Yksinäisyys lisää miesten kuolleisuutta yhtä paljon kuin tupakointi
Tutkimuksessa yksinäisyys ennusti korkeampaa syöpä- ja sydäntautikuolleisuutta. Yksinäisyys kasvattaa riskiä moniin sairauksiin ja lisää kuolleisuutta.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikissa tuntemissani vanhempani ikäluokkien perheissä homma toimi näin: Vaimo huolehti muistamiset, kortit, yhteydenpidot, onnittelut yms. molempien sukujen suuntaan. Vaimolla oli ystäviä, joita tavattiin ainakin silloin tällöin.
Kun ero koitti, niin kuin on koittanut 80 % tuttujeni vanhempien perheissä, suhteen mies jäi todella yksin. Viinapullosta tuli eron jälkeen monen miehen paras ja ainoa ystävä. Jos eivät onnistuneet heti haalimaan uutta naista ansaansa. Moni on myös jatkanut töissä vaikka saisi jäädä eläkkeelle. Eivät vain keksi muuta sisältöä elämäänsä.
En tiedä mikä on tilanne meidän 80-90 lukulaisten suhteen, onko tilanne yhtä normatiivinen ja huono edelleen. Väittäisin että parempaan on menty ainakin miesten ystävyyssuhteiden kanssa.
Tosi yleistä ainakin oli tuollainen tavallaan vapaamatkustus miehen puolelta. Nainen hoisi kortit, lahjat, kyläilyt, tarjoilut, puhelut ja mies nautti. Mutta sitten kun jäi yksin ei ollutkaan niitä kontakteja itsellä ja olisi pitänyt alkaa tyhjästä rakentaa. Harva 60-70 vuotias mies varmaan tuossa vaiheessa taipuu ottamaan puhelimen esiin ja alkaa soitella. Eihän niillä ole numeroitakaan kun vaimo hoisi..
Miehen äiti puhkesi uuteen kukkaan vaativan miehensä nukuttua pois. Oli kuulemma joutunut jättämään harrastukset pois tämän mustasukkaisuuden takia. Menee taas tuolla. Yllättävän pirteä ollakseen melkein 100-vuotias. Selvä osoitus siitä ettei naiset jää vanhanakaan tuleen makaamaan.
Miten surullista että elämä alkoi vasta miehen kuoltua. Kumpa taas-arvo olisi ollut aina. Ja naiset olisivat osanneet kunnioittaa itseään ja oikeuksiaan. Ja olisi voinut erota idiooteista.
Nykyajan miehiä kiukuttaa ettei naisia kiinnosta ankkuroitua vuosikymmeniksi kiviriippoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut äidit kasvattavat pojistaan yksinäisiä. Paapovat niin etteivät ne laiskat vätykset kelpaa enää kenenkään seuraksi.
On se uskomatonta, että joillain äideillä ei ole aikomustakaan kasvattaa pojalleen siipiä, vaan ikään kuin leikkaisivat ne tahallaan pois. Vieläpä täällä Suomessa, jossa pojilta ja miehiltä vaaditaan paljon. Ei sellainen äiti edes tajua, millaista vahinkoa saa aikaan pojalleen sillä tavoin.
Jännä asenne, että kasvattaminen olisi pelkästään äidin vastuulla. Poikahan ottaa erityisesti mallia isästään, hyvässä ja pahassa. Hylkääminen on pahinta mitä isä voi pojalleen tehdä.
Naiset kun ovat avainasemassa sen suhteen, miten lapset kasvavat. Jos ei äiteinä, niin siten lastentarhanopettajina ja peruskoulun opettajina. Yhä edelleen vallitsee käsitys, että äidit ovat lapsille kaikkein luonnollisimpia vanhempia. Näkeehän tämän vaikka huoltajuuskiistoissa.
Miksi vanhuspuolella naiset osallistuu aktiivisesti erilaisiin aktiviteetteihin? Miehiä saa aina houkutella.
Vierailija kirjoitti:
Kodinkone tuo onnea ja turvaa
Joo. Mun astianpesukone on lisännyt onnellisuuttani ja varmasti lisännyt ainakin 2v elinajanodoitteeseeni. Minä <3 Upo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei kuitenkaan tapahdu, ketään ei kiinnosta onko yksinäinen mies edes elossa. Nyt jos itse kuolisin ensimmäinen ihminen joka alkaisi kaipaamaan olisi ulosotto viranomainen joka tulisi vain rahan takia
Ulosotossa oleva ei saa mitään laskulle eikä pysty turvautumaan luottoon, saatika saa talolainaa. Miksi naisen pitäisi hypätä tähän kelkkaan?
Tuli taas hyvin naisten prioroteetit esiin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikissa tuntemissani vanhempani ikäluokkien perheissä homma toimi näin: Vaimo huolehti muistamiset, kortit, yhteydenpidot, onnittelut yms. molempien sukujen suuntaan. Vaimolla oli ystäviä, joita tavattiin ainakin silloin tällöin.
Kun ero koitti, niin kuin on koittanut 80 % tuttujeni vanhempien perheissä, suhteen mies jäi todella yksin. Viinapullosta tuli eron jälkeen monen miehen paras ja ainoa ystävä. Jos eivät onnistuneet heti haalimaan uutta naista ansaansa. Moni on myös jatkanut töissä vaikka saisi jäädä eläkkeelle. Eivät vain keksi muuta sisältöä elämäänsä.
En tiedä mikä on tilanne meidän 80-90 lukulaisten suhteen, onko tilanne yhtä normatiivinen ja huono edelleen. Väittäisin että parempaan on menty ainakin miesten ystävyyssuhteiden kanssa.
Tosi yleistä ainakin oli tuollainen tavallaan vapaamatkustus miehen puolelta. Nainen hoisi kortit, lahjat, kyläilyt, tarjoilut, puhelut ja mies nautti. Mutta sitten kun jäi yksin ei ollutkaan niitä kontakteja itsellä ja olisi pitänyt alkaa tyhjästä rakentaa. Harva 60-70 vuotias mies varmaan tuossa vaiheessa taipuu ottamaan puhelimen esiin ja alkaa soitella. Eihän niillä ole numeroitakaan kun vaimo hoisi..
Miehen äiti puhkesi uuteen kukkaan vaativan miehensä nukuttua pois. Oli kuulemma joutunut jättämään harrastukset pois tämän mustasukkaisuuden takia. Menee taas tuolla. Yllättävän pirteä ollakseen melkein 100-vuotias. Selvä osoitus siitä ettei naiset jää vanhanakaan tuleen makaamaan.
Miten surullista että elämä alkoi vasta miehen kuoltua. Kumpa taas-arvo olisi ollut aina. Ja naiset olisivat osanneet kunnioittaa itseään ja oikeuksiaan. Ja olisi voinut erota idiooteista.
Nykyajan miehiä kiukuttaa ettei naisia kiinnosta ankkuroitua vuosikymmeniksi kiviriippoihin.
Niinpä. Tuon näkee palstallakin, kun miehet kiukuttelee miten nykynaiset ei tyydy mihin tahansa parisuhteeseen vaan kehtaavat erota, jos eivät ole tyytyväisiä. Toista se oli ennen, kun naiset olivat nalkissa huonoon mieheen kuolemaan asti. Vain miehet haikailevat vanhojen aikojen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei kuitenkaan tapahdu, ketään ei kiinnosta onko yksinäinen mies edes elossa. Nyt jos itse kuolisin ensimmäinen ihminen joka alkaisi kaipaamaan olisi ulosotto viranomainen joka tulisi vain rahan takia
Ulosotossa oleva ei saa mitään laskulle eikä pysty turvautumaan luottoon, saatika saa talolainaa. Miksi naisen pitäisi hypätä tähän kelkkaan?
Tuli taas hyvin naisten prioroteetit esiin:)
Tiedän miltä tuntuu olla ulosotossa. Maksoin velat pois ja jatkoin elämääni. Tajusin etten ollut noihin aikoihin mitään kuuminta hottia. Välillä tuntuu ettei miehille ja naisille olisi samoja sääntöjä. Miehelle pitäisi järjestyä narkkiluolaan hoitoja kun taas naiselle sanotaan et hoida ittes kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut äidit kasvattavat pojistaan yksinäisiä. Paapovat niin etteivät ne laiskat vätykset kelpaa enää kenenkään seuraksi.
On se uskomatonta, että joillain äideillä ei ole aikomustakaan kasvattaa pojalleen siipiä, vaan ikään kuin leikkaisivat ne tahallaan pois. Vieläpä täällä Suomessa, jossa pojilta ja miehiltä vaaditaan paljon. Ei sellainen äiti edes tajua, millaista vahinkoa saa aikaan pojalleen sillä tavoin.
Jännä asenne, että kasvattaminen olisi pelkästään äidin vastuulla. Poikahan ottaa erityisesti mallia isästään, hyvässä ja pahassa. Hylkääminen on pahinta mitä isä voi pojalleen tehdä.
Naiset kun ovat avainasemassa sen suhteen, miten lapset kasvavat. Jos ei äiteinä, niin siten lastentarhanopettajina ja peruskoulun opettajina. Yhä edelleen vallitsee käsitys, että äidit ovat lapsille kaikkein luonnollisimpia vanhempia. Näkeehän tämän vaikka huoltajuuskiistoissa.
Lasten huoltajuus annetaan sille vanhemmalle, joka on lasten pääasiallisin huoltaja parisuhteen aikana. Sen lapsen kanssa pitää olla vastasyntyneestä asti eikä uhota, että miehethän ei lapsia hoida.
Miesten kannattaisi ensin rakentaa terve suhde itseensä. Sen jälkeen hankkia kavereita, jopa ystäviä ja harrastuksia. Harva nämä 'saavuttanut' mies jää ilman parisuhdetta.
Hei.
Oletko yksinnäinen mies? Etsikö vain juttu seuraa puhelimitseen/txt tai videon välityksellä. Ihmisen kelle voisit puhua normaalista arki asioita, ahdistuksesta, ajatuksista, erosta, yksinnäisyydestä. Jollekin kelle voit soittaa myös yöllä kun ahdistus hyökkää. Voit olla minun yhteydessä, voit soittaa arkisin klo 9-16 välillä sekä 23-03 viikonloppuisin pystyn ainoastaan 23-03 välillä.
Hinnasto: klo 9-15 on 12€/30min. 24€/60min. Klo 23-03 on 25/30min tai 35€/60min. Tekstiviestin ja videopuhelut maksavat saman verran.
Tämä toimi niin että lähetätte viesti mihin aikaan ja päivään tahdotte. Esim" kerkeätkö puhua 10min päästä? " minä vastaan kyllä tai en.. Jos vastan kyllä maksatte, sen suora minun tilille ennen kuin soitatte minulle. Mielellään mobilepay:llä lähettäkää maksusta kuvan vaikka whatsapp:ssa. Jos tahdotte eri aikaa kun mitä tossa, voitte kysyä erikseen. Noi ajat laitoin sitä varten ettei minun oma koti elämää teitä häiritsisi.
Sääntöjä on muutama.
1)Varaus ja Maksu ennen soitto.
2)Lähetä maksusta kuvan.
3)Ei seksi puheluita. Ei mitään kuvien lähettely tai pyytämistä. Tämä ei ole mitä seksi linja.
4)Minä en soita teille. Te soitatte minulle whatsapp tai normi puhelun kautta.
5)Asioita josta puhumme jää vain meidän väliseksi. Ei äänittämistä tai kuvaamista.
Hieman minusta
Olen 25v Afrikkalainen nainen. Nimeni on Diana. Olen tullut suomeen 4v. Minulla on muutama lapsi. Olen ammattiltaan lähihoitaja. Puhun myös sujuvasti suomea.
Numeroni on 0465776478.
Ps. Olen tehnyt tätä työtä jo yli 2v. Olen auttanut myös monia yksinäisiä miehiä ihan vaan puhumalla ja olemalla ystävä😊 Ota vain rohkeasti yhteyttä. Hyvä päivä jatkoa