Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voisi pelastaa kuolevaa lastasi

Vierailija
09.06.2015 |

jos se tarvitsisi verta. Olen homo, ja olen harrastanut viimeisen 12 kuukauden aikana seksiä miehen kanssa. Pikkuäpiksesi kuolisi, mitäs siihen sanot? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On julkinen salaisuus, että Suomessa (etenkin pääkaupunkiseudulla) homoilla on tosi paljon enemmän HIV:tä kuin muulla väestöllä. Seksipartnerien vaihtuvuus ja siten tuoreen tartunnan riski on myös suurempi (ja joo, tiedän ettei periaatteessa kukaan saa luovuttaa jos tuore partneri mutta silti...) Siksi sitä homojen luovutuskieltoa ei ole peruttu. Suomessa iv-huumeiden käyttäjistä taas todella suuri osa on C-hepatiittipositiivisia.

Meillä on toistaiseksi riittävästi verenluovuttajia, siksi tällainen valikointi riskien pienentämiseksi on mahdollista. Jos tulisi joku sota tms niin varmaan noista rajoituksista luovuttaisiin. Mutta ihan typerää on ajatella että verenluovutuskin on joku ihmisoikeus joka kuuluu kaikille. Verensaajat on suurelta osin haurasta ja sairasta porukkaa, esim. leukeemikkoja, eikä riskejä kannata lisätä sen takia että luovuttajat saa hyvän mielen. 

Vierailija
2/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä luovutusveriä sitten tutkita millään tavoin kun kerran on noita ehtoja.

Vierailija
4/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua luovutta verta koska pelkään neuloja niin paljon..luovuttaisin vaikka sisäelimeni jos lapseni niitä tarvitsisi.

Mutta en yhteishyvän takia sitä tte itsekkäistä syistä.

Harmi että ap.ta harmittaa mutta ei tarvi olla noin kiukkunen juuri lapsia kohtaan..se on kuule vähä sairasta ja antaa susta ja homomiehistä kamalan kuvan.

Vierailija
5/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:26"]

Turhaan kohdistatte minuun vihaa, SPR on määrännyt niin, ettei homomies voi luovuttaa verta. No can do.

AP

[/quote]

no yhtä turhaan sinä kohdistat sen siihen pikkuäpikseksi kutsumaasi lapseen. Koska se on spr:n päätös.

[/quote]

Ai tämä suohirviöiden raivo johtuukin sanavalinnasta. :D

[/quote]

no tottakai se johtuu siitä. En minäkään hauku kenenkään lapsia äpäriksi enkä dinuakaan miksikään, vaikka minäkin olen verenluovutudkiellossa todennäköisesti koko loppuikäni taannoisen asuinpaikkani perusteella.

se metsä vastaa niin kuin huudellaan.
[/quote]
Asuit Briteissä? No tuo rajoitus on helppo ymmärtää, hullun lehmän tauti on aika ikävä.

Vierailija
6/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:12"]Eikö niitä luovutusveriä sitten tutkita millään tavoin kun kerran on noita ehtoja.
[/quote]
Tutkitaan. Mutta tuore tartunta ei aina näy testeissä (C-hepa ja HIV ainakin).

Vierailija
7/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valintojen maailma.Jos haluaa ottaa pökelöö pyllyyn niin sitten tekee niin eikä sitten luovuta verta.Olisit aikoinas miettinyt että en rupee kyllä ny homoksi että voin sitten luovuttaa verta.Ei se ainakaan lasten syytä ole että homot on tautista porukkaa..

Vierailija
8/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko kertoa siellä, että olet homo.

Vierailija
9/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan kohdistatte minuun vihaa, SPR on määrännyt niin, ettei homomies voi luovuttaa verta. No can do.

AP

[/quote]

no yhtä turhaan sinä kohdistat sen siihen pikkuäpikseksi kutsumaasi lapseen. Koska se on spr:n päätös.

[/quote]

Vierailija
10/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:33"]

AP

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis AP:n kommentti tämä viimeinen.

Vierailija
11/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäniin. Mun mielestä kyllä saisi mielummin vaikka homofobikoilta kieltää lahjoitetun veren saaminen...

Vierailija
12/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:27"]

Ei se mitään. Mä oon hetero nainen enkä todellakaan käy luovuttamassa vertani. Vaikka tiedän, että vereni olisi hyvää luovutettavaksi, niin en siltikään tee sitä. Mun vereni on tarkoitus pysyä mun sisälläni.

[/quote]

Mitä jos se vuotaakin pois, niin onko jonkun muun veri kuitenkin tarkoitettu pelastamaan sun hengen?

Vierailija
13/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voi voi. MInäkään en voisi pelastaa sinua kantasolusiirrolla syövästä, kun olen siihen jo liian vanha. Ikäraja oli ja meni jo, olen varaosiksi ja ihmisen pelastamiseen kelpaamaton, kun olen 44v.

Vierailija
14/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Minulla on hyyvin harvinainen veriryhmä, ja luovuttaisin mielelläni. Painokin on juuri vaaditun 50 kg rajan yli. Mutta iv-huumeiden käytöstä seuraa elinikäinen luovutuskielto. No can do.

Vierailija
15/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pysyvässä luovutuskiellossa. Kummassakin, veren ja kantasolujen. Harmin paikka, olisin halunnut ryhtyä verenluovuttajaksi tai liittyä kantasolurekisteriin :(
Varmaan suakin harmittaa kohtuuttomalta tuntuvat rajoitukset. Ei silti tarvitse nimitellä asiattomasti. Minäkin olen ihmetellyt, mikseivät homoseksuaalit saa luovuttaa, jos on harrastanut seksiä miehen kanssa 12 kk sisällä. Jos ei kerta ole HI-virusta tai muita tauteja ja on vaikka vakituinen kumppani.
Minä en saa luovuttaa enää koskaan, koska olen käyttänyt suonensisäisiä huumeita. En ole käyttänyt huumeita aikoihin ja minulla ei ole koskaan ollut tauteja, mutta kait sillekin säännölle on hyvät perusteet. Eihän sitä välttämättä kukaan saisi tietää jos en kertoisi, mutta en kyllä ala valehtelemaan noin isosta asiasta. En halua olla epärehellinen ja ottaa sitä riskiä, että siitä olisi haittaa muille.

Vierailija
16/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, sillä minä voin ja olen jo varmaan pelastanutkin jonkun hengen. T: O-

Vierailija
17/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:33"]

AP

[/quote]

[/quote]

[/quote]

no tottakai se johtuu siitä. En minäkään hauku kenenkään lapsia äpäriksi enkä dinuakaan miksikään, vaikka minäkin olen verenluovutudkiellossa todennäköisesti koko loppuikäni taannoisen asuinpaikkani perusteella.

se metsä vastaa niin kuin huudellaan.

Vierailija
18/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin luovuttaa verta mutta en tee niin koska typerät kiellot luovutuksessa.

Vierailija
19/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu sairas mieli. Kiero likanen ihminen.

Vierailija
20/26 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet että pikkupiltti tarvitsisi juuri sinun vertasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme