Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin vanhemmat

Vierailija
02.02.2022 |

Mulla on eskarilainen joka kaverustui erään pojan kanssa heti eskarin alettua. Lähes joka päivä kerrottiin että pojat ovat touhunneet koko päivän yhdessä ja monesti tämä toinen poika odottaa aamulla omaani saapuvaksi.
Nyt joululoman jälkeen aloitin uudessa työssä ja aikataulumme muuttui niin että haen lapseni samaan aikaan kun tämä pojan äiti. Itse yleensä tervehdin kaikkia vanhempia jotka tukevat koukun pihalla vastaan ja juttelen oman poikani kavereiden vanhemmille.
Törmäämme siis joka arkipäivä tämän kaverin äidin kanssa, mutta hän ei ole kertakaan tervehtinyt takaisin, saatikka jutellut kanssani niitä näitä. Yhden kerran näin kuinka hän jäi autoon odottamaan kun näki että olin hakemassa poikaani, kun päästiin autolle hän nousi autosta ja kiirehti sisälle. Myös tämän poika on alkanut vältellä minua (aikaisemmin tuli juttelemaan) ja katsoa jotenkin kulmien alta.
Olemme ihan tavallinen perhe, minulla on punainen tukka ja vedän vahvat rajaukset silmiini mutta muuten en ole sen kumnoidemman näköinen kuin kukaan muukaan. Itse koen olevani hymyilevä ja puhelias, eli en ymmärrä miksi tämä äiti kiertää minut kaukaa.
Harmittaa oman poikani puolesta kun häntä ei nyt ole kutsuttu tämä pojan synttäreille ja selvästi syy on siinä että hänen äitinsä jostain syystä karsastaa minua.
Onko muilla ollut vastaavaa ja ratkesiko tilanne koskaan?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun painajainen oli päiväkodissa ja eskarissa vanhemmat jotka halusivat numeroni ja etsivät minut jopa somesta vaikka olen yksityinen siellä(kin) - ei olisi tullut mieleenkään avata omaa elämää vieraille sillä tavalla. Lasta vein kaverisynttäreille ja omatkin toki järkättiin mutta mulla on omat ystävät ja elämä, välttelin kans aktiivisesti näitä jutustelijoita.

Eihän siinä nyt tarvi omaa elämää avata kellekään vaan lapsen elämä oman perheen ulkopuolelle.

Niin, pidin huolen lapsen sosiaalisista suhteista viemällä juhliin ja kutsumalla muut juhliin, en ymmärrä miksi minun olisi pitänyt ottaa näitä lapsen kavereiden vanhempia osaksi omaa yksityiselämääni ja kaveeraamalla kun se ei tunnu minusta mukavalta. Lapseni on ollut ihan pidetty aina ja kavereita on ollut. Itse en tahdo jakaa elämääni jonkun kanssa josta en tiedä mitään muuta kuin että lapsensa on samassa hoitopaikassa kuin omani. Kaikille sellainen ei ole mukavaa eikä tarpeen.

Vierailija
22/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa seksikumppani on se, joka on seksuaalisesti siveetön, kun hän joutuu seksuaalisen väkivallan kohteeksi öljyn takia, jolle hän altistuu. Varakkaat ovat myös hyvin rikkaita, ja kansojen rikkaus on pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliset kierrokset oikealla tavalla. Kun rikas mies synnyttää seksuaalisesti moraalittoman lapsen, syntyy lapsi lapselle, jonka tiedetään olevan seksuaalisesti moraaliton lapsi, missä hän ei ole.

Seksuaalista moraalittomuutta nähdään, kun rikas mies on transsissa tai kaiken seksuaalisen moraalittomuuden ja Jumalan seksuaalisen moraalittomuuden orja tai tällaisen sukupuoliyhteyden, joka on syntinen teko, syntinen rakkauden teko

Vierailija
24/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi kaveri on saanut luvan kutsua määrän X synttäreille. Poikasi ei ole niin hyvä kaveri, että mahtui tuohon joukkoon.

Vierailija
25/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas,ett semmottii tänään.

Vierailija
26/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös henkilö voi tehdä ilmoituksen suoraan Herralle quoted, että Han on huolehdittava harkinnan jälkeen, omien havaintojensa vuoksi päätynyt lopputulokseen, että on syytä epäillä israelin lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä, joka tyttö haluaa, että uhri on maininnut tien päällä on maininnut muita merkkejä, jotka liittyvät seksuaalirikokseen. . Poliisi kertoo, mitä tehdä, soita poliisille tai Internetiin. Jumala ei salli maailman tiedon päättyä tai tuhota ihmisten lapsia, jotka vaarantavat henkensä rikkautensa keskellä.

Vierailija
27/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esikoisesi?

Vierailija
28/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jokainen, joka on syntynyt Hengestä tai hengestä ja lihasta ja verestä ja verestä ja verestä ja verestä ja verestä Israelin lapset. Lapsi on seksuaalisesti moraaliton tai lapsi on seksuaalisesti moraaliton, ja lapsi altistuu seksuaaliselle moraalittomuudelle.

Vierailija
29/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun painajainen oli päiväkodissa ja eskarissa vanhemmat jotka halusivat numeroni ja etsivät minut jopa somesta vaikka olen yksityinen siellä(kin) - ei olisi tullut mieleenkään avata omaa elämää vieraille sillä tavalla. Lasta vein kaverisynttäreille ja omatkin toki järkättiin mutta mulla on omat ystävät ja elämä, välttelin kans aktiivisesti näitä jutustelijoita.

Ei tämä ole mikään joko tai asia. Juttelen monien vanhempien kanssa eikä meillä ole mitään kaverisuhdetta omassa elämässä.

Puhelinnumerot on hyvä olla, voi sopia kyläilyjä ja synttäreitä kun lapset on vielä niin pieniä, etteivät itse niitä voi sopia. Lapset voi haluta vaikka samaan harrastukseen.

Jos eteisessä totean kauniista säästä tai vaikka mainitsen, että olipa lapsilla kiva metsäretki eilen en ole etsimässä kyseistä vanhempaa somesta ja luulemassa, että olemme kavereita. Ei minuakaan kiinnosta kaveerata lasteni kavereiden vanhempien kanssa mutta ei se ainoa toinen vaihtoehto ole, etten voi heille ikinä mitään sanoa ja että juoksisin pakoon kun heitä näen.

Vierailija
30/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että kanssasi on pakko puhua? Normaali kohteliaisuus kun nimenomaan on sitä, että pelkästään nyökätään tervehdykseksi eikä oleteta, että koska lapsemme ovat samassa eskarissa, niin meidän kuuluu jutella. Vaikutat päällekäyvältä tyypiltä, jota sietääkin varoa. Todennäköisesti vihjailet koko ajan, että tarvitset yökyläilypaikkaa eli ilmaista viikonloppuhoitajaa lapsellesi ja paras tapa suojautua vaatimuksiltasi on pysyä kaukana.

Meillä lapsi sai valita synttärijuhlien vieraat ja hän jätti päiväkodin kivaksi kaveriksi nimeämän pojan pois listalta. Syynä se, että tämä lapsi määräilee aina. Lapseni halusi rauhalliset ja kivat juhlat, ei ylimääräistä pomoa.

Vierailija
31/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin itsekin aikoinani, mutta jos joku yritti ripustautua tai sopia kaveritreffejä, se oli heippa.

Mulla oli peruskoulussa hyviä kavereita koulussa, mutta tiesin ettei tyylit muuten kohtaa. Meidän äidit pistit yhenkin kanssa yökyläileen. Ei sen jälkeen paljoa juteltu.

Vierailija
32/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas avartava tämä keskustelu! Ajattelin, että suurin osa vanhemmista opettaisi lapsilleen sosiaalista kanssakäymistä esimerkillään samalla lailla kuin teen itse. Mutta tästä nyt opin, että monet vanhemmat laittaa kovin selvät rajat, kenen kanssa ja missä yhteyksissä ruvetaan syventämään suhteita. Itse olen ehkä ollut sitten naiivi siinä, että jos lapset jossain sattumoisin ystävystyy, koetan luoda jonkinlaisen suhteen vanhempiin, vaikkei nyt olisi täysin ”minun tyyppisiä ihmisiä”. Siinäpä itsekin saa ihan terveellistä siedätystä erilaisista ihmisistä, eikä tarkoitus olekaan ruveta muuten yhteyttä pitämään.

Mutta tosiaan, emme tiedä nyt kaikkea tästä, miksi vastapuoli välttelee.

Vierailija
33/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua antaa puhelinnumeroa, sopii kyläilyjä ym.

Tietää, että ruinaat, joten mieluummin odottaa poistuvasi ensin.

Itselläni oli tällainen äiti aikoinaan, jolle muutaman kerran jouduin sanomaan päin naamaa ettei meille sovi.

Vierailija
34/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että kanssasi on pakko puhua? Normaali kohteliaisuus kun nimenomaan on sitä, että pelkästään nyökätään tervehdykseksi eikä oleteta, että koska lapsemme ovat samassa eskarissa, niin meidän kuuluu jutella. Vaikutat päällekäyvältä tyypiltä, jota sietääkin varoa. Todennäköisesti vihjailet koko ajan, että tarvitset yökyläilypaikkaa eli ilmaista viikonloppuhoitajaa lapsellesi ja paras tapa suojautua vaatimuksiltasi on pysyä kaukana.

Meillä lapsi sai valita synttärijuhlien vieraat ja hän jätti päiväkodin kivaksi kaveriksi nimeämän pojan pois listalta. Syynä se, että tämä lapsi määräilee aina. Lapseni halusi rauhalliset ja kivat juhlat, ei ylimääräistä pomoa.

Ainoastaan Suomessa voi saada yläpeukkuja, jos katsoo ettei tervehdykseen tarvitse vastata tervehdyksellä. Muualla maailmassa normaalit käytöstavat eivät myöskään tee ihmisestä vastenmielistä vihjailijaa tai epäilyttävää takiaista.

Vierailija
35/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli tällainen äiti aikoinaan, jolle muutaman kerran jouduin sanomaan päin naamaa ettei meille sovi.

Tervehtiminen ja juttelu ruinaamista?

Vierailija
36/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jokaisella on oikeus päättää näin. Mutta kieltämättä en ole vielä sellaiseen lapseen törmännyt joka ei haluaisi synttärikutsuja ja kyläilyjä, joten jokseenkin ikävää varmaan lapselle tuollainen vanhempi, joka estää lapsensa mahdollisuudet saada kutsuja.

Vierailija
37/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kyllä, mutta vapaa-ajalla lapsellani oli omat kaverinsa muualta. Päiväkodin kaverit olivat erikseen eikä heitä kutsuttu kotiin.

Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita eivätkä ne kuulu muille.

Vierailija
38/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samantyyppinen tilanne tyttären kanssa. En vieläkään tiedä miksi kaverin äiti vältteli minua, ei edes tervehdykseen yleensä vastannut. Luulin vielä ensin että on vaan sellainen, kunnes näin että puhuu ja hymyilee muille. Oli kieltämättä joskus aika kiusallista viedä omaa lasta heille kylään ja päinvastoin kun toisen lapsen vanhempi sanoo vain pakolliset ja sitten häviää, mutta tytöt viihtyivät yhdessä ja näitä tapaamisia puolin ja toisin sitten sovittiin.

Vierailija
39/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En utele mitään saatikka pyydä puhelinnuneroita. Ihan ohimennen jotain jutustelen, mutta en tuputa jos ei vastata.

minä ainakin jatkossa haluan tietää lasten kavereiden vanhemmat, koska kasvaessaan varmasti leikkivät ilman vanhempien läsnäoloa niin tietää mistä etsiä. Tai jos kaverille sattuu jotain meillä ollessa niin tiedän kelle ilmoittaa.

En minäkään ala sen enempää avaamaan meidän elämää tai halua kaveerata vanhempien kanssa, varsinkin jos ei tule vastakaikua.

Ja joku kysyi onko esikoiseni, ei ole. Esikoiseni on jo koulussa ja hänen kanssaan en ole törmännyt vastaavaan. Tähän asti kaikki vanhemmat ovat olleen ihan asiallisia ja kohteliaita minua ja lapsiani kohtaan.

Tuo synttärit homma kyllä ihmetyttää ja pojan suhtautumisen muuttuminen minuun. Kaikki tosiaan muuttui vasta kun tämä äiti näki minut tämän vuoden alussa ensi kertaa, siksi ihmettelen että mikä minussa on aiheuttanut tällaisen reaktion.

ap.

Vierailija
40/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kerrottiin että lapseni on hyvä ystävä yhden toisen kanssa. Lapseni alkoi muuttua itkuiseksi mennessään päiväkotiin ym. Lopulta uskalsi kertoa että tämä "ystävä" pakottaa leikkimään vain hänen kanssaan ja päättää mitä ja miten leikitään. Luojan kiitos ryhmä vaihtui, ja vaikka tämä yksi tuli myös niin lapseni sai uudet kontaktit. Omille synttäreilleen halusi kutsua kaikki muut paitsi tämän yhden. Mutta en halunnut että se yksi jää ulkopuoliseksi niin kutsuin senkin. Yritti hallita synttäreitä ja lastani koko käynnin ajan. Hänen äitinsä laittoi viestiä että haluaisi enemmän leikkitreffejä, mutta tähän en suostunut.

Päiväkodin henkilökunta oli aivan ihmeissään tilanteesta kun kaikki näytti silloin olevan niin hyvin. Varmasti olikin kun lapseni on niin kiltti ja toinen määräsi kaapin paikan.

Eli ei ne asiat ole aina niin mustavalkoisia miltä aikuisista näyttää. Suosittelen juttelemaan lapsesi kanssa ja selvittämään hänen leikkitaitojaan, miten ottaa ystävät huomioon ym. Sosiaalisia taitoja ei opi jos ei opeteta ja saa kokemuksia.

Tai onhan se vaihtoehto että lapsen ystävän perhe on muuten vaan sitten outo. Kuka tietää, mutta kannattaa selvittää että ei ole omasta pussista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän