Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä järki videohaastatteluissa työnhaussa?

Vierailija
03.02.2022 |

Siis niissä, missä nauhoitetaan vastaus annettuun kysymykseen. Ei etähaastattelu Teamsissa tms.

Näitä perustellaan sillä, että voi ottaa hakemuksilla jatkoon enemmän ihmisiä.

Kysymyksiä on tosiasiassa pari ja ne ovat luokkaa millainen on hyvä työyhteisö.

Taitaa vähän muut asiat kuin vastauksen sisältö ratkaista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelut ovat silmänlumetta muutenkin. Hakijoista on oikeasti yleensä valittu jo se työhön valittu mutta noissa katsotaan vain että se hakija ei ole ihan sekopää tai hörhö siellä haastattelussa.

Vierailija
2/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelut ovat silmänlumetta muutenkin. Hakijoista on oikeasti yleensä valittu jo se työhön valittu mutta noissa katsotaan vain että se hakija ei ole ihan sekopää tai hörhö siellä haastattelussa.

Joo. Ei työhaastattelussa tunnisteta edes niitä ilmeisiä tilanteita, kun hakija on täysin ylipätevä työhön. On hakenut sitä siksi, että ilmoitus on niin yläkanttiin kirjoitettu, että on kuvitellut hakevansa itselleen sopivaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin työtehtävästä, onko noissa hirveästi järkeä tai lisäarvoa vai ei. Itse, kun olen siinä kuuluisassa "asiakasrajapinnassa" työtäni tekevä, ymmärrän hyvin, että tuollaiselta nauhoitetulta videoltakin näkee hyvin, kuinka rennosti ja sujuvasanaisesti ihminen esiintyy, ja kuinka helppo hänelle on puhua jostain asiasta loogisesti ja jäsennellysti. Nykyään aika suuri osa työtehtävistä on sellaisia, että ainakin jossain vaiheessa pitää osata esiintyä luontevasti joko asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden tai kollegoiden edessä/seurassa, joten tuolla tavalla pystyy karsimaan ne pahimmat tikun nielleet, epäselvät höpöttäjät ja puutaheinää jaarittelevat tai muuten viestintätaidoiltaan rajoittuneet.

Vierailija
4/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin työtehtävästä, onko noissa hirveästi järkeä tai lisäarvoa vai ei. Itse, kun olen siinä kuuluisassa "asiakasrajapinnassa" työtäni tekevä, ymmärrän hyvin, että tuollaiselta nauhoitetulta videoltakin näkee hyvin, kuinka rennosti ja sujuvasanaisesti ihminen esiintyy, ja kuinka helppo hänelle on puhua jostain asiasta loogisesti ja jäsennellysti. Nykyään aika suuri osa työtehtävistä on sellaisia, että ainakin jossain vaiheessa pitää osata esiintyä luontevasti joko asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden tai kollegoiden edessä/seurassa, joten tuolla tavalla pystyy karsimaan ne pahimmat tikun nielleet, epäselvät höpöttäjät ja puutaheinää jaarittelevat tai muuten viestintätaidoiltaan rajoittuneet.

Mä olen kuin tönkkösuolattu muikku videokameran edessä, mutta kasvokkain hyvinkin sujuvasanainen. Samoin teamsissa pystyn pitämään helposti kameraa päällä. Ongelmaksi tulee siis vain nämä tilanteet, joissa on vain minä ja kamera.

Vierailija
5/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kieli on sujuvaa.

Vierailija
6/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä karsitaan helposti hakijat jotka ei ole tosissaan kiinnostuneita työpaikasta.

Vierailija
7/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä karsitaan helposti hakijat jotka ei ole tosissaan kiinnostuneita työpaikasta.

Miten muka? Eivät jaksa käyttää viittä minuuttia pariin kysymykseen vastaamiseen ja vastauksen lähettämiseen?

Vierailija
8/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööh.... hakemuksen perusteella et tiedä tyypistä mitään muuta kuin voisiko se mahdollisesti olla pätevä. 2. ja mahdollisesti 3. kierroksen haastattelussa vasta selviää kuka rekrytään. Jos et tätä tajua ja noiden haastattelujen tärkeyttä niin voi työpaikan saaminen olla hankalaa.

T: HR-mies

Vierailija
9/9 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka? Eivät jaksa käyttää viittä minuuttia pariin kysymykseen vastaamiseen ja vastauksen lähettämiseen?

Jos ei sen vertaa viitsi nähdä vaivaa työpaikan eteen niin tuskin on kovin motivoitunut hakija. Mikäli työtehtävä oikeasti kiinnostaisi niin ei se jäisi yhdestä videosta kiinni.