Vierailija
12/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyt croissantit ja ruokaisaa salaattia.

Vierailija
13/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreet mansikat :) ehkä myös herneet...

Vierailija
14/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussismoothiet, löytyy myös ruokaisat versiot.

Vierailija
15/25 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehty pizza, on hyvää kylmänäkin. Myös paistopisteistä voi löytyä pizzapaloja.

Vierailija
16/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(suklaa/jogurttikuorrutteiset) pähkinät.

Vierailija
17/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasterasiaan jäiset marjat ja jogurtti, sulaa sopivasti syöntihetkeen mennessä.

Vierailija
18/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä mieleen belvita breakfast ja muutkin välipalakeksit sekä lastenruokahyllystä löytyvät huoneenlämmössä säilyvät jukurtit. Myös suklaavanukkaita (olisko ehrmann) löytyy huoneenlämmössä säilyviä.

Vierailija
19/25 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruissipsit

Belvita/elovena välipalakeksit

Keksit

Suklaakuorrutetut pähkinät

Vierailija
20/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset