Suomem suurimmat moottoriurheilijat
Ovat Henri Toivonen, Jarno Saarinen ja Mika Ahola! Muiden menestys on pohjautunut aina tekniikkaan ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Kommentit (17)
Mika Salo oli paras kuski mutta huono kalusto.
Tommi Mäkinen voitti mestaruudet 1996-1999 täysin ylivoimaisella kalustolla, Mitsu, A-ja WRC. Nopein mies oli kuitenkin noina vuosina Colin McRae.
2 0 6 0 6 0 3 0 4 0 2 4 6 9 0 2= 44 Mikä tämä on?
Heikki Mikkola, MM vuosina 1974, -76, -77 ja -78, mutta suurempi sädekehä on Mika Aholan pään päällä!
Ei noita moottorien kuljettamia hemmoja voi mitenkään sanoa urheilijoiksi. He ovat kuskeja. Kuskilla ja oikealla urheilijalla on valtava ero.
Hyppää itse enduropyörän selkään ja yritä voittaa eka mitalli!!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:35"]
Ovat Henri Toivonen, Jarno Saarinen ja Mika Ahola! Muiden menestys on pohjautunut aina tekniikkaan ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
[/quote]
Jaa, ettei noiden härveleissä sitten tekniikkaa (ja mekaanikkoja apuna) ollut? Juu, ei...
Itse arvostan Mika Häkkistä kuljettajana, en niinkään ihmisenä.
Pavosen Heska on aika iso, painaa 150 kiloa. Ajaa rekkaa kilpaa.
Sebastian Vettel on menestynyt parhaiten.
Gilles Villeneuve, ilman ainuttakaan maailmanmestaruutta, on koko maailman tunnustama legenda, historiaan jäävä, kaikkien aikojen NOPEIN mies ratin takana! Mika Häkkinenkin hyvä kuljettaja.
Pienikokoisia kittanoita luisupyllyjä kaikki kuljettajat. Ei niistä yksikään suuri ole kun miehen koko nyt ei vaan ole suotavaa olla yli 175cm noissa lajeissa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:10"]Sebastian Vettel on menestynyt parhaiten.
[/quote]
Ja liittyi SUOMEN suurimpiin moottoriurheilijoihin miten?
Nostaisin tuohon Aholan rinnalle kyllä muutkin suomalaiset moninkertaiset enduron maailmanmestarit: Juha Salminen, Kari Tiainen, Samuli Aro. Motocrossin puolelta Jussi-Pekka Vehviläinen ja Pekka Vehkonen ovat ainoat suomalaiset joilla on henk.koht mm-mitallit. Motocross ja enduro ovat lajeja joissa välineet eivät ratkaise läheskään niin paljon kuin muussa moottoriurheilussa, kunnon pitää olla täydellinen ja pään kestää. Kova on kunnioitus näitä ukkoja kohtaan, voi mennä kokeilemaan pysyykö vauhdissa mukana ja kuinka "helppoa" se on kun on hyvä pyörä alla. Moni crossi ja enduroharrastaja ei pysy edes kilpaa ajavien junnujen vauhdissa joilla on vaan jotku 80 pyörät alla. Kannattaa käydä kisoja katsomassa niin näkee mitä se todella on.
Toivonen, Saarinen, Ahola olivat TAISTELIJOITA, ilman parasta kalustoa! Henri Toivonen löi Ayrton Sennan 2-1 Englannin F3:ssa ajamissaan kolmessa kilpailussa! Johti etenkin asfalttiralleja minuuttitolkulla, toki voitti RAC:n kahdesti, jne... Jarno Saarinen asui VW-kleinbussissa, oli itse lähes loppuun asti mekaanikkona, voitti 15 MM-lähtöä, oli 250cc:n maailmanmestari 1972 ja johti 350:cc ja 500:cc luokkia YLIVOIMAISESTI kuolinvuonnaan 1973, sekä hankki jo ennen useita hopea-ja pronssimitaleita. Mika Ahola taas on Suomen ALIARVOSTETUIN URHEILIJA, 5 maailmanmestaruutta endurossa putkeen eri luokissa 2007-2011! Moniko on vaivaantunut edes ottamaan selville, miten SUURI urheilija on kyseessä? Nämä miehet eivät selitelleet, vaan AJOIVAT! Ulkomaalaisista kovista mainittakoon Gilles Villeneuve(k.1982) ja Ronnie Peterson, joka lyö puhtaassa nopeudessa jokaisen F1-kuljettajamme.