Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheen rahat ja reissuhommat

Vierailija
03.02.2022 |

Eli mies asuu minun omistamassani talossa, jossa lisäksi asuvat minun kaksi lastani joka toinen viikko. Miehen lapset ovat viikonloppuja satunnaisesti. Olemme sopineet, että mies maksaa 200 € kuukaudessa asumisesta plus ruuat. Toki minäkin täydentelen ruokakaappeja jne. Mites nyt, kun mies on käytännössä koko kevään reissuhommissa ulkomailla? Hän maksaa edelleen sen 200 €/kk, mutta onko reilua, että koko tuon ajan minä maksan ruuat? Ts, häviän taloudellisesti aika lailla hänen reissujensa aikana, kun hän taas laskeskelee iloisena, miten paljon saa palkkaa ja miten paljon säästää, kun kohteessa eläminen ja asuminen lähes ilmaista. Miten tämän nyt kuuluu mennä? Ei varmaan näin ainakaan? Hän ei osallistu talon kuluihin muuten mitenkään. Eli ainoastaan tuo 200 €/kk.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tarkoituksena. En vain keksi mikä olisi järkevin tapa. Sovittu ollaan tuo 200 € kuukaudessa ja suurin osa ruuista, mutta sehän ei nyt tule toteutumaan jatkossa. Ja huom, mies itse syö 80 % ostamistaan ruuista. Lapsilla tosiaan on isä, joka pitää hyvää huolta lapsistaan. Enkä mieti tätä oikeastaan rahan takia, vaan periaatteen. Lapset eivät monenkaan kympin edestä kuukaudessa syö. Lisäksi miehessä on pientä hyväksikäyttäjän vikaa.

Ap

Silkasta periaatteesta kannattaa tehdä kaikesta niin pirun vaikeaa.

Vierailija
22/24 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tarkoituksena. En vain keksi mikä olisi järkevin tapa. Sovittu ollaan tuo 200 € kuukaudessa ja suurin osa ruuista, mutta sehän ei nyt tule toteutumaan jatkossa. Ja huom, mies itse syö 80 % ostamistaan ruuista. Lapsilla tosiaan on isä, joka pitää hyvää huolta lapsistaan. Enkä mieti tätä oikeastaan rahan takia, vaan periaatteen. Lapset eivät monenkaan kympin edestä kuukaudessa syö. Lisäksi miehessä on pientä hyväksikäyttäjän vikaa.

Ap

Mies maksaa suurimman osan ruuista ja syö niistä 80%. Nyt kun mies ei ole syömässä niin suun pitäämaksaa vain 20% "normaalista" ruokabudjetista. Mikä tässä nyt eroaa aikaisempaan? Mies eikä hänen lapsensa ei myöskään ole käyttämässä vettä tai sähköä...osta sillä säästöllä ruokaa omillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh nyyh, mies ei elätä ja maksa kaikkea volloti volloti.

Onneksi edes pääsee reissuille panemaan.

Vierailija
24/24 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko miehen lapset sinulla vaikka ukko on ulkomailla?  Jos niin on, niin ilman muuta miehen on hoidettava kulut niiden osalta.