Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kärsinyt paiseista ja miten pääsit eroon?

Vierailija
10.06.2015 |

Mulla on jo useamman vuoden tullut paiseita randomisti eri puolille kehoa. Parhaimmillaan on mennyt 8kk ilman paisetta, välillä taas on tullut 3-4 putkeen. Ja nää ei oo siis mitään pikkufinnejä vaan syviä ja kivuliaita, täynnä mätää olevia paisepusseja :(. Nytkin on tullut valvottua koko yö koska en pysty kivulta nukkumaan.

Ihotautilääkärillä otettu kaikki testit mutta mitään ei verenkuvasta löydetty tai muualtakaan. Kuulemma "näitä nyt vain tulee joillekin ihmisille". Hoitokeinoa ei ole :(. Itse en ole löytänyt mitään omaa hoitokeinoa. Ulkomailta olen ostanut antibioottista voidetta, mutta en tiedä onko ne hyväksi. Paise usein alkaa katoamaan turvottuaan melkein räjähdyspisteeseen, kun käytän voidetta. Jotenkin mielummin sitten siinä tilanteessa saisi puhjetakin. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosikaudet nivusissa paise. Alussa se tuli vain muutaman kuukauden välein, mutta sitten se oli siinä jatkuvasti. Kokeilin syödä kurkumakapseleita, joissa oli sitä jotain mustapippuriainetta. En muista mitä oli nimeltään. Löysin niitä Ruohonjuuresta ja jos haluat samoja, niin ne ovat siinä kalliimmassa purkissa. Maksoivat noin neljäkymppiä. Jos yrität syödä vain enemmän kurkumaa, niin kannattaa syödä sitä mustapippurin kanssa, koska se auttaa sitä imeytymään.

Alussa ne pillerit auttoivat ja paiseet tulivat harvemmin. Loppujen lopuksi jouduin kuitenkin käymään leikkauksessa, koska paiseet tulivat takaisin. Mutta ehkä sulle ne pillerit auttaa paremmin. Mulla oli kuitenkin se paise samassa kohdassa koko ajan, joten leikkaus oli vaihtoehto.

Vierailija
2/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noita voi josain vaiheessa puhkaistakkin. Toki hipiä ei jää kovin kauniiksi. Ilmeisesti harvinaista mutta on myös tapauksia jolloin paise on puhjennut ihon alle ja ja mätä mennyt syvemmälle kehoon aiheuttaen verenmyrkytyksen ja kuoleman. Tosiaan ei ilmeisesti ole todellakaan kovinkaan yleistä mutta jos on pahoja niin ne antibiootit voivat olla paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että kuumalla suihkuttelu tai lämpimässä paisekohdan hauduttelu edesauttaa sen puhkeamista. Mitä vähemmän antibioottikuureja, sen parempi. Itse en ainakaan ota kuuria, ellei paise ole arassa paikassa (lähellä limakalvoja, kainalo tms) tai ole kovin suuri.

Vierailija
4/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:35"]Kirjottelin tänne jokunen kk sitten paiseesta nivusissa. Se oli helkkarin kipeä (alushousuja en pystynyt pitämään), ja katosi lopulta. Nyt patti on tullu takaisin, tuntuu kun sormilla puristaa ihoa mutta ei ole ärtynyt niin että näkyisi. En viitti puristella ku pelkään sitä kipua mikä siitä tuli jo aiemmin. Ja täsmälleen samassa kohdassa. En uskalla mennä lääkäriin..
[/quote]

Mene lääkäriin, älä pelkää. Jos se on nyt rauhallinen, saattaa olla esim. talirauhanen tukossa ja pieni paikallistoimenpide poistaa kudosta. Itselläni ollut aterooma, joka tulehtui 4 krt. Loppui heti kun se poistettiin, helppoa.

Vierailija
5/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise pitää usein avata, jotta märkäerite pääsee ulos, eikä mene verenkiertoon. Ei se silti syytä poista.

Vierailija
6/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava diabetes saattaa tehdä paiseita, itselläni tutkittiin sokeriarvot ekana, kun tuli useampi paise samana vuonna. Ehkä syy oli minulla stressi, koska vaihdoin silloin työpaikkaa. Entisessä toimistossa oli kyllä homettakin, mikä saattoi alentaa vastustuskykyäni. Nyt ei ole ollut yhtään paisetta 8 vuoteen.

Vierailija
7/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kun täällä ylipainon yhteydestä mainitsi, niin ei mun kohdalla ainakaan.

Anoreksian pahimmassa vaiheessa mulla petti immuunipuolustus totaalisesti ja olin koko ajan kipeenä ja jalat oli täynnä paiseita. En pystynyt kivun takia kunnolla kävelemään, (mikä oli toisaalta hyvä, etten laihtunut lisää) paiseet sijaitsivat nilkka-reisi välillä.

Lääkäriltä sain ainakin jotain voidetta niihin, mutta en kokenut sitä kovinkaan hyödylliseksi. Paiseet lähtivät kun sain painoa lisää ollessani ympärivuorokautisessa osastohoidossa. Eipä ole sen jälkeen vastaavia paiseita tullut.

Vierailija
8/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on atooppista perus ihottumaa käsissä. Joskus kymmenen vuotta sitten mulla oli pulsaattori pesukone ja joutui käsin huuhtelemaan pyykkiä. Kerran sitten käsiini alkoi nousta keltaisia isohkoja patteja ja ne tuli ihan tunneissa. Soitin sitten lääkäriin mutta suurin osa oli sitten jo puhkaistu tai puhjennut seuraavana päivänä. Olin mä aika järkyttynyt. Ne näytti tosi törkeiltä. Pulsaattori kone sai lähteä. En pese mitään enää käsin.

Vierailija
9/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:08"]Alkava diabetes saattaa tehdä paiseita, itselläni tutkittiin sokeriarvot ekana, kun tuli useampi paise samana vuonna. Ehkä syy oli minulla stressi, koska vaihdoin silloin työpaikkaa. Entisessä toimistossa oli kyllä homettakin, mikä saattoi alentaa vastustuskykyäni. Nyt ei ole ollut yhtään paisetta 8 vuoteen.
[/quote]

Niin ja lisäys: jos on tulehtunut paise, siis moninkertainen finniin verrattuna, pitää mennä lääkäriin. Minulla oli tulehduarvot (crp) tosi korkealla ja jopa lievää kuumeilua. Lri moitti, että tulin liian myöhään, ja jouduin siksi syömään oikein hevoskuurin antibiootteja, käymään paiseen putsauksessa joka toinen päivä yli viikon ajan jne. Siitä huolimatta se oli ehtinyt levitä ja sain paiseen toiseen kohtaan edellisen lähelle parin kuukauden kuluttua. Kun olisin ollut fiksumpi heti alussa, ehkä kierre olisi pysähtynyt.

Vierailija
10/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 07:10"]Mulla oli vuosikaudet nivusissa paise. Alussa se tuli vain muutaman kuukauden välein, mutta sitten se oli siinä jatkuvasti. Kokeilin syödä kurkumakapseleita, joissa oli sitä jotain mustapippuriainetta. En muista mitä oli nimeltään. Löysin niitä Ruohonjuuresta ja jos haluat samoja, niin ne ovat siinä kalliimmassa purkissa. Maksoivat noin neljäkymppiä. Jos yrität syödä vain enemmän kurkumaa, niin kannattaa syödä sitä mustapippurin kanssa, koska se auttaa sitä imeytymään.

Alussa ne pillerit auttoivat ja paiseet tulivat harvemmin. Loppujen lopuksi jouduin kuitenkin käymään leikkauksessa, koska paiseet tulivat takaisin. Mutta ehkä sulle ne pillerit auttaa paremmin. Mulla oli kuitenkin se paise samassa kohdassa koko ajan, joten leikkaus oli vaihtoehto.
[/quote]

Ei nuo pillerit auta. Ikävä kyllä kurkuma ja mustapippuri eivät ole paiseenhoitolääkkeitä.

Vierailija
11/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin parin paiseen jälkeen, että on riippuvainen ihotyypistä. Ihon kuoriminen auttaa, ihokarvat tai vaatteiden nukka ei pääse ihon sisään niin helposti.

Vierailija
12/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 07:10"]Mulla oli vuosikaudet nivusissa paise. Alussa se tuli vain muutaman kuukauden välein, mutta sitten se oli siinä jatkuvasti. Kokeilin syödä kurkumakapseleita, joissa oli sitä jotain mustapippuriainetta. En muista mitä oli nimeltään. Löysin niitä Ruohonjuuresta ja jos haluat samoja, niin ne ovat siinä kalliimmassa purkissa. Maksoivat noin neljäkymppiä. Jos yrität syödä vain enemmän kurkumaa, niin kannattaa syödä sitä mustapippurin kanssa, koska se auttaa sitä imeytymään.

[/quote]

Ei nuo pillerit auta. Ikävä kyllä kurkuma ja mustapippuri eivät ole paiseenhoitolääkkeitä.
[/quote]

Myydään ihmisille parannusta, rahat pois. Jos on jokin fyysinen syy paiseelle, vaikka sitten se aterooma, ei se häviä currylla ja mustapippurilla :) Mulla oli ihokarva jäänyt sinne ihon sisälle jumiin. Viattomasta alapään karvojen höyläyksestä sai alkunsa. Karva kasvoi ihon alle, karvatuppi tulehtui ja järkyttävä, kananmunan kokoinen paise seurauksena. Ei siinä auttanut muu kuin ensin häätää märkä pois ja sitten avata ja katsoa, mitä sieltä löytyy, syy oli ihan selvä. Se karva, jonka lääkäri näytti, oli varmaan 3 cm, ja se karvatuppi oli haiseva, harmaa möntti. Lääkäri pyysi, että ensi kerralla jätä höylät miehen kaappiin ja leikkaa vaikka saksilla, jos on liian pitkät karvat.

Vierailija
13/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:03"]Mulle sanottiin parin paiseen jälkeen, että on riippuvainen ihotyypistä. Ihon kuoriminen auttaa, ihokarvat tai vaatteiden nukka ei pääse ihon sisään niin helposti.
[/quote]

Iho voi olla myös hauras, kuten anoreksiassa tai joillain diabetikoilla. Silloin ei saa kuoria, iho menee rikki ja varmasti saa paiseen.

Vierailija
14/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo antibioottijuttu taitaa olla sellainen, että kun ihmiset kuulleet, että syötetään antibiootteja turhaan flunssaan tai poskiontelotulehdukseen, jotka paranevat ajan kanssa itsestään, niin sitten oletetaan kehon parantavan paiseetkin ihan ilman apua. En minä ennen omaa kokemusta tiennyt, että paise voi olla vaaraksi, ja uusiutuu helposti ilman lääkärin hoitoa. Minä luulin, että paise on kuin finni, ja siksi kärvistelin kotona liian kauan. Sitä paitsi ihotulehduksia hoidetaan usein eri antibiooteilla kuin poskiontelotulehdusta tmv., kunhan menee ajoissa, eikä odota yleisinfektioon asti (tai sydänlihaksen tulehdukseen).

T. Se jolle paise teki kuumetta ja tosi korkeat tulehdusarvot sekä hoidon myöhästymisen takia huomattavasti kovemmat kuurit kuin yleensä tarvitsee.

Vierailija
15/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:08"]

Alkava diabetes saattaa tehdä paiseita, itselläni tutkittiin sokeriarvot ekana, kun tuli useampi paise samana vuonna. Ehkä syy oli minulla stressi, koska vaihdoin silloin työpaikkaa. Entisessä toimistossa oli kyllä homettakin, mikä saattoi alentaa vastustuskykyäni. Nyt ei ole ollut yhtään paisetta 8 vuoteen.

[/quote]Jepjep.

Ensin mulle tuli yksi paise joka hoidettiin terveyskeskuksessa. Sitten tuli toinen, jonka äiti puhkasi ja mummo kirjotti antibiootin. Lääkäri sanoi, että yksi paise voi tulla kenelle vaan, mutta jos niitä alkaa tulla enemmän niin sit tutkitaan. 

Itseltäni löydettiin näin ykköstyypin diabetes.

Vierailija
16/28 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 07:10"]Mulla oli vuosikaudet nivusissa paise. Alussa se tuli vain muutaman kuukauden välein, mutta sitten se oli siinä jatkuvasti. Kokeilin syödä kurkumakapseleita, joissa oli sitä jotain mustapippuriainetta. En muista mitä oli nimeltään. Löysin niitä Ruohonjuuresta ja jos haluat samoja, niin ne ovat siinä kalliimmassa purkissa. Maksoivat noin neljäkymppiä. Jos yrität syödä vain enemmän kurkumaa, niin kannattaa syödä sitä mustapippurin kanssa, koska se auttaa sitä imeytymään.

[/quote]

[/quote]

Myydään ihmisille parannusta, rahat pois. Jos on jokin fyysinen syy paiseelle, vaikka sitten se aterooma, ei se häviä currylla ja mustapippurilla :) Mulla oli ihokarva jäänyt sinne ihon sisälle jumiin. Viattomasta alapään karvojen höyläyksestä sai alkunsa. Karva kasvoi ihon alle, karvatuppi tulehtui ja järkyttävä, kananmunan kokoinen paise seurauksena. Ei siinä auttanut muu kuin ensin häätää märkä pois ja sitten avata ja katsoa, mitä sieltä löytyy, syy oli ihan selvä. Se karva, jonka lääkäri näytti, oli varmaan 3 cm, ja se karvatuppi oli haiseva, harmaa möntti. Lääkäri pyysi, että ensi kerralla jätä höylät miehen kaappiin ja leikkaa vaikka saksilla, jos on liian pitkät karvat.
[/quote]

Siis yäk! En uskalla varmaan enää ikinä höylätä! Olis voinu jättää kuvailematta..,

Vierailija
17/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottien kanssa olen itsekin tarkkana, jos ottaisin ne kaikki kuurit mitä annetaan, immuunipuolustukseni olisi muisto vain..ap

Vierailija
18/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sellaisia jotka kasvaa ihon alla "pussissa"?

Vierailija
19/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihon alle muodostuu eräänlainen "mätäpussi".

Vierailija
20/28 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut joitakin kertoja ja uskomatonta miten kivuliaita voivat olla.