Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te yökukkujat/kenellä unirytmi sekaisin,

Vierailija
09.06.2015 |

tulkaas jutteleen :) Miten rytmi keikahti? Millainen on tämän hetken päivärytmisi? Millainen sen pitäisi olla? Nukahtamis- tai unilääkkeitä? Masennusta? Entä miten syöt päivän mittaan? Mitä teet yöt?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi unettomuudesta, sisäinen kello vaan kehottaa nukkumaan noin 04-12. Olen opiskelija, joten päivärytmi vaihtelee huimasti. Joskus mennään kahdeksaan, joskus kahteen. Tottakai herään aikasin kun on pakko, mutta koska loma niin miksi ei menisi luonnollisen kellon mukaan, kuten joku jo totesikin :) perjantaina lähden "ihmisten ilmoille" vanhemmilla kyläilemään, joten rytmi täytynee korjata "normaaliksi"...

Vierailija
22/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nyt niin että menen ihan just nukkumaan pariksi tunniksi. Laitan kellon soimaan 04 ja lähden sitten aamulenkille. Valvon päivän. Ensi yönä ehkä pääsisi ihmisten ajoissa nukkumaan? Mutta en kai oikeasti luule että nukun. Mutta olen opetellut n. 20v aikana "horrostamaan". Se ei ole ihan nukkumista mutta parempi kuin valvominen. Öitä! Taikka siis.. Noh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa työt aina 13:00, joten yökukun siksi. Herään 11-12.

Vierailija
24/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 01:30"]

Teen nyt niin että menen ihan just nukkumaan pariksi tunniksi. Laitan kellon soimaan 04 ja lähden sitten aamulenkille. Valvon päivän. Ensi yönä ehkä pääsisi ihmisten ajoissa nukkumaan? Mutta en kai oikeasti luule että nukun. Mutta olen opetellut n. 20v aikana "horrostamaan". Se ei ole ihan nukkumista mutta parempi kuin valvominen. Öitä! Taikka siis.. Noh.

[/quote] "Huomenta". Kuten arvelinkin, en saanut unta tai siis olin juuri vaipumassa kun kello soi, mutta nyt juon kahvia ja lähden lenkille. Kaunis aamu näyttäisi olevan. Käyn tänään myös kaupungilla. On aina sitä suurempi voittaja-olo mitä aikaisemmin on aloittanut päivän. Kunpa pääsisin elämässä joskus sellaiseen jamaan että olisi normaalia herätä tähän aikaan. (Tai vaikka kuudelta).

Vierailija
25/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Todellakin suuri dilemma on se, että päivän parhaat hetket on siinä 04-08 välillä kun kaikki herää, mutta ikinä ei vaan itse ole hereillä siihen aikaan :D

Vierailija
26/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:15"]

Mielenkiintoista kuulla että en ole ainoa unettomuudesta kärsijä. Tenoxia on tullut käytettyä enempi tai vähempi säännöllisesti jo parikymmentä vuotta. Kyllähän tämä vaiva on melko täydellisesti elämän pilannut. Syistä en osaa sanoa varmaa mutta olen ollut ahdistunut ja masentunut lähes koko elämäni, siinäkö syy unettomuuteen?

[/quote]

Ehkä se Tenoxi on syynä sun masennukseen ja ahdistuneisuuteen. Ootko varma ettet ole lääkekoukussa?

Vierailija
28/30 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:16"]

Mulla on unirytmi ihan niin huonosti ku voi olla. Ei, en mene nukkumaan 0:00, en 03:00, en 05:00, vaan 21:00 SEURAAVANA PÄIVÄNÄ ja herään sitten kahdeksalta seuraavana aamuna. Ennen menin nukkumaan 21:00 samana päivänä. Eli nyt menen nukkumaan 24 tuntia jäljessä...ihan sekasin tää rytmi mulla.

[/quote]

Itse olen kolme vuorokautta jäljessä. Nyt ei ole aikomus keikauttaa vaan vähitellen taas aikaistan. Tavoitteenani on joku 03-10 nukkumiseen.

Vierailija
29/30 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Day nro 2 projekti "ihmisten aikaa" kääntymässä kohti yötä, katsotaan miten elämä sujuu huomenna. Nousenko säädylliseen aikaan? Heräsin tänään vähän yli 8 ja olin jo lenkkeillyt, imuroinut, mopannut ja tiskannut siihen mennessä kuin yleensä suvaitsen kömpiä sängystä ylös. Tässähän tuntee olonsa onnistuneeksi. Tosin aamulla iski se normi "Haistakaa veetu menkää kaikki perc suksikaa vit ja herätyskelloa seinään" ja normaalisti olisin laittanut kellon kiinni ja mennyt takaisin nukkumaan ihan siitä ilosta ettei ole mitään syytä herätä, kuten n. 1335 kertaa aiemmin. Olen huomanut että ennen klo 07 herääminen on jostain syystä helpompaa ja sujuu vähemmällä ärsytyksellä kuin 8-10 välillä herääminen. Töihin 04-05 aikaan herätessä olen tuntenut suoranaista euforiaa. Varmaan 08 ja jälkeen noustessa tuntee olonsa jotenkin pommiin nukkuneeksi ja on helpompi "luovuttaa" ja painua takaisin nukkumaan. Jospa minustakin tulisi aamuvirkku kun saan ajatusmaailman kuntoon? :)) Olen aina kadehtinut niitä ketkä sellaisia ovat. Ja kuinka paljon tämä "yörytmi" onkaan elämää invalidisoinut aloittaen epäonnistumisen tunteesta ja jatkuvasta häpeästä ja syyllisyydestä siitä että ei kykene eikä ole normaali. Tai kykenee jos on pakko mutta ei huvikeen. Haluaisin että aamuvirkkuus olisi mulle luonnollista ja normi jossain vaiheessa. Elämä tässä on ollut enemmän tai vähemmän kaaosta lapsuudesta lähtien eikä valvomiseeni puututtu keljuilua ja haukkumista kummemmin eikä valvomisen syitä kysellyt kukaan, enkä itsekään asialle ole osannut tehdä paljoakaan. Joten assosioin kyvyn herätä aikaisin onnelliseen, hallittuun ja täyspainoiseen elämään. Nyt on kyllä korkea aika alkaa olemaan se oman elämänsä pääroolin esittäjä ja lopettaa alisuoriutuminen. Hui miten rohkea ajatus, minäkö muka saisin elämäni hanskaan? Voiko olla edes mahdollista. Tällainen tarina tänne. Tämän pitäisi olla niin normi asia ihmiselle etten viitsi asiasta puhua kenellekään vaan pidän yllä hallitun elämän kulisseja, koska tunnen olevani huonompi ihminen tämän ongelman kanssa. Että kyllä tähän ikään mennessä tämä olisi jo pitänyt oppia. Niinpä, samaa mieltä.. Jos se tästä. Tällä kertaa oikeasti.

Vierailija
30/30 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taustalla keskittymishäiriö ja masennus. Nukun ihan miten sattuu. Koulussa yritän käydä, mutta poissaoloja kertyy vaan vaikka kuinka yritän ja mitä enemmän poissaoloja tulee sitä enemmän ahdistaa mennä kouluun. Tuntuu myös, että oma sisäinen kello vetää jotain 36 tunnin sykliä justiin. Oon yrittäny kaikkee mitä voi keksiä esim. terveellistä ruokavaliota eikä telkkarin katselua iltasin eikä puhelimen räpläilyä, mutta mikään ei auta. Melatoniini auttaa joskus, mutta tosi harvoin. Piristeitäkään en juurikaan käytä ja olen myös ollut ilman kofeiinia kokonaan, mutta ilman mitään vaikutusta asiaan. En oikein tiedä mitä tekisin tän asian kanssa... haluisin kuiteskin normaalin rytmin, koska yöllä ei oo paljookaan tekemistä kun muut ei oo hereillä eikä mitkään kaupatkaan oo auki. Help me...