Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi mielestäsi reilu tapa maksujen jakamisessa tässä tilanteessa?

Vierailija
03.02.2022 |

Minun omistama asunto, jonne mies muutti 4 vuotta sitten. Asunto on velaton, maksamme kulut puoliksi. Ei kotona asuvia lapsia.
Nyt mies alkoi opiskella työn ohessa ja jonkun verran pitää olla paikalla toisella paikkakunnalla, joten vuokrasi yksiön sieltä. Tekee etätöitä ja opiskelee viikot siellä ja tulee kotiin viikonlopuiksi.
Mies on sitä mieltä, ettei tarvi mulle nyt maksaa asumisesta, kun hän maksaa vuokraa toisaalle. Häh??

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että teidän juttu on lopuillaan. Tieto tulee siitä, ettei hän halua enää osallistua sun kuluihin. Hän on hommannut kämpänkin valmiiksi. Sanoisin hänelle, että joko maksat, tai viet loputkin kamat mennessäs. Joko näin, tai heihei. Mies sanoo todnäk heihei. Se on sillä selvä.

Vierailija
82/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miehen kanssa samaa mieltä. Hän asuu nyt muualla, joten miksi maksaisi sinulle?

Sitten kaikki miehen kamat ulos kämpästä, eikä mitään viikonloppukäyntejä. Ap voisi ottaa uuden miehen luokseen asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen tulee maksaa sinun asuntosi kuluja, jos hän ei siellä asu? Olet kämpän kuitenkin hankkinut oletettavasti ennen parisuhteenne alkua, eli hänen vuokseen ei asuntoa ole ostettu.

Vierailija
84/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu viikonloput luonasi, niin olisi kohtuullista että edes 1/3 aikaisemmista kuluista maksaa

Mutta kamat, vaatteet, osoite, postit mun luona 24/7

Minkälaista kulua sulle tulee siitä jos miehen osoite tai postit on sun luona?

Entä jos omistettaisiin asunto puoliksi. Eikö viikot poissaolevan tarvitsi enää maksaa vakuutuksia, lämmitystä, jätehuoltoa?

Riippuu sitä, miten paljon hän joutuu maksamaan toisen asunnon vuokraa ja kuluja. Maksujen tulee olla kummallekin kohtuulliset.

Jos kakkosasunto on yhteinen päätös. Avauksesta saan sellaisen käsityksen, että se on toisen osapuolen yksin päättämä asi

Jos puolisosi muuttaisi pois, laskuttaisitko silti häneltä kämppäsi kulut?

Vierailija
85/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa oman kämppänsä kulut ja sulle siitä ajasta minkä sun luona viettää.

Vierailija
86/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miehellä on isompi palkka ja muhkeat säästöt. Tyhmänä oletin, että hän rahoittaa opiskelunsa niillä, eikä minulla.

Ap

Kyllä pitäisi maksaa niin kuin aikaisemmin tai sitten voisi asua ihan kokonaan siellä missä opiskelee, ei tulisi edes matkakuluja sinun luokse.

Vierailija
87/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu viikonloput luonasi, niin olisi kohtuullista että edes 1/3 aikaisemmista kuluista maksaa

Mutta kamat, vaatteet, osoite, postit mun luona 24/7

No sit maksaa 1/3 asumiskuluja siitä mitä aiemmin. 

Vierailija
88/88 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa sinulle viikonlopuista. Ethän sinä muualle maksetusta vuokrasta hyödy.

Aika kylmä ajattelutapa jos parisuhteesta pitäisi jotenkin hyötyä.

Ei tuossa ole mistään hyötymisestä kyse vaan oikeudenmukaisuudesta, sitten tämän äijän pitää asua kokonaan siellä yksiössä jos on tuollainen kitupiikki, säästää vielä matkakulut kun ei tarvitse edestakaisin matkustella.

M77

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän