Millainen paikka Joensuu on asua?
Olen muuttamassa Joensuun keskustaan opiskelujen perässä. Olis kiva kuulla muiden kokemuksia, että millasta siellä on asua! Uskaltaako nainen kulkea esim yöllä yksin? Onko siellä noin muuten kovin levotonta, rauhatonta tai turvatonta? Löytyykö sieltä tekemistä opiskelijalle (tosin nyt korona-aikaan moni juttu on varmaan tauolla)
Millaisia ihmiset siellä on?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva paikka! Paljon opiskelijoita ja vaihtareita. Uskaltaa kävellä. Paljon luontoa. Mutta älä muuta Rantakylän suuntaan, siellä voi olla levotonta.
Jes, tosi kiva kuulla!
ap
Ihan jees paikka viettää opiskeluvuodet! Itekkin oon sitä mieltä että Rantakylä on vähän rauhaton paikka mutta muuten:)
Mitä tapahtui kun Sillanpää meni Joensuuhun?
Minä myös, seuraan! Onko siellä muuten millainen asuntotilanne, saako kämpän helposti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui kun Sillanpää meni Joensuuhun?
Jooe meinas tukehtua
Vierailija kirjoitti:
Minä myös, seuraan! Onko siellä muuten millainen asuntotilanne, saako kämpän helposti?
En tiiä kuinka helposti asunnon saa, mutta ainakin opiskelija-asuntoja oon alustavasti kattellu Joensuun Ellistä:) Ois kiva kuulla kans, että millanen asuntotilanne siellä on yleisesti ja onko noita opiskelija-asuntoja yleensä helposti saatavilla?
ap
Opiskelen Joensuussa! Suht pieni kaupunki, itselle se oli alkuun vähän pettymys kun olin aina isompaan kaupunkiin aatellut lähteä opiskelemaan (kotikaupunki suht samaa kokoluokkaa kun Joensuu mut etelämmässä) mut tässä keskustassa/ruutukaavalla kun asuu niin on se kyllä kätevää kun kaikki on kävelymatkan päässä. Kyllähän täällä on sillei kaikki tarpeellinen kuitenkin. Kaunista luontoa löytyy ja toi joki on kyllä viehättävä, kesällä varsinkin. Opiskelijoitahan täällä on paljon ja tapahtumia riittäis kyllä jos ei rajotuksia olis, tekemistä siis löytyisi varmasti :) Hyvin liikuntamahollisuuksia, korkeakouluopiskelijathan pääsee Sykettä korkeakoululiikunnan toimintaan aika halvalla kausimaksulla mukaan
Opiskelijakämppiä Elliltä voi joutua oottelemaan jonkun aikaa, yksiöitä siis jos hakee. Soluun varmaan pääsee aika nopeastikkin. Itse jonotin omaa yksiötäni vajaan vuoden. Yksityisiltä tietty kannattaa myös kattoa, omasta mielestä kyllä vaan suht kalliita kämppiä tässä keskustan tuntumassa. Asuin yksityisellä ennen opiskelijakämpän saamista
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen Joensuussa! Suht pieni kaupunki, itselle se oli alkuun vähän pettymys kun olin aina isompaan kaupunkiin aatellut lähteä opiskelemaan (kotikaupunki suht samaa kokoluokkaa kun Joensuu mut etelämmässä) mut tässä keskustassa/ruutukaavalla kun asuu niin on se kyllä kätevää kun kaikki on kävelymatkan päässä. Kyllähän täällä on sillei kaikki tarpeellinen kuitenkin. Kaunista luontoa löytyy ja toi joki on kyllä viehättävä, kesällä varsinkin. Opiskelijoitahan täällä on paljon ja tapahtumia riittäis kyllä jos ei rajotuksia olis, tekemistä siis löytyisi varmasti :) Hyvin liikuntamahollisuuksia, korkeakouluopiskelijathan pääsee Sykettä korkeakoululiikunnan toimintaan aika halvalla kausimaksulla mukaan
Opiskelijakämppiä Elliltä voi joutua oottelemaan jonkun aikaa, yksiöitä siis jos hakee. Soluun varmaan pääsee aika nopeastikkin. Itse jonotin omaa yksiötäni vajaan vuoden. Yksityisiltä tietty kannattaa myös kattoa, omasta mielestä kyllä vaan suht kalliita kämppiä tässä keskustan tuntumassa. Asuin yksityisellä ennen opiskelijakämpän saamista
Itsellä suunnitelmissa hakea juurikin yksiötä, koska miulla on koira ja 3 kania joita ei voi soluun ottaa. Pitääkin siis varautua pitkään odotusaikaan ja keksiä sille aikaa joku toinen asunto!
ap
Kuha et tupakkoo polta niin säästyt syljeksinnältä
Tervetuloa ! Kyllä Joensuu Helsingin voittaa 6-0 💖
On turvallinen ja uskaltaa kävellä öisin. Kaikki on kävelyetäisyyden päässä, mikä on kätevää. Varaudu siihen, että opintojen jälkeen joudut muuttamaan töiden perässä muualle.
Kyllä Elliltä saa suhteellisen nopeasti asunnon. Ehkä johtuu koronasta, ehkä siitä että moni muuttaa joka tapauksessa opintojen loppuvaiheessa muualle töihin. Kannattaa olla aktiivinen siihen suuntaan.
Millasta seutua toi kaislakatu on? Siitä ajattelin opiskelija-asunnon ottaa, mikäli sen vaan saan
Kaveri asuu Joensuussa ku opiskelee siellä. Aivan ihanat luontomahdollisuudet ja kaikki on lyhyen matkan päässä! Kiva paikka on.
Tosi kiva paikka! Paljon opiskelijoita ja vaihtareita. Uskaltaa kävellä. Paljon luontoa. Mutta älä muuta Rantakylän suuntaan, siellä voi olla levotonta.