Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi mielestäsi reilu tapa maksujen jakamisessa tässä tilanteessa?

Vierailija
03.02.2022 |

Minun omistama asunto, jonne mies muutti 4 vuotta sitten. Asunto on velaton, maksamme kulut puoliksi. Ei kotona asuvia lapsia.
Nyt mies alkoi opiskella työn ohessa ja jonkun verran pitää olla paikalla toisella paikkakunnalla, joten vuokrasi yksiön sieltä. Tekee etätöitä ja opiskelee viikot siellä ja tulee kotiin viikonlopuiksi.
Mies on sitä mieltä, ettei tarvi mulle nyt maksaa asumisesta, kun hän maksaa vuokraa toisaalle. Häh??

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa sen viikonlopun verran eli toki vähemmän kuin ennen.

Vierailija
22/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu viikonloput luonasi, niin olisi kohtuullista että edes 1/3 aikaisemmista kuluista maksaa

Mutta kamat, vaatteet, osoite, postit mun luona 24/7

Minkälaista kulua sulle tulee siitä jos miehen osoite tai postit on sun luona?

Entä jos omistettaisiin asunto puoliksi. Eikö viikot poissaolevan tarvitsi enää maksaa vakuutuksia, lämmitystä, jätehuoltoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu viikonloput luonasi, niin olisi kohtuullista että edes 1/3 aikaisemmista kuluista maksaa

Eli sä laskutat sen miehen vaatteista, posteista ja jopa osoitteesta? Tämmöistä en ole ennen kuullutkaan.

Jos kyseessä olisi miehen nimissä oleva vuokra-asunto ja hän vuokraa toisen asunnon toiselta paikkakunnalta, niin laskuttaako vuokranantajat molemmista vai ei?

Tuskin pitäisi kahta vuokra-asuntoa.

Vierailija
24/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos omistettaisiin asunto puoliksi. Eikö viikot poissaolevan tarvitsi enää maksaa vakuutuksia, lämmitystä, jätehuoltoa?

Ei, koska sille tulee vastaavat kulut siellä toisaalla.

Toki pienen osuuden voi maksaa viikonloppujen osalta.

Vierailija
25/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
26/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että jos et maksa mitään, niin siirrät tavarat ja osoitteen sinne opiskelupaikkakunnalle.

Aina puhutaan siitä miten naiset ei halua seurustella pienempitoimeentuloisten miesten kanssa. Mutta oman ja useamman ystäväni kokemuksella, se _aina_ johtaa siihen että mies yhtäkkiä elää ilmaiseksi ja huomaat olevasi tilanteessa, jossa sinä olet muka se kusipää, kun vaadit jotain tolkkua siihen että maksat kaiken asumisen. Pahin oli ystävän tilanne, mies oli täysi kusipää ja etsi jo uutta suhdetta, mutta ei saanut aikaiseksi erota koska naisen omistusasunto "oli niin kiva ja tilava ja yksin joutuisi vuokrayksiöön".

Vierailija
27/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettä tulee varmaan nyt vähemmän joten roskasäiliön tyhjennysväliä kannattaa muuttaa.

Vierailija
28/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka paljon ne vaatteet pyytää ruokaeahaa?

Eli siis voin tuoda sinun luoksesi tavaroitani säilytykseen ja minun ei tarvitse maksaa niistä, kun eihän ne vaatteet pyydä ruokarahaa?

Vierailija
29/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä laskutat sen miehen vaatteista, posteista ja jopa osoitteesta? Tämmöistä en ole ennen kuullutkaan.

Jos kyseessä olisi miehen nimissä oleva vuokra-asunto ja hän vuokraa toisen asunnon toiselta paikkakunnalta, niin laskuttaako vuokranantajat molemmista vai ei?

Tietenkin laskuttaa. Eli onko ap tässä tapauksessa miehen vuokranantaja?

Vierailija
30/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että jos et maksa mitään, niin siirrät tavarat ja osoitteen sinne opiskelupaikkakunnalle.

Aina puhutaan siitä miten naiset ei halua seurustella pienempitoimeentuloisten miesten kanssa. Mutta oman ja useamman ystäväni kokemuksella, se _aina_ johtaa siihen että mies yhtäkkiä elää ilmaiseksi ja huomaat olevasi tilanteessa, jossa sinä olet muka se kusipää, kun vaadit jotain tolkkua siihen että maksat kaiken asumisen. Pahin oli ystävän tilanne, mies oli täysi kusipää ja etsi jo uutta suhdetta, mutta ei saanut aikaiseksi erota koska naisen omistusasunto "oli niin kiva ja tilava ja yksin joutuisi vuokrayksiöön".

Jep. Oman ystäväni ex-avomies ilmotti suhteen päättyessä että eikös hänen kuulu nyt saada jotain elatustukea kun ystävälläni oli isommat tulot ja ukko ei ollut maksanut mitään koko suhteen aikana.

Vierailija
31/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä avio- vai avomies? Asia vaikuttaa siihen, tuleeko hän viikonlopuksi kotiin vai sinun luoksesi vierailulle.

Jos teillä on 2 kotia niin maksatte ne molemmat puoliksi. Taitaa mennä niinpäin että se vuokra on kalliimpi kuin sun asunotosi kulut, joten hyshys.

Mulla on 1 koti. Miehellä on 2 kotia ja osoite on edelleen mun luona.

Entä jos minä muutan viikoiksi muualle, niin eikö munkaan tarvi nää maksaa?

Sinulla on nyt ajatukset tyypillisessä naislukossa. Onneksi sentään älyät kysyä neuvoa ulkopuolisilta, siis muiltakin, kuin siltä bestikseltä, joka on aina samaa mieltä.

Vierailija
32/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua maksaa, niin pyydä miestä muuttamaan kirjansa ja tavaransa uuteen asuntoon ja laita koti mieleiseksi, jolloin asumisenlaatu paranee. Toinen vaihtoehto on hankkia sinun pienempi asunto ja vietät viikonloput miehen asunnossa, tietysti ilmaiseksi.

Vierailija
33/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käske ottaa kamat, vaatteet ja roinat mukaan ja osoite miehen omaan kämppään, postit meneekin sitten sinne.

Katsopas kun ongelma ratkesi näin hienosti.

Vierailija
34/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26 vuotta porukoissa ja siihen mahtuu erilaisia taloudellisia tilanteita. Aina on menty rintarinnan välillä ”toisen” tuloilla ja välillä ”toisen”. Toisen lainausmerkeissä siksi ettei ole mitään sinun ja minun tuloja ja menoja vaan MEIDÄN.

Vierailija
35/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pitäisi. Mutta eihän se mies omista sun asunnosta puoliskaa.

Mä en oikeasti meinaa aina ymmärtää tätä säätämistä. Mulle ei tullut pieneen mieleenkään ottaa mieheltäni rahaa kun sen kamoja oli mun luona, välillä majaili tosi paljon mun kämpässä ja välillä omassaan. Jotenkin ihan hullu ajatuskin, laskuttaa kaikesta.

Mutta tuo alkuperäinen kysymyksesi, jos mies on viikot muualla ja vkloppuisin sunluona niin maksaa sitten vähemmän kuluja. Koska kuluttaakin vähemmän. Jos sua häiritsee miehen osoite, postit ja kamat sekä vaatteet, pyydät että mies vie ne sinne toiselle paikkakunnalle ja muuttaa osoitteensa sinne.

Vierailija
36/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kuitenkin miehen vakituinen koti. Eikä niin, että mies vain majailee mun nurkissa kuin joku kämppis, joka maksaa jotain asumisestaan. Saa muuttaa mun puolesta sinne yksiöönsä sitten ihan virallisesti, jos kotinsa kuluja ei ole valmis maksamaan.

Ap

Vierailija
37/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka paljon ne vaatteet pyytää ruokaeahaa?

Eli siis voin tuoda sinun luoksesi tavaroitani säilytykseen ja minun ei tarvitse maksaa niistä, kun eihän ne vaatteet pyydä ruokarahaa?

Toivoisin kuitenkin että sinulla ja miehelläsi on hiukan lämpimämmät välit kuin meillä kahdella. Silloin on tapana tehdä toiselle ystävällisiä asioita jopa ihan ilman erillistä korvausta.

Vierailija
38/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on sukupuolisidonnainen asia? Edelleen naiset kouluttautuu näille matalapalkka-aloille ja mies on se joka mahdollistaa naiselle sen paremman elintason.

Vierailija
39/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisella paikkakunnalla pitää ap:n mukaan olla paikalla vain jonkin verran,  niin miksi ihmeessä hänen miehensä on vuokrannut sieltä yksiön.

Miksi hän on siellä paikkakunnalla jatkuvasti, jos ei kerran ole tarvis.

Ja missä se miehen työpaikka oikein on?

Onko samassa paikkakunnalla  ap;n kanssa, vaiko siellä missä mies opisekeleekin.

Aivan käsittämättömän kaheli aloitus, ei mitän johdonmukaisuutta.

Puhdasoppinen trolli.

Vierailija
40/80 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on ihan eri jos omistatte asunnon yhdessä. Nyt sinä omistat ja saat hyödyn jos/kun myyt. Jos vakuutustapahtuma sattuu sinä saat korvauksen, ei mies, siis sinä maksat.

Toki miehen pitää maksaa kun asuu sinun omistamassa, kun muuttaa muualle ei maksa, paitsi jos joka viikonloppu on luonasi niin kohtuullista on, että ostaa vaikka kaikki ruoan viikonlopuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi