Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää sormusasia on varmaan käsitelty ennenkin

Vierailija
02.02.2022 |

mutta mitä mieltä olet siitä, että avioparilla on vain yksi sormus kummallakin? Ei siis erikseen kihla- ja vihkisormusta. Miehellä näin on ilmeisesti useinkin, mutta onko täällä monta vaimoa, joka on päätynyt siihen ratkaisuun? Mistä syystä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kiinnostaa, oletteko syystä tai toisesta ostaneet uuden sormuksen myöhemmin, ja mikä on johtanut siihen. Onko edellinen sormus kadonnut, oletteko halunneet kalliimman kuin mihin aluksi oli varaa, tai minkälainen tarina tässä oli taustalla?

Vierailija
2/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät erikseen mene kihloihin ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla! En halua pitää kahta sormusta, koska ahdistaa jos on kaksi päällekkäin - sormi tuntuu kömpelöltä. En ole myöskään kokenut mitään sosiaalista tmv. tarvetta kahteen, vaikka olen nainen. Kukaan ei ole koskaan kysynyt asiasta eikä ihmetellyt sitä.

Vierailija
4/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi sormus käytössä. 10 v. Hääpäivälahja, se on niin leveä ja sen tyylinen, ettei kaipaa rinnalleen toista sormusta. Kalevalan keltakultainen filigraani.

Vierailija
5/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menty erikseen kihloihin joten vain vihkisormukset. Mies on kyllä ostanut minulle vuosien varrella merkkipäivinä pari saman sarjan sormusta mitä pidän myös nimettömässä kun kauniisti siihen sopivat. 

Vierailija
6/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain vihkisormus. Emme vaihtaneet sormuksia kihlauksen merkiksi. Halusin näyttävän vihkisormuksen, joten ostin vain yhden kauniin sormuksen. Ei siihen viereen ylimääräinen rinkula sopisi.

Makuja on monia. Hommaa niin monta kuin haluat :)

Vierailija
7/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vain yksi.

Pienet kädet ja leveä sormus, ei mahdu enempää.

Vierailija
8/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä nyt yhtäkään. Käsiä kun joutuu pesemään jatkuvasti.

Vierailija
9/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ehkä kummallinen pariskunta. Mies on luterilainen, hänellä kaksi sormusta vasemmassa nimettömässä. Itse olen ortodoksi, joten minulla on yksi sormus oikeassa nimettömässä.

Ihmettelen kylläkin tätä "ei menty erikseen kihloihin". Mitä on erikseen meneminen? Kihlaus on aikaväli kosinnan/avioliittolupauksen ja vihkimisen välissä. Kukaan ei voi tietämättään joutua naimisiin.

Vierailija
10/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain yksi sormus käytössä. 10 v. Hääpäivälahja, se on niin leveä ja sen tyylinen, ettei kaipaa rinnalleen toista sormusta. Kalevalan keltakultainen filigraani.

Ihanan ysäriä!

Vierailija
11/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkästään yksi sormus, oli alunperin kihlasormus. Korumakuni on rajattu ja tämä sormus on juuri sellainen jota rakastan. Siro, eikä tartu mihinkään.

Vierailija
12/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis sormus!

Vierailija
13/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut kihlasormusta, ei ole ollut vihkisormusta.

Kukaan mies ei ole KOSKAAN halunnut minua vaimokseen!

Vierailija
14/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehellä useinkin? Suomeshan se menee niin, että kummatkin saa kihlasormuksen ja vihkisormuksia on yksi, jota nainen kantaa. 

Vierailija
15/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli yllätys jo sekin, että ainakin jossain verkkokaupoissa oli erikseen kihla- ja vihkisormukset. Kihlasormukset oli vaatimattomampia ja vihkisormukset oli näyttävämpiä. En ollut tiennyt tämmösestä erosta mitään.

Vierailija
16/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi sormusta, mutta molemmat teetetty niin, että sopivat yhteen. Olenkin monesti saanut kehuja ”sormuksestani”. Miehellä vain yksi leveämpi sormus, jossa on kaksi kaiverrusta.

Vierailija
17/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehellä useinkin? Suomeshan se menee niin, että kummatkin saa kihlasormuksen ja vihkisormuksia on yksi, jota nainen kantaa. 

Jotkut miehetkin haluaa kaksi sormusta.

Vierailija
18/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oltiin kihloissa neljä kuukautta ennen häitä joten koettiin kihlasormukset turhiksi.

Vierailija
19/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä tekee?

Minä heitin sormukseni pusikkoon, mutta en pettänyt. En ole vaivautunut etsimään sitä.

Sormukset ovat epämiellyttäviä.

Vierailija
20/67 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisko joku laittaa kuvia omistaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi