Siis apua, missä hitossa työkkärin sivuilla ilmoittaudun työttömäksi?
Ilmoittauduin siis jo tammikuussa, mutta mulla oli lyhyt työpätkä (maaliskuu - 6.6) tässä välissä. Ilmoitin tämän työkkäriinkin ennen töiden alkua, ja muistaakseni sieltä sanottiin että 8.6 alkaen olen taas automaattisesti työkkärin kirjoissa työtön. Nyt kun kävin tuolla sivuilla, siellä lukee kyllä että työnhaku käynnissä, mutta lisäksi että olen vielä työssä!
Pohelinpalvelussa ei tietenkään vastata, osaako joku auttaa?
Kommentit (10)
En tiedä onko mun selaimessa jotain vikaa, kun en löydä - ap
Oma asiointi. Siellä pitäisi jossain lukea ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi
Siis miksi en löydä! MUlla lukee yläkulmassa vaan:
Työnhakusi on voimassa.
TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 27.07.2015
Ja lisäksi jotain Cv-nettijuttuja yms.
Ap on taas yksi päivämäärävammainen!!! Toivottavasti joskus opit miten päivämäärät kirjoitetaan, tai onhan sulla jo vaikeuksia ilmoittaa itsesi työttömäksi, niin ei ihmekään ettet osaa alkeellisia oppeja. Onhan tuo kirjoitus muutenkin täyttä puuroa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:40"]
Siis miksi en löydä! MUlla lukee yläkulmassa vaan:
Työnhakusi on voimassa.
TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 27.07.2015
Ja lisäksi jotain Cv-nettijuttuja yms.
[/quote]
Mikä ongelma? Olet siis työtön työnhakija, jos työnhakusi on voimassa. Se ei vain ole päivittynyt työssäkäynnin osalta, kun eilenhän vasta oli 8.6
Oikealla ylhäällä, muistaakseni vihreällä se 'oma asiointi'. Varaa pankkitunnukset, tarvitset niitä. Lähetä kirjaamoon sähköpostia jos ei onnistu.
Ongelma lähinnä siinä, että sivujen mukaan tosiaan näyttäisi siltä, että olisin vielä töissä ja Kela tarvitsisi lausunnon työttömyydestäni (en tiedä onko jo lähetetty kun puhelimitse ei saa kiinni). Myös jos painan tuosta "Todistus työnhaun voimassaolosta 9.6.2015", siinä lukee että olen työssä.
Outoa jos noin hitaasti päivittyvät. -ap
Joo, pankkitunnksilla siis olinkin toki kirjautunut. Mutta nyt sain soitettua, eivät olleet katkaisseet työssäoloa vaikka näin lupailtiin. Nyt asia ok :) - ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:50"]
Joo, pankkitunnksilla siis olinkin toki kirjautunut. Mutta nyt sain soitettua, eivät olleet katkaisseet työssäoloa vaikka näin lupailtiin. Nyt asia ok :) - ap
[/quote]
Kelaa aina haukutaan, mutta kokemukseni mukaan juuri TE-toimiston "palvelut" ovat todella epäluotettavia.
Minulle on käynyt parikin kertaa vastaavasti. Kiva sitten kärvistellä ilman työttömyyskorvausta johonkin sossun luukulle pakotettuna.
Oma asiointi varmaan. Kyllä se luki jossain oikean reunan palkissakin.