pyöräilykypärä
Jos pyöräilet lapsen kanssa, onko teillä kypärät? Molemmat vai ainoastaan lapsi?
Istuuko lapsi istuimessa vai kärryssä tai onko teillä " vedettävä pyörä"
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:05"]Kaikki aihetta käsittelevät ketjut on aikaisemmin poistettu av:ltä asiattomina. Saa nähdä miten käy nyt.
[/quote]
Täh! Miten ihmeessä tästäkin aiheesta saa asiattoman? Mutta joo, en ikinä pyöräile ilman kypärää. Kerran se on jo mahdollisesti jopa pelastanut henkenikin.
Näin kerran miehen, naisen ja pienen lapsen pyöräilemässä. Lapsi istui siinä turvaistuimessa ilman kypärää, mutta vanhemmilla oli kypärät. Olin menossa kysymään mitä niiden päässä liikkuu kun eivät suojaa lapsen päätä, mutta ehtivät lähteä polkemaan.
Hei kypärättömät?
Mikä siinä kypärän käytössä on niin vaikeaa? Moni tekee työtä, jossa työnantaja vaatii työpaikalla pitämään joka ikinen työpäivä koko työpäivän ajan suojakypärää (Esim rakennustyömaat sekä monet teollisuuslaitokset) Eivät hekään kitise siitä, että pitävät 40 tuntia viikossa kypärää, niin teille on vaikeaa pitää se 10 min - puoli tuntia kerrallaan. Kun kypärä on oikein säädetty, ei sitä edes huomaa. Onko se kampaus todellakin omia aivoja tärkeämpi?
Ei ole lapsia, mutta kypärä on aina pyöräillessä.
lapsi istuu istuimessa ja kypärä päässä mutta itse en käytä omistan kyllä mutta ... noloa
Stadissa käytetään aikas hyvin kypärää mutta maalla näkee vähän käytettävän!
joku kun on kokeillut se uusi kypärä kun on joku kaulus ja täyttyy ilmalla jos kaatuu?
Käytän kypärää ja lapset käyttävät kypärää. Lapsia varten oli aikanaan pyörässä peräkärry ja siinäkin he käyttivät kypärää. Yksi tuttavamme kattui (syytä ei tiedetä, koska ei muista sitä päivää itse lainkaan) ja löi päänsä pahasti. No siihen loppui työura ja moni muukin asia. Suhteellisen hyvin pystyy nykyään toimimaan, mutta ei se herkkua ole.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:31"]
Lapsella on kypärä, itse en noin helvetin tyhmän näköistä styroksipottaa päähäni laita, aikuinen ihminen näyttää tyhmälle idiootille styroksipotta päässä.
[/quote]
Niin kyllähän tuollainen verinen pää on paljo paremman näköinen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:31"]
Lapsella on kypärä, itse en noin helvetin tyhmän näköistä styroksipottaa päähäni laita, aikuinen ihminen näyttää tyhmälle idiootille styroksipotta päässä.
[/quote]
Tuokin kaveri oli sitä mieltä. Tai siis pelkäsi, että hiukset sotkeentuu. Nyt sitten ollaan koomassa. Elämä on täynnä tiukkoja valintoja.
I love my head kypärä pitäisi olla kaikilla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:15"]
Lapsen kanssa pyöräillessä käytän kypärää ihan esimerkin vuoksi. Siitä voi olla apua pikku törmäilyssä tai kaatuessa, mutta tuskin auttaa jos auton kanssa osuu kohdakkain. Ovat niin heppoisia ja huonosti istuvia.
[/quote]
Ensinnäkin, jos törmäät auton kanssa, niin todennäköisesti osut jollain ikävällä tavalla tienpintaan. Ja silloin on hyvä olla suojaus päässä.
Toisekseen, jos kypärä ei istu hyvin päässä se on vaarallainen ja sinun tulee hankkia parempi. Omituisia selityksiä sinulla.
meillä ei ajeta ilman kypärää. Mä rakastan lapsiani ja itseäni sen verran paljon. Teinikin ajaa kypärä päässä mukisetta. Ja ei tyttö ei ota kypärää pois vähän matkan päässä kotoota.
Haluaisin käyttää kypärää. Olen 17 ja mut nauretaan maanrakoon jos sen päähäni laitan. Kyllä pääni on tärkeämpi, mutta sosiaaliset paineet ovat yllättävän kovia..
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:19"]
Haluaisin käyttää kypärää. Olen 17 ja mut nauretaan maanrakoon jos sen päähäni laitan. Kyllä pääni on tärkeämpi, mutta sosiaaliset paineet ovat yllättävän kovia..
[/quote]
no käytätkö?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 21:54"]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081320176534_uu.shtml
Olikohan kypärää?
[/quote]
ei vissi
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:02"]Vaikka olisit taitava ajaja niin joku muu saattaa ajaa sinun päälle. Esim. minun kylkeen ajettiin suojatiellä kun aurinko häikäsi autokuskia. [/quote] Olit liikkeellä polkupyörällä? Oliko kypärä päässä?
[/quote]
Minulla on kypärä aina, jos niistä vauhdeista kaatuu loukkaantuminen on varmaa. Tuossa oli niin hidas vauhti, että takavanne vaan vääntyi. Ennen oli ylpeilyn aihe ajaa ilman kypärää, nyt se on muotia. Moottoripyöräilijät näyttää aika säälittäviltä ilman kypärää.