Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin kaikki exät olevinaan narsisteja

Vierailija
03.02.2022 |

Tämä on nyt avautumisketju- saa tulla mukaan omilla kokemuksilla, tai kommentoimaan. Aivan sama. Olen itse nyt ihan täynnä erästä kaveriani, jonka sekoiluita olen katsonut vuosi tolkulla (varmaan 10v)

Hänen miesmakunsa on tyyppiä lapsen näköinen kusipää. Miehiä on mahtunut myös mielestäni fiksuja, heihin hän on kyllästynyt. Kusipäisimmät, ulkonäkökeskeisemmät miehet tuntuu vetoavan. Narsistiksi en silti heitä haukkuisi ainakaan kaikkia. Vai voiko yksi ihminen saada aina mies toisensa jälkeen narsistin? Oliko narsisteja nyt noin 3% ? En muista ja sama se.

Hän löytää miehen, kehuu maasta taivaisiin verraten aina edelliseen exään kuinka tämä on nyt parempi. Menee kuukausia, ehkä vuosi maksimissaan kaksi kun mies leimataan narsistiksi ollaan saatu vuosisadan traumat ja terapiaan hakeudutaan puhumaan narsisti uhrin tarinaa. Tää sama kaava on nyt toistunut arviolta viisi kertaa. Kaverillani on ikää melkein 40v ja edelleen sama kaava joka ikinen kerta. Sitten sinkkuna lyhyt aika jauhaen miten nyt seuraavan kanssa etenee hitaasti, ei hötkyillä tai muuteta yhteen. Paras olla yksin nyt. Liitytään internetin treffailupalstalle ja uusi mies on kiikarissa. Yleensä eka kenet tavataan osuukin just nappiin ja on niin "mätsi" kun olla ja voi. Sit taas verrataan edelliseen ja vouhkataan miten sellasta on voinut edes katsoa kun tää on niin hieno mies ja kohtelee hienosti jopa hänen kissojaan. Edellinen ei niin tehnyt. Kaveri ei tajua lainkaan termiä alkuhuuma ja sen tuoma uutuudenviehätys kun halutaan toista miellyttää. Tämä kun loppuu arjen tullessa ollaan narsisti uhreja.

Tilanne on nyt siis se että kuuntelen noin kymmenettä vuotta putkeen tätä samaa hommaa nyt on taas uusi mies kuvioissa ja tiedän että samat neuvot tulen lähikuukausina antamaan, samat hysteeriset puhelut kun narsismi paljastuu yllättäen jne.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Surullista että noin käy edelleen kun hän on 40v ja sinä joudut kuuntelemaan siihen päälle. Mistä paikasta hän löytää nuo miehet? Onko kokeillut eri paikkaa, jossa olisi oikeasti fiksua ystävällistä seuraa. Luultavasti alkoholi (hän tai miehillä), baari tai internetin treffipaikka pahentaa asiaa, siellähän on vapaana juuri ne tyypit odottamassa. 

Vierailija
22/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi vaikuttaa jotenkin siltä ettei oman pään sisällä kaikki ole kunnossa. En todellakaan usko jotta kaikki sen miehet osoittautuu narsisteiksi, muuten mänttejä voivat olla. Miksi olet tekemisissä kyseisen kaverin kanssa, eikö tuo ole raskasta?

Ja narsismista, oon niin kyllästynyt koko sanaan. Ihan takuuvarmasti 90% näistä naisten diagnosoimista narsisteista ei oikeasti niitä ole. Sitä voi olla kamala ihminen muutenkin, ei kaikki ole narsismia. Oikeita narsisteja on olemassa ja jotenkin tällä yleistämisellä (mies on tollo, se on narsisti) tavallaan väheksytään näitä todellisia narsistin uhreja.

Olen samaa mieltä tuon narsismin suhteen. Osaan olen tutustunut enkä pitänyt heitä narsisteina. Miesmaku jos sattuu olemaan sellainen keskenkasvuinen poika ( tulee mieleen vähän temptation Islandin miehet lähtökohtaisesti. Treenattu vartalo, tyhjä pää)

Tämä kaveri sattuu olemaan mun työkaveri ja koko totuus hänestä ei ole tässä ketjussa. On siis mukava ihminen. Mies sekoiluista olen saanut vaan tarpeekseni enkä jaksa enää kun kahvihuoneessa itketään miten traumoissa nyt ollaan kun itse ei mitään väärää tehnyt vaan se mies pelkästään. Olen kertonut että minun kantani on se että riitaan tarvitaan kaksi. Kuulema ei. Mies on ainoastaan se mikä mättää, ei hän. Tämä siis joka kerta.

Ap

Keskenkasvuinen poika - red flag

sopii tositv-formaattiin (tyyliin tempparit) - red flag

tyhjä pää - red flag

ulkopuolinen ei huomaa mitään - red flag

treenattu vartalo - red flag

väitetty yksipuolinen riitely - red flag

Aika hyvin ignooraat kaikki vaaranmerkit ja selittelet muuksi. 

Siis usko tai älä: näitä kaikkia piirteitä voi olla olematta kuitenkaan narsisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan hänellä olla taipumus ihastua sellaisiin, jotka monesta olisivat liian hyviä ollakseen totta, jolloin he pakostakin ovat pettymys myöhemmin. Kukaan kun ei ole täydellinen. Mutta aloituksen perusteella en tiedä ovatko he oikeasti narsisteja. Millä tavoilla hän on perustellut noiden miesten narsismia? Mitä he ovat sanoneet tai tehneet?

Tyypillisintä on että miehet tavalla tai toisella kaverini mukaan ovat häntä manipuloineet. Hän on pelännyt miesten kyttäävän häntä. Lukenut narsismioppaita joiden kohtia näyttää minulle ja kertoo miehestä että näin juuri toimi. miehet eivät ole koskaan kaveriani mustamaalanneet ainakaan minulle. Kaksi miestä on kaverini takia muuttanut pk seudulle muualta. Eräs tuli muistaakseni Mikkelistä saakka Espooseen, että saisivat suhteensa toimimaan. Kaverini asuu siis pk-seudulla.

En tiedä miksi hän kaikista eroaa ja miksi kaikki ovat narsisteja. Olen itsekin eronnut muutaman kerran tänä aikana, eikä kukaan exäni ole mielestäni narsisti vaikka yhteen eroon kyllä liittyi mm huoltajuuskiistaa.

Ap

Kaverisi tekee ainakin sen virheen, että yrittää keskustella kanssasi aiheesta. En minäkään tajua, millaista olisi olla narkkarin tai alkoholistin puoliso, kun en ole sellaista koskaan kokenut. Olisi vaikea ymmärtää, mitä kaikkea se pitää sisällään, muutakin kuin sen ilmeisen. He, jotka ovat kokeneet, tietävät kyllä, pienetkin epämääräiset yksityiskohdat, miten vatsassa kiristyy, kun kuulee pullon sihahtavan auki. 

Suhde naristin kanssa on toisesta maailmasta, sitä ei voi verrata mihinkään suhteeseen tavallisen ihmisen kanssa tai tavalliseen eroon. Narsistien uhreja ei kutsuttaisi uhreiksi, elleivät nämä suhteet olisi traumatisoivia. Ja on aivan mahdollista, että ystäväsi ei ole onnistunut katkaisemaan kierrettä ja jokainen uusi suhde narsistiin pahentaa hänen traumasidettään entisestään ja altistaa hänen aivojaan ja kehoaan niille. 

Vierailija
24/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on 1% väestöstä, joten on 1% mahdollisuus, että eksä on narsisti. Kaksi narsistia putkeen on 0,01^2 mahdollisuus eli 0,01% mahdollisuus ja kolme narsistia putkeen on 0,0001% mahdollisuus. 

Väärin. Oletat, että kumppani arvotaan. Näin ei ole, vaan kumppani valitaan itse, kiinnostuneena tämän ominaisuuksista, joista yksi on luonne(vika).

Narsistin tunnistaminen on jopa ammattilaisille vaikeaa. Narsistit ovat hyviä manipuloimaan, eteviä simuloimaan tunteita ja pinnallisen viehättäviä alkuun.

Joten sangen mahdollista, että valkkaa alitajuisesti näitä pinnallisen viehättäviä narsisteja tai on otollinen uhri näiden manipuloinnille. Tällöin todennäköisyys lähenee yhtä.

Vierailija
25/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi vaikuttaa jotenkin siltä ettei oman pään sisällä kaikki ole kunnossa. En todellakaan usko jotta kaikki sen miehet osoittautuu narsisteiksi, muuten mänttejä voivat olla. Miksi olet tekemisissä kyseisen kaverin kanssa, eikö tuo ole raskasta?

Ja narsismista, oon niin kyllästynyt koko sanaan. Ihan takuuvarmasti 90% näistä naisten diagnosoimista narsisteista ei oikeasti niitä ole. Sitä voi olla kamala ihminen muutenkin, ei kaikki ole narsismia. Oikeita narsisteja on olemassa ja jotenkin tällä yleistämisellä (mies on tollo, se on narsisti) tavallaan väheksytään näitä todellisia narsistin uhreja.

Olen samaa mieltä tuon narsismin suhteen. Osaan olen tutustunut enkä pitänyt heitä narsisteina. Miesmaku jos sattuu olemaan sellainen keskenkasvuinen poika ( tulee mieleen vähän temptation Islandin miehet lähtökohtaisesti. Treenattu vartalo, tyhjä pää)

Tämä kaveri sattuu olemaan mun työkaveri ja koko totuus hänestä ei ole tässä ketjussa. On siis mukava ihminen. Mies sekoiluista olen saanut vaan tarpeekseni enkä jaksa enää kun kahvihuoneessa itketään miten traumoissa nyt ollaan kun itse ei mitään väärää tehnyt vaan se mies pelkästään. Olen kertonut että minun kantani on se että riitaan tarvitaan kaksi. Kuulema ei. Mies on ainoastaan se mikä mättää, ei hän. Tämä siis joka kerta.

Ap

tyhjä pää - red flag

Siis usko tai älä: näitä kaikkia piirteitä voi olla olematta kuitenkaan narsisti

Totta kai. Tässä kuitenkin kirjoittaja yrittää vakuuttaa, että tyyppi ei ole narsisti. Hänen myös pitäisi huomioida, että on olemassa merkit, jotka viittaavat vahvasti mahdollisuuteen, että kohde on kuin onkin narsisti. 

Vierailija
26/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotakoon myös se että kaverini, myös itse on ulkonäkökeskeinen. Usein tämmöset miehet kiinnostavat hyvin samantyyppisiä ihmisiä. Kaverini on kuitenkin kaverina ystävällinen ja välittävä. Toki usein asiat menevät niin että hänen juttujaan kuunnellaan. Toki hänellä on aina pahempi tilanne menossa kuin itselläni josta syystä hänen juttunsa on tapetilla. Olen alkanut kyseenalaistaa tätä ympyrää myös tästä syystä. Työpaikallamme kaveri on suosittu.

Ap

Vierailija
27/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan hänellä olla taipumus ihastua sellaisiin, jotka monesta olisivat liian hyviä ollakseen totta, jolloin he pakostakin ovat pettymys myöhemmin. Kukaan kun ei ole täydellinen. Mutta aloituksen perusteella en tiedä ovatko he oikeasti narsisteja. Millä tavoilla hän on perustellut noiden miesten narsismia? Mitä he ovat sanoneet tai tehneet?

Tyypillisintä on että miehet tavalla tai toisella kaverini mukaan ovat häntä manipuloineet. Hän on pelännyt miesten kyttäävän häntä. Lukenut narsismioppaita joiden kohtia näyttää minulle ja kertoo miehestä että näin juuri toimi. miehet eivät ole koskaan kaveriani mustamaalanneet ainakaan minulle. Kaksi miestä on kaverini takia muuttanut pk seudulle muualta. Eräs tuli muistaakseni Mikkelistä saakka Espooseen, että saisivat suhteensa toimimaan. Kaverini asuu siis pk-seudulla.

En tiedä miksi hän kaikista eroaa ja miksi kaikki ovat narsisteja. Olen itsekin eronnut muutaman kerran tänä aikana, eikä kukaan exäni ole mielestäni narsisti vaikka yhteen eroon kyllä liittyi mm huoltajuuskiistaa.

Ap

Kaverisi tekee ainakin sen virheen, että yrittää keskustella kanssasi aiheesta. En minäkään tajua, millaista olisi olla narkkarin tai alkoholistin puoliso, kun en ole sellaista koskaan kokenut. Olisi vaikea ymmärtää, mitä kaikkea se pitää sisällään, muutakin kuin sen ilmeisen. He, jotka ovat kokeneet, tietävät kyllä, pienetkin epämääräiset yksityiskohdat, miten vatsassa kiristyy, kun kuulee pullon sihahtavan auki. 

Suhde naristin kanssa on toisesta maailmasta, sitä ei voi verrata mihinkään suhteeseen tavallisen ihmisen kanssa tai tavalliseen eroon. Narsistien uhreja ei kutsuttaisi uhreiksi, elleivät nämä suhteet olisi traumatisoivia. Ja on aivan mahdollista, että ystäväsi ei ole onnistunut katkaisemaan kierrettä ja jokainen uusi suhde narsistiin pahentaa hänen traumasidettään entisestään ja altistaa hänen aivojaan ja kehoaan niille. 

Mutta onko mahdollista että tämä kaveri on saanut pelkkiä narsisteja viimeisen 10v aikana? Aikamoista, kannattaisi laittaa silloin lotto vetämään ;)

Vierailija
28/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on 1% väestöstä, joten on 1% mahdollisuus, että eksä on narsisti. Kaksi narsistia putkeen on 0,01^2 mahdollisuus eli 0,01% mahdollisuus ja kolme narsistia putkeen on 0,0001% mahdollisuus. 

Kumppanit eivät koskaan ole satunnaisotos väestöstä.

Luultavasti se on alle 1% joiden kanssa suhteeseen lähdetään, koska narsismi ei useimmille ole toivottu piirre. Argumenttisi kaatuu matemaattisien tosi asioiden edessä. 

Valikoivuus ei tee kumppanijoukkoa satunnaisotokseksi eivätkä valikointiperusteet ole matemaattinen tosiasia.

Vierailija
29/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman vedät mutkat suoriksi. On hyvin tyypillistä, että henkilö, joka on ollut huonossa suhteessa, valitsee samankaltaisen uudelleen. Aika alitajuinen on se prosessi eikä muutu syyttelemällä.

Vierailija
30/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Oletat, että kumppani arvotaan. Näin ei ole, vaan kumppani valitaan itse, kiinnostuneena tämän ominaisuuksista, joista yksi on luonne(vika).

Narsistin tunnistaminen on jopa ammattilaisille vaikeaa. Narsistit ovat hyviä manipuloimaan, eteviä simuloimaan tunteita ja pinnallisen viehättäviä alkuun.

Joten sangen mahdollista, että valkkaa alitajuisesti näitä pinnallisen viehättäviä narsisteja tai on otollinen uhri näiden manipuloinnille. Tällöin todennäköisyys lähenee yhtä.

Onko sadalla ihmisellä mahdollisuus hurmata suhteen jälkeen? Ei ole. 

Vierailija
31/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tyhjä pää - red flag

Mitä ihmettä?

Vierailija
32/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tyhjä pää - red flag

Jotenkin erikoista, että jonkun miestyyppi on tuollainen ja ihan oikeasti luulee olevansa narsistin uhri vaikka miesmaku on keskenkasvuinen miesbimbo johon ei haksahtaisi kukaan paitsi täysin aivonsa narikkaan laittanut hönöpää.

Vierailija
33/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka joutuu oikeasti narsistin tai muun persoonallisuushäiriöisen uhriksi ei todellakaan avaudu asioista noin. Tuo kaverisi vaikuttaa sinun kertomustesi perusteella siltä, että hän omistaa itse vahvoja narsistisia piirteitä. Miehissä vaan vika, hänessä ei koskaan. Hän kaipaa jatkuvaa huomiota ja kun asiat ei mene, kuten hän haluaa, niin hän haukkuu ja syyttää muita. Hän ei vaikuta kovin herkältä ja ylikiltiltä ihmiseltä (mitä nyt sinun tekstejä on uskominen), vaan hyvin ailahtelevalta ja siltä, että haluaa, että kaikki nyt pyörii hänen ympärillä ja hän saa komeilta miehiltä huomiota.

Vierailija
34/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta onko mahdollista että tämä kaveri on saanut pelkkiä narsisteja viimeisen 10v aikana? Aikamoista, kannattaisi laittaa silloin lotto vetämään ;)

Miksei? Minä ainakin tunsin ihan erityistä vetoa narsistiin, joka oli täsmälleen samanlainen kuin narsisti-isäni. Jos tällä samalla alitajuisella tunteella etenisin, osaisin varmasti seuloa vastaantulevista ihmisistä ne, joilla on narsistista ongelmaa. En vaan onneksi liiku sellaisissa piireissä, joissa heitä tulee jatkuvasti vastaan ja nyt yritän muistaa pitää muutenkin järjen päässäni loppuikäni ajan. Se tunne, joka on todella voimakas, ei ole oikeaa rakkautta ja se sotkee elämän raiteiltaan sen sijaan, että toisi turvaa ja tasapainoa. 

Minulla on siis jäänyt voimakas rakkausvaje isästäni ja joku alitajuinen juttu itsessäni kuvittelee, että asia korjautuisi sillä, että isääni vastaava ihminen rakastaisi minua nyt aikuisena. Järjellä ajateltuna ihan harhainen kuvitelma ja oikeasti miesmakuni on fiksu, rehellinen, tasapainoinen ja jalat maassa oleva tyyppi. 

Vierailija
35/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tämä keskustelu meni nyt siihen pohdintaan että onko narsisteja vai eikö ole. Sovitaanko nyt niin että kaikki hänen miehet vaikka ovat narsisteja ihan termin perimmäisessä merkityksessä: SILTIKÄÄN en jaksa jatkuvasti käydä samoja keskusteluja hänen kanssaan. Samat itkupuhelut samat ahdistukset ja kotkotukset miten nyt riittää miehet kunnes kuukauden päästä on taas uusi narsisti kuvioissa. En ole ammattilainen mutta miehet joita olen tavannut, eivät narsisteilta vaikuttaneet. Toki pinnan alle en näe. Erään miehen kaverini haukkui niin, että tämä joutui vaihtamaan työpaikkaa ( tää oli yks niistä mielestäni fiksuista)

Kaveri itse on suht pinnallinen, siksi pinnallinen kiehtoo häntä. En usko että kaverini on narsisti. Hänellä on vain kuori jolla suojaa itseään (meikki, Ulkonäkö, vaatteet) sukkia myöten on merkkiä.

Ap

Vierailija
36/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei? Minä ainakin tunsin ihan erityistä vetoa narsistiin, joka oli täsmälleen samanlainen kuin narsisti-isäni. Jos tällä samalla alitajuisella tunteella etenisin, osaisin varmasti seuloa vastaantulevista ihmisistä ne, joilla on narsistista ongelmaa. En vaan onneksi liiku sellaisissa piireissä, joissa heitä tulee jatkuvasti vastaan ja nyt yritän muistaa pitää muutenkin järjen päässäni loppuikäni ajan. Se tunne, joka on todella voimakas, ei ole oikeaa rakkautta ja se sotkee elämän raiteiltaan sen sijaan, että toisi turvaa ja tasapainoa. 

Minulla on siis jäänyt voimakas rakkausvaje isästäni ja joku alitajuinen juttu itsessäni kuvittelee, että asia korjautuisi sillä, että isääni vastaava ihminen rakastaisi minua nyt aikuisena. Järjellä ajateltuna ihan harhainen kuvitelma ja oikeasti miesmakuni on fiksu, rehellinen, tasapainoinen ja jalat maassa oleva tyyppi. 

Mutta oletko sinä ihminen, joka syyttää vain muita? Itsessäsi ei ole koskaan vikaa, vaan aina syy on niissä muissa? He eivät käyttäydy, kuten sinä haluaisit?

Vai oletko juurikin sellainen tyypillinen narsistin uhri, joka syyttää vain itseään ja vähättelee sen narsistisen ihmisen pahuutta ja alentaa itsensä, koska toinen niin vaatii? Ei se oikeasti sitä tarkoittanut, minä sen ihan itse aiheutin..?

Vierailija
37/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, tämä keskustelu meni nyt siihen pohdintaan että onko narsisteja vai eikö ole. Sovitaanko nyt niin että kaikki hänen miehet vaikka ovat narsisteja ihan termin perimmäisessä merkityksessä: SILTIKÄÄN en jaksa jatkuvasti käydä samoja keskusteluja hänen kanssaan. Samat itkupuhelut samat ahdistukset ja kotkotukset miten nyt riittää miehet kunnes kuukauden päästä on taas uusi narsisti kuvioissa. En ole ammattilainen mutta miehet joita olen tavannut, eivät narsisteilta vaikuttaneet. Toki pinnan alle en näe. Erään miehen kaverini haukkui niin, että tämä joutui vaihtamaan työpaikkaa ( tää oli yks niistä mielestäni fiksuista)

Kaveri itse on suht pinnallinen, siksi pinnallinen kiehtoo häntä. En usko että kaverini on narsisti. Hänellä on vain kuori jolla suojaa itseään (meikki, Ulkonäkö, vaatteet) sukkia myöten on merkkiä.

Ap

Narsistilla on juuri se kuori, jolla suojaa itseään. Narsisti elää pinnallisesti. Kyllähän tuo nyt aika hälyttävä esimerkki on, että saa toiminnallaan pilattua jopa toisen työpaikan! Varmasti selittelee tekojaan sillä, että "se nyt vaan ansaitsi sen".

Vierailija
38/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti narsistin uhri houkuttelee narsisteja puoleensa. Onko ystäväsi erityisen kiltti ja hyväsydäminen? On harvinaista törmätä aina narsisteihin, mutta se on mahdollista. Ehkä ystäväsi ei osaa ottaa virheistä opiksi ja on näin alttiimpi kohtaamaan narsisteja. Ystäväsi voi kärsiä mielenterveysongelmista ja toimintansa kuulostaa siksi sinun korvaasi epävakaalta.

Vierailija
39/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin toisen keskustelun.

Itse painiskelen juuri vastaavanlaiset ongelmien kanssa.

Ilmeisesti en kykene tuntemaan "rakkautta" kuin näiden narsististen ja rikkinäisten miesten kanssa. Ehkä isäni oli sellainen - olikin. Joten lähes ensi silmäyksellä tunnistan heidät ja hyvin pian koen heitä kohtaan suuria tunteita.

Normaaleja ja tasapainoisia kohtaan en pysty rakkautta tuntemaan, koska niin ei ole minulle lapsuudessa opetettu. Kehoni ei tunnista heitä yhtään minään. Itse olen hieman epävakaa, joten se on hyvä mätsi myös näiden miesten kannalta, suhde on yhtä ihanaa vuoristorataa.

Itselläni on ollut muutama narsistiksi tai narsistiseksi sopiva mies. Ja siis ihan todella kaikki merkit täsmää, olen opiskellut ja keskustellut psykologiaa jonkun verran, käyny terapiassa. Kylmää, kuumaa, henkistä väkivaltaa, intohimoista seksiä jne. Eräs näistä miehistä sytytti työpaikallaan tulipalon ja vielä kehuskeli sillä.

Toinen mietti onkohan hän sarjamurhaaja. Kolmas kehuskeli miten korkean tuloksen saa narsismitestissä ja stalkkasi minua vuosia.

Sitten minut jätetään kylmästi ja ghostataan. Narsisteja voi olla vaikka miten pieni prosentti, mutta minä aivan tattusti löydän heidät kaikki!

Mutta, on minulla ollut ihan normaalikin pitkä suhde, koin sen kylläkin hieman latteana ja pystyin siihen vain tietoisesta päätöksestä. Voin tietoisesti valita hyvän miehen, mutta kehoni on niin rikki että ei tunne kuten "kuuluisi". Ihmisenä olen kuitenkin hyvin tasaainoisen OLOINEN ja rauhallinen.

Apua.

Vierailija
40/55 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin toisen keskustelun.

Itse painiskelen juuri vastaavanlaiset ongelmien kanssa.

Ilmeisesti en kykene tuntemaan "rakkautta" kuin näiden narsististen ja rikkinäisten miesten kanssa. Ehkä isäni oli sellainen - olikin. Joten lähes ensi silmäyksellä tunnistan heidät ja hyvin pian koen heitä kohtaan suuria tunteita.

Normaaleja ja tasapainoisia kohtaan en pysty rakkautta tuntemaan, koska niin ei ole minulle lapsuudessa opetettu. Kehoni ei tunnista heitä yhtään minään. Itse olen hieman epävakaa, joten se on hyvä mätsi myös näiden miesten kannalta, suhde on yhtä ihanaa vuoristorataa.

Itselläni on ollut muutama narsistiksi tai narsistiseksi sopiva mies. Ja siis ihan todella kaikki merkit täsmää, olen opiskellut ja keskustellut psykologiaa jonkun verran, käyny terapiassa. Kylmää, kuumaa, henkistä väkivaltaa, intohimoista seksiä jne. Eräs näistä miehistä sytytti työpaikallaan tulipalon ja vielä kehuskeli sillä.

Toinen mietti onkohan hän sarjamurhaaja. Kolmas kehuskeli miten korkean tuloksen saa narsismitestissä ja stalkkasi minua vuosia.

Sitten minut jätetään kylmästi ja ghostataan. Narsisteja voi olla vaikka miten pieni prosentti, mutta minä aivan tattusti löydän heidät kaikki!

Mutta, on minulla ollut ihan normaalikin pitkä suhde, koin sen kylläkin hieman latteana ja pystyin siihen vain tietoisesta päätöksestä. Voin tietoisesti valita hyvän miehen, mutta kehoni on niin rikki että ei tunne kuten "kuuluisi". Ihmisenä olen kuitenkin hyvin tasaainoisen OLOINEN ja rauhallinen.

Apua.

Millainen ihminen sinä olet? Oletko tuon ap:n kuvauksen kaltainen, joka syyttää ja haukkuu muita ja näkee, että vika on vain niissä muissa ja hän on nyt jatkuvasti se uhri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän