Oletko mökkeillyt konttausikäisen vauvan kanssa?
Oletko mökkeillyt konttausikäisen vauvan kanssa? Mitä kandee huomioida?
Kommentit (10)
Huomioi, että sitä lasta pitää vahtia jokainen sekunninpuolikaskin. Mökkiä ei usein ole rakennettu ihan niin turvalliseksi kaiteineen ja suojineen kuin omakotitaloa.
Ihan kamalaa, jos ei ole yhtään vapaata tilaa turvallisesti liikkua.
Olen, 9-kuisen. En osaa sanoa, mitä pitäisi huomioida, siinä se mukana kulkee. :) Matkasyöttötuoli voinee olla kätevä, vaikka meillä tosin söi sitten sylissä, kun ei sellaista ollut.
En mä varustautunut sen kummemmin kuin kotona oloonkaan. Toki kosteuspyyhkeitä kului enemmän kun juoksevaa vettä ei mökissä ole.
Ja tietty kantoreppu tai -liina on kätevä, jos haluaa esim. kävellä metsässä. :)
- 5
En missään nimessä menisi! Aivan liikaa riskejä!! Mökille vasta noin 4-6 vuotiaan kanssa, sen pienempien paikka on kotona!!! T: 3:n äiti
No olen, kaikkien kolmen lapseni kanssa. Mökki on meille tärkeä ja vietämme siellä paljon aikaa. Mökkiin tulee vesi kyllä, mutta ei sähköä. Ei se nyt ole sen kummempaa kuin mikään muukaan. Johtuisikohan siitä, että olen maalla kasvanut...
Eipä siihen sen kummemmin varauduttu. Lapsi leikiskeli viltin päällä mökin pihassa tai pulikoi kahluualtaassa, jossa oli ihan muutama sentti vettä. Ja todellakin koko ajan vahtivien silmien alla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:25"]
En missään nimessä menisi! Aivan liikaa riskejä!! Mökille vasta noin 4-6 vuotiaan kanssa, sen pienempien paikka on kotona!!! T: 3:n äiti
[/quote]
Totta, ja nyt kun on tullut suositus hankkia lapset noin 5 vuoden välein, pääsee kolmilapsinen perhe yhdessä mökille sitten kun esikoinen on noin 15v.
Eipä siinä sen ihmeempää. Mukaan ehkö vaatetta, joilla se voi konttailla ulkonakin, vaikka ei olisikaan nurmikenttää pihana (meillä esim ohut ulkopuku, myös kurahousut hyvät).
Aurinkohattu. Puhdistusliinoja. Semmonen itikkasuojaverkko sänkyyn, jos mökkiin pääsee helposti verenimijöitä (esim Ikeasta saa halvalla).
Ja silmät pitää olla selässäkin. Hauskaa lomaa!