Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet saavat matkustaa junalla ilmaiseksi, mutta naiset eivät?

Vierailija
09.06.2015 |

Olen monesti törmännyt siihen tosiasiaan, että miehet saavat matkustaa junalla ilmaiseksi, mutta naiset eivät. Kun konduktööri tulee kysymään joltain mieheltä junalippua, mies väittää ostaneensa lipun, taputtelee taskujaan ja on etsivinään lippuaan, mutta ei tietenkään löydä sitä. Tuskinpa on mitään lippua ostanutkaan. Konduktööri antaa asian olla ja antaa miehen matkustaa ilmaiseksi.

Naisilta ilmaista matkustamista ei kuitenkaan hyväksytä. Jos nainen sanoo ostaneensa lipun, ja on etsivinään sitä, ja sanoo sen sitten unohtuneen kotiin tai muuten hukkuneen jonnekin, konduktööri pakottaa naisen ostamaan uuden lipun tai heittää naisen ulos junasta.

Miksi miehet saavat matkustaa ilmaiseksi junassa, mutta naiset eivät?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kimppuun tuli 4 konnaria sanoen, nyt sen saimme. Vaatuvat lippua. Kaivoin taskusta. Ei ät edes anteeksi pyytäneet.

Vierailija
2/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh niin kuinka monta kertaa näin on tapahtunut että voi yleistää? Itse oon matkustanut teini-ikäisenä pummilla kaikissa kulkuvälineissä ainajollain selityksellä ja olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska miehet on aina miesten puolella. Multa junassa esim otettu juomat pois, vaikka vieressä vanhempi mies joi puku päällä omia juomia myös...Että näin se menee

Vierailija
4/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita väitettäsi.

Vierailija
5/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä todellinen syy on ollut jossain muussa kuin sukupuolessa?

"– Tarkastusmaksu voidaan jättää määräämättä. Matkalipuntarkastaja voi käyttää tarkastusmaksulain mukaista harkintavaltaansa, kertoo HSL:n tarkastusyksikön päällikkö Jaakko Heinilä.

Kategorisesti ei ole linjattu, kenelle maksun voi jättää määräämättä. Tarkastajat harkitsevat asiaa tapauskohtaisesti, huomioiden tarkastettavasta henkilöstä saamansa kokonaiskuvan.

– Tarkastusmaksun määräämättä jättämisen perusteena voi olla henkilön ikä, kehitystaso, terveyden- tai mielentila tai muu näihin rinnastettava erityinen seikka, Heinilä jatkaa."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/57903-miksi-pummilla-matkannutta-ei-sakotettu

Vierailija
6/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:06"]

Ehkä todellinen syy on ollut jossain muussa kuin sukupuolessa?

"– Tarkastusmaksu voidaan jättää määräämättä. Matkalipuntarkastaja voi käyttää tarkastusmaksulain mukaista harkintavaltaansa, kertoo HSL:n tarkastusyksikön päällikkö Jaakko Heinilä.

Kategorisesti ei ole linjattu, kenelle maksun voi jättää määräämättä. Tarkastajat harkitsevat asiaa tapauskohtaisesti, huomioiden tarkastettavasta henkilöstä saamansa kokonaiskuvan.

– Tarkastusmaksun määräämättä jättämisen perusteena voi olla henkilön ikä, kehitystaso, terveyden- tai mielentila tai muu näihin rinnastettava erityinen seikka, Heinilä jatkaa."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/57903-miksi-pummilla-matkannutta-ei-sakotettu

[/quote]

Puhuin kaukojunista, en paikallisliikenteestä. En ole koskaan käynyt Helsingissä, joten en tiedä mikä siellä on käytäntö. Kaukojunissa konduktöörit kysyvät lippuja AINA kaikilta matkustajilta. Miehet saavat silti jostain syystä matkustaa ilmaiseksi, mutta naiset eivät.

T. ap

Vierailija
7/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:57"]

Öh niin kuinka monta kertaa näin on tapahtunut että voi yleistää? Itse oon matkustanut teini-ikäisenä pummilla kaikissa kulkuvälineissä ainajollain selityksellä ja olen nainen.

[/quote]

Useita kymmeniä kertoja niin on käynyt. Tämän vuoden aikana olen matkustanut junalla kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla miehet ovat matkustaneet ilmaiseksi, ja naiset joutuneet maksamaan.

Ilmeisesti sinulla on kokemusta vain Helsingin paikallisliikenteestä. Kaukojunissa ei yksikään nainen matkusta pummilla.

Vierailija
8/8 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:57"]

[/quote]

Useita kymmeniä kertoja niin on käynyt. Tämän vuoden aikana olen matkustanut junalla kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla miehet ovat matkustaneet ilmaiseksi, ja naiset joutuneet maksamaan.

Ilmeisesti sinulla on kokemusta vain Helsingin paikallisliikenteestä. Kaukojunissa ei yksikään nainen matkusta pummilla.

[/quote]

Miten tämä kommenttini on yllättäen saanut vain yläpeukkuja? Kaikki muut tämän ketjun viestini ovat saaneet enemmän alapeukkuja. Johtuuko se siitä, että unohdin allekirjoittaa viestini? Luullaanko viestiäni vitsiksi? Ihan tosissani olen. T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi