Lapsen kaverin vanhemmat
Mulla on eskarilainen joka kaverustui erään pojan kanssa heti eskarin alettua. Lähes joka päivä kerrottiin että pojat ovat touhunneet koko päivän yhdessä ja monesti tämä toinen poika odottaa aamulla omaani saapuvaksi.
Nyt joululoman jälkeen aloitin uudessa työssä ja aikataulumme muuttui niin että haen lapseni samaan aikaan kun tämä pojan äiti. Itse yleensä tervehdin kaikkia vanhempia jotka tukevat koukun pihalla vastaan ja juttelen oman poikani kavereiden vanhemmille.
Törmäämme siis joka arkipäivä tämän kaverin äidin kanssa, mutta hän ei ole kertakaan tervehtinyt takaisin, saatikka jutellut kanssani niitä näitä. Yhden kerran näin kuinka hän jäi autoon odottamaan kun näki että olin hakemassa poikaani, kun päästiin autolle hän nousi autosta ja kiirehti sisälle. Myös tämän poika on alkanut vältellä minua (aikaisemmin tuli juttelemaan) ja katsoa jotenkin kulmien alta.
Olemme ihan tavallinen perhe, minulla on punainen tukka ja vedän vahvat rajaukset silmiini mutta muuten en ole sen kumnoidemman näköinen kuin kukaan muukaan. Itse koen olevani hymyilevä ja puhelias, eli en ymmärrä miksi tämä äiti kiertää minut kaukaa.
Harmittaa oman poikani puolesta kun häntä ei nyt ole kutsuttu tämä pojan synttäreille ja selvästi syy on siinä että hänen äitinsä jostain syystä karsastaa minua.
Onko muilla ollut vastaavaa ja ratkesiko tilanne koskaan?
Kommentit (56)
Ei halua kontaktia vanhempien kanssa eikä päiväkodin ulkopuolella. Tuskin on henkilökohtaista.
Kaikkea sitä. Ehkä he ovat uskonnollinen perhe, ja tuomitsevat sinut ulkonäkösi perusteella.
Säälittää lapset, jotka joutuvat oppimaan vanhempiensa kierolle tielle (syrjitään ulkonäöllisesti).
Vierailija kirjoitti:
Ei halua kontaktia vanhempien kanssa eikä päiväkodin ulkopuolella. Tuskin on henkilökohtaista.
Tätä en jaksa uskoa koska synttäreille on kutsuttu melkein kaikki muut ryhmän pojat.
Harmittaa kovasti tämmöiset tilanteet.
Kaikilla ei kemiat kohtaa. Anna olla.
Ei jaksa jutella muiden vanhempien kanssa. En minäkään usein jaksa. Raskas työpäivä takana ja sitten pitäisi riittää vielä aikaa ja paukkuja jutella kaikkea joutavanpäiväistä tuntemattomien kanssa, miten Ville ja Pete tänään leikki kivasti autoilla, onpa paljon lunta jne. Ei vaan jaksa. Kuulumiset henkilökunnan kanssa ja mahdollisimman nopeasti kotiin, kiitos. Olen sosiaalinen omalla tavallani ja omissa paikoissani, niihin ei kuulu varhaiskasvatuksen eteiset/pihat.
Voi olla, että eivät ole tuosta kaverisuhteesta hyvillään. Kaikki eivät pidä kaikista, ehkä on liian tiivistä kaveeraamista tms. Saat tottua siihen äläkä ota itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Muuten tämä, mutta jos ovat noin läheisiä ja muita lapsia päiväkodista on kutsuttu mutta Ap:n poikaa ei, niin jotain henkilökohtaistahan siinä on.
Todella harmi, joiltakin vanhemmilta puuttuu kaikki käytöstavat ja eivät varmaan osaa lapsiaankaan kasvattaa tässä asiassa. Olen huomannut, että suurin osa ihmisistä on kohteliaita ja tervehtii vähintään, välillä juttelevat niitä näitä mutta aina joukkoon mahtuu yksi tai kaksi tällaista kummallista vanhempaa joista tulee lähinnä mieleen, että käytöstavat puuttuvat täysin.
Itse yritän suhtautua lapseen lapsena. Olivat vanhemmat millaisia tahansa, jos lapsi on oman lapseni kaveri suhtaudun lapseen neutraalisti.
Todella outoa, harmittaa teidän puolesta.
Vastatkaa pahaan kuitenkin hyvällä! Vaikka poikaasi ei kutsuttu synttäreille, antakaa sankarille ainakin onnittelukortti.
Kuulostaa kyllä erikoiselta, jos synttäreillekin on jätetty kutsumatta. Olisikohan eskarissa tapahtunut jotain lasten välillä eikä viesti ole kulkeutunut sinulle asti?
Ehkä lapsi on valinnut ketä kutsuu. Kokemuksesta tiedän että joskus aikuiset tulkitsevat eskarilaisten kaveruuksia toisin kuin lapset itse. Oman lapsen eskarissa viime vuonna ope kertoi mulle miten lapseni leikkii tosi paljon yhden toisen lapsen kanssa ja on niin hauskat puuhat. Kotimatkalla lapsi sanoi mulle että se kaveri on kova ärsyttämään eikä jätä häntä rauhaan vaan tulee vaan perässä ja pakko koettaa kestää. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten tämä, mutta jos ovat noin läheisiä ja muita lapsia päiväkodista on kutsuttu mutta Ap:n poikaa ei, niin jotain henkilökohtaistahan siinä on.
Todella harmi, joiltakin vanhemmilta puuttuu kaikki käytöstavat ja eivät varmaan osaa lapsiaankaan kasvattaa tässä asiassa. Olen huomannut, että suurin osa ihmisistä on kohteliaita ja tervehtii vähintään, välillä juttelevat niitä näitä mutta aina joukkoon mahtuu yksi tai kaksi tällaista kummallista vanhempaa joista tulee lähinnä mieleen, että käytöstavat puuttuvat täysin.
Itse yritän suhtautua lapseen lapsena. Olivat vanhemmat millaisia tahansa, jos lapsi on oman lapseni kaveri suhtaudun lapseen neutraalisti.
Tuo on nimenomaan se syy. Ovat läheisiä päiväkodissa ja Ap nyt yrittää ottaa kontaktia kaverin äitiin. Äiti taas ei halua, että kaverisuhdetta muodostetaan päiväkodin ulkopuoliseksi eikä halua rupatella ap:n kanssa. Siksi ottaa nyt etäisyyttä.
Ei siinä mitään, jos ei jaksa jutella vanhemman kanssa, mutta tuo synttäriasia mietityttäisi. Voisikohan olla käynyt jokin väärinkäsitys? Tai sitten lapsesi kiusaa tuota toista lasta päiväkodissa? Joka tapauksessa avoimuus auttaa eli kysy suoraan (ja kohteliaasti) ensi kerralla, kun näet tuon äidin.
Mun painajainen oli päiväkodissa ja eskarissa vanhemmat jotka halusivat numeroni ja etsivät minut jopa somesta vaikka olen yksityinen siellä(kin) - ei olisi tullut mieleenkään avata omaa elämää vieraille sillä tavalla. Lasta vein kaverisynttäreille ja omatkin toki järkättiin mutta mulla on omat ystävät ja elämä, välttelin kans aktiivisesti näitä jutustelijoita.
Voi myös olla, että pojat eivät ole niin hyviä kavereita kuin pk antaa ymmärtää. Ehkä leikkivät jonkin verran, ehkä leikkikaveri vaihtuu päivän mittaan. Ei kannata vetää liian suoria johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
"kaverustui" ?
Ihan normaali suomenkielinen sana, jota käytetään silloin kun ihminen tutustuu toiseen ja tulee tämän kaveriksi. Vrt. ystävystyi.
Vierailija kirjoitti:
Mun painajainen oli päiväkodissa ja eskarissa vanhemmat jotka halusivat numeroni ja etsivät minut jopa somesta vaikka olen yksityinen siellä(kin) - ei olisi tullut mieleenkään avata omaa elämää vieraille sillä tavalla. Lasta vein kaverisynttäreille ja omatkin toki järkättiin mutta mulla on omat ystävät ja elämä, välttelin kans aktiivisesti näitä jutustelijoita.
Eihän siinä nyt tarvi omaa elämää avata kellekään vaan lapsen elämä oman perheen ulkopuolelle.
Siihen aikaan maan asukkaat täyttyvät hoviherrain ruhtinaan kunnialla, jonka isiemme huoneen rikas syö. Vaikka hän tiesi, ettei hän pystyisi tekemään mitään työtä tai palvelua tai palvelua. Lainantajan esikoisetkin korotetaan yli kaiken maan, ja kaikki sen asukkaat tuhotaan. Mutta jos et lähde pois tieltä, et voi seisoa maan kansan edessä, mutta sinä pelastut.
Tämä tehdään pöydällä ja sisäpihalla, jotta köyhä ei voi kohdata rikasta synteesin kanssa, jotta köyhä ei voi viedä muuta ruumiistaan muualle. hänen vartalonsa. Samalla tavalla, jos et tiedä mitä olet tekemässä, et voi tehdä sitä, mutta et voi tehdä sitä. Silloin Jumala tuo taivasten valtakunnan taivasten valtakuntaan ja siunaa maan ihmisiä.
Sillä ensimmäinen osa esipihasta hävitetään, ja jos se viedään pois Herran huoneesta, ja hävitetään siitä. Edellä mainittujen oliivitarhan verbien lisäksi voit varmistaa, että sinun ei tarvitse huolehtia näiden kahden välisestä erosta. Se on kaunein kaikista lain sanoista, mutta viisaiden sanat ovat kuin yksi. Ja ne, jotka siellä asuvat, joutuvat häpeään, mutta eivät muukalaisten äänellä. Sillä tämä on vääryyden laki, että me pelastuisimme ja pelastuisimme järjettömiltä ja pahoilta ihmisiltä.
Sillä hän on murheiden mies ja tuntee surun. Ja me peitimme kasvomme häneltä; Samalla tavalla temppeliin lähetetyt eivät saaneet tehdä sitä, mitä Jumala halusi heidän tekevän. Samalla tavalla saat myös orjan rangaistuksen, koska hänen palveluksensa on temppelissä.
Tervehdin itsekin aikoinani, mutta jos joku yritti ripustautua tai sopia kaveritreffejä, se oli heippa.
"kaverustui" ?