Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudesta elämästä eron jälkeen

Vierailija
09.06.2015 |

Olen muuttanut erilleen miehestäni pari kuukautta sitten. Avioero on vireillä. Liitto oli kuollut jo vuosia, ja mieheni kontrolloi, rajoitti, alisti ja pahoinpiteli minua henkisesti monin tavoin. Olen ollut pimeydessä vuosikausia ja nyt yritän eron ja terapian turvin pyristellä valoa kohti. Jokin aika sitten kohtasin sattumalta vanhan tutun, miehen, jonka kanssa olen joutunut tekemisiin ja joka on auttanut ja tukenut minua monin tavoin. Olemme hiljaksiin lähentyneet ja ihastuksesta voitaneen puhua. Kuitenkin tuntuu sopimattomalta näyttäytyä hänen kanssaan julkisesti sillä olenhan yhä naimisissa ja voin kuvitella puheet pettämisestä ja kolmannesta pyörästä. Mikä on sovelias ajankohta liikkua avoimesti uuden kumppanin kanssa eron jälkeen? Kun itse mietin niitä itkun ja epätoivon vuosia ex-mieheni vallan alla tuntuu hullulta ettenkö nyt voisi iloita avoimesti onnestani kultaisen ja hyväsydämisen ihastukseni kanssa. Mitä ajatuksia tästä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa!

Vierailija
2/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos opettelet ajattelemaan ihan itse? Selvästi miehesi on alistanut sinua, kun joudut nyt kyselemään hyväksyntää anonyymillä nettipalstalla, koska kukaan ei ole sulle sanomassa mitä tehdä. Vapaus merkitsee sitä, että saat ihan itse päättää kenen kanssa liikut ja seurustelet, koska ja missä. Et ole mitään selityksiä velkaa kenellekään. Kasvata itsetunto, tee päätös, ja toimi niinkuin sinun mielestäsi on hyvin ja oikein. Tee itsesi onnelliseksi, ei siihen muiden mielipiteitä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku vapaasti kenen kanssa tahdot. 

Vierailija
4/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:37"]Mitäpä jos opettelet ajattelemaan ihan itse? Selvästi miehesi on alistanut sinua, kun joudut nyt kyselemään hyväksyntää anonyymillä nettipalstalla, koska kukaan ei ole sulle sanomassa mitä tehdä. Vapaus merkitsee sitä, että saat ihan itse päättää kenen kanssa liikut ja seurustelet, koska ja missä. Et ole mitään selityksiä velkaa kenellekään. Kasvata itsetunto, tee päätös, ja toimi niinkuin sinun mielestäsi on hyvin ja oikein. Tee itsesi onnelliseksi, ei siihen muiden mielipiteitä tarvita.
[/quote]

Olet oikeassa että olen varsinainen lapatossu. :/ En kertonut vielä että minulla on lapsi ex-mieheni kanssa. Tunnen hirveää syyllisyyttä lapsen ollessa isällään ja ihastuksen olessa luonani kylässä. Kyllähän se nyt ulospäin näyttää siltä että äiskä lähti kotoa uuden miehen syliin maistelemaan mukavampaa elämää. Ja todellisuus on niin toinen. Anonyymillä palstalla olen koska en läheisteni kanssa voi puhua eron syistä suoraan koska kokemukseni ovat niin järkyttäviä etteivät varmaan edes uskoisi minua, ja haluan että ex saa säilyttää kasvonsa edes pääosin.

ap

Vierailija
5/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pahalta näyttää jos heti on uusi kierroksessa......

Vierailija
6/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mööö

Vierailija
7/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntosi tarvitsee ensisijaisesti vahvistusta. Oletko nyt vain siirtymässä toisen miehen vaikutuspiiriin?

Vierailija
8/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:37"]Mitäpä jos opettelet ajattelemaan ihan itse? Selvästi miehesi on alistanut sinua, kun joudut nyt kyselemään hyväksyntää anonyymillä nettipalstalla, koska kukaan ei ole sulle sanomassa mitä tehdä. Vapaus merkitsee sitä, että saat ihan itse päättää kenen kanssa liikut ja seurustelet, koska ja missä. Et ole mitään selityksiä velkaa kenellekään. Kasvata itsetunto, tee päätös, ja toimi niinkuin sinun mielestäsi on hyvin ja oikein. Tee itsesi onnelliseksi, ei siihen muiden mielipiteitä tarvita. [/quote] Olet oikeassa että olen varsinainen lapatossu. :/ En kertonut vielä että minulla on lapsi ex-mieheni kanssa. Tunnen hirveää syyllisyyttä lapsen ollessa isällään ja ihastuksen olessa luonani kylässä. Kyllähän se nyt ulospäin näyttää siltä että äiskä lähti kotoa uuden miehen syliin maistelemaan mukavampaa elämää. Ja todellisuus on niin toinen. Anonyymillä palstalla olen koska en läheisteni kanssa voi puhua eron syistä suoraan koska kokemukseni ovat niin järkyttäviä etteivät varmaan edes uskoisi minua, ja haluan että ex saa säilyttää kasvonsa edes pääosin. ap

[/quote]Siis ihastusko ei tiedä, että sinulla on lapsi? Heiiii....

Vierailija
9/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:37"]Mitäpä jos opettelet ajattelemaan ihan itse? Selvästi miehesi on alistanut sinua, kun joudut nyt kyselemään hyväksyntää anonyymillä nettipalstalla, koska kukaan ei ole sulle sanomassa mitä tehdä. Vapaus merkitsee sitä, että saat ihan itse päättää kenen kanssa liikut ja seurustelet, koska ja missä. Et ole mitään selityksiä velkaa kenellekään. Kasvata itsetunto, tee päätös, ja toimi niinkuin sinun mielestäsi on hyvin ja oikein. Tee itsesi onnelliseksi, ei siihen muiden mielipiteitä tarvita. [/quote] Olet oikeassa että olen varsinainen lapatossu. :/ En kertonut vielä että minulla on lapsi ex-mieheni kanssa. Tunnen hirveää syyllisyyttä lapsen ollessa isällään ja ihastuksen olessa luonani kylässä. Kyllähän se nyt ulospäin näyttää siltä että äiskä lähti kotoa uuden miehen syliin maistelemaan mukavampaa elämää. Ja todellisuus on niin toinen. Anonyymillä palstalla olen koska en läheisteni kanssa voi puhua eron syistä suoraan koska kokemukseni ovat niin järkyttäviä etteivät varmaan edes uskoisi minua, ja haluan että ex saa säilyttää kasvonsa edes pääosin. ap

[/quote]Siis ihastusko ei tiedä, että sinulla on lapsi? Heiiii....
[/quote]

Hän tietää kyllä. Tarkoitin tätä ketjua kun se tuntuu vielä raskauttavammalta että olen äiti.

Ap

Vierailija
10/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alat elää! Sinulla on vain yksi elämä ja muut eivät sitä elä ja määrää miten sen käytät

Vierailija
11/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, olet päässyt ahdistavasta parisuhteesta pois, onnittelut jo siitä, monet eivät siihen kykene. Niin kauan kun sinä ja uusi suhde molemmat tietävät, että teillä ei ole mitään "luvatonta" menossa, muulla ei ole väliä. Jos, huom, jos jostain syystä et pysty täysin sivuuttamaan muiden mielipiteitä, olkaa hillitymmin julkisesti parina. Tähän ei toki ole mitään syytä.

Iloitse, että olet uskaltanut lähteä ja että olet löytänyt jotain hyvää!

mies

Vierailija
12/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata niin miettiä mitä muut ajattelevat. Ihmiset ajattelevat mitä ajattelevat, sinä et sille mahda mitään vaikka kuinka yrittäisit elää siveästi ja hyveellisesti. Voi olla että uusi elämäntilanne vähän karsii sosiaalielmää, mutta ota se vaan hyvänä asiana. Jyvät akanoista jne.

Noin niinkuin muuten ehdottaisin etten esittelisi nyt tätä ihastusta lapselle, äläkä anna hänen muuttaa teille. Olet ihastunut, mutta aikuisena sinun pitää hyväksyä se, että ihastus ei saa vaikuttaa lapsen elämään. Se on epäreilua, kun isä sitten kuitenkin heiluu naisten kanssa, mutta sinun pitää turvata lapselle terve kasvuympäristö. Ihastuksia tulee ja menee, vaikka sinun mielestäsi tämä nyt tuntuu niin kivalta ja oikealta ja ihanalta. Tietysti, siihen edelliseen verrattuna.

Vierailija
13/13 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi asiallista odottaa että ero olisi virallinen. Entinen mieheni ilmoitti facebookissa seurustelensa toisen naisen kanssa kun olimme vielä virallisesti naimisissa ja muuttaneet erilleen kuukautta aiemmin. Vaihtoi parisuhdestatuksen suoraan naimisissa minun kanssani - seurusteluun toisen kanssa. Oli siinä varmaan tuttavilla ihmettelyä kun moni ei vielä asiasta silloin tiennyt. Ja olimme siis olleet yhdessä noin 10 vuotta ja yhteisiä lapsiakin. Olisi voinut kyllä odottaa vähän aikaa mielestäni, edes sen aikaa että yhteiset tutut olisivat tienneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan