Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä maisteri, kuinka nopeasti tai hitaasti teit pro gradu -työsi?

FM
02.02.2022 |

Minulla meni siihen tasan vuosi.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta ollut nyt kesken, eikä valmista taida tulla koskaan. Ohjaajakin on ehtinyt vaihtua muutamaan otteeseen. HuK

Vierailija
2/47 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkalleen mutta noin puolitoista vuotta siihen taisi mennä. Valmistuin neljässä vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta kirjoitin ja 3 vuotta jahkailin viimeistelyä ja palauttamista.

Vierailija
4/47 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta meni, mutta itse kirjoitusprosessi kesti kuukauden.

Vierailija
5/47 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta. A tuli, mutta pääasia oli valmistuminen. Huom! 1/talous. Ei enää koskaan!

Vierailija
6/47 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin jahkailla vuoden ja kirjoittaa 3 kk. Eli kannattaa vain kirjoittaa ja miettiä vähemmän.

Vierailija
7/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syyslukukausi ja puolet kevätlukukaudestä meni minulla graduni kanssa. Ensimmäisellä välitarkistuskerralla meni noin kolmasosa uusiksi. Hetken olin siinä epätoivon vallassa, mutta kunnon baari-ilta selkiytti krapulan jälkeen ajatustoimintaani kummasti.

Vierailija
8/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa. Aineiston keruuseen meni 3 kk ja kirjoittamiseen toinen mokoma.

Vierailija
9/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni gradun kirjoittamiseen kaksi kuukautta ja sen tarkistukseen pari viikkoa.

Vierailija
10/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta takaraivossa, 3 kk näppiksellä työn ohessa. Tee itsellesi palvelus, älä jää odottamaan parempia aikoja, vaan tartu kiinni vaan. Valmis on parempi kuin täydellinen.

Vierailija
11/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kuukautta, aihe oli jo mielessä ja yksi sivu raakatekstiä, kunnes aloitin ihan tosissaan ja siitä puoli vuotta eteenpäin, niin gradu oli valmis. Vieras kieli kyseessä.

Vierailija
12/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5kk aloituksen ja palautuspäivän välissä. Arvosana 3/5.

Vierailija
13/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kevätlukukausi, enkä missään nimessä päivittäin sitä tehnyt/miettinyt

En tajua miten joku voi tehdä tuota vuoden. Gradu on kuitenkin vain yksi työ koko opintokokonaisuudesta

Vierailija
14/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen työssäolovuoden jälkeen palasin tekemään gradua. Tavoitteeni eivät olleet korkealla, joten pyysin ohjaajalta mahdollisimman helposti hoidettavaa aihetta, ja sellainen löytyi omista harrastuksistani. Työhön meni nelisen kuukautta, mutta saman lukukauden aikana tein saman määrän opintoviikkoja muista kursseista.

Gradunteossa vaikeinta on saada aikaan tasainen työskentelyvauhti. Sittemmin olen tehnyt erilaisia opinnäytetöitä sekä itselleni että vähän muillekin. Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
15/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi meni.

Vierailija
16/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk labratyötä ja 3kk kirjottamista ja sit ootin 6kk et ohjaaja suvaitsi laittaa korjausehdotukset, joita ei sit kyl tullut, joten palautin kun ohjaaja näytti vihreää valoa. Meil kyl monel meni monta vuotta jos vaik aineistonkeruuta tehtiin kesäisin niin siinhän niit vuosia vierii jos haluaa vaik kolmelta kesältä aineiston...Näin bilsalla!

Vierailija
17/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin projektin helmikuun alussa ja palautin työn toukokuun lopussa.

Aktiivista kirjoitustyötä tein n. viikon, ohjaajalla kesti väliarvion antamisessa 1,5kk jonka aikana työ seisoi. Kaikenkaikkiaan graduun käytin aineistonkeräyksen kanssa n. 50h, arvosana 4/5

Hämmästyttää, miten jotkut jaksaa sen pikku kirjoitustyön kanssa tuhertaa kuukausi/vuositolkulla.

Vierailija
18/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu oli jäänyt roikkumaan, olin vuosikausia ollut jo työelämässä. Vaihdoin aihetta ja tein työhöni liittyvästä aiheesta muistaakseni noin 4 kuukaudessa työn ohessa (no ehkä osittain myös työajalla). Se on vain juttu, joka täytyy rypistää kasaan.

Vierailija
19/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kevätlukukausi, enkä missään nimessä päivittäin sitä tehnyt/miettinyt

En tajua miten joku voi tehdä tuota vuoden. Gradu on kuitenkin vain yksi työ koko opintokokonaisuudesta

Mua hämmentää miten iso asia gradusta tehdään. Painetta luo myös ohjaajat. Mä otin kiinnostavan aiheen ja ihan rentona koko kevään kirjottelin sillom tällön. Kirjotin sen yhden kevään aikana. Ja sain hyvän arvosanan.

Te joilla gradu kestää ja kestää ja se ahdistaa. Haluatteko avata mistä se teillä kumpuaa?

Vierailija
20/47 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kuukautta. Halusin vain valmistua, laadulla ei väliä. Työelämässä 20 + v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi