Katkerat ja vihaiset vanhemmat. Ikää yli 70-vuotta. Heillä ei oo paljon sosiaalisia kontakteja ja purkavat pahan olon
aikuisiin lapsiinsa. Kuinkakohan kauan tätä jatkuu?
Kommentit (18)
Normisettiä. Mulla on toinen vanhempi paha narsisti (sillä on ihan kaikkiin välit poikki, jopa omiin lapsiin) ja toinen alistuva läheisriippuvainen. Siellä kaksin haukkuvat ja vihaavat kaikkea ja lähetteleävät vihaviestejä, ja niille joilla niiden numero on estossa, lähettävät vihakirjeitä.
Tuollaiset elää 120-vuotiaaksi ihan pahan voimalla.
Vanha paha ihminen on kuin hajuton pieru täydessä hississä.
Vanha paha ihminen on sosiaalisessa mediassa kuin tissitön ja perseetön tyttö onlyfans saitilla.l
Oma äiti on samanlainen. Muistaa muistuttaa omista uhrauksistaan. Aina oli joku pakottamassa jopa henkilökohtaista palstalle kirjoittaessa (😅)
Tämä on surullista. Kun se elämä alkaa olla takanapäin, katkeruus lisääntyy ja sitä puretaan nuorempiin. Kaikki eivät toki ole samanlaisia, mutta paljon on näitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on surullista. Kun se elämä alkaa olla takanapäin, katkeruus lisääntyy ja sitä puretaan nuorempiin. Kaikki eivät toki ole samanlaisia, mutta paljon on näitä.
Onhan toi ymmärettävää. Mun vanhempaa tätiä sorsittiin tämän jäädessä lapsettomaksi ja miehettömäksi. Tänä päivänä ihan normaalia.
Tajusin jo nuorena, että äidistä tulee katkera vanhus ja oikeassa olin. Kaikki ongelmat olivat ja ovat aina jonkun muun syy. Riitaantuu naapureiden kanssa, nyt on kolmas vanhuusiän asunto menossa.
Harhaluuloisuushäiriötä ja muutakin sekavuutta on iän myötä tullut vain lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi ymmärettävää. Mun vanhempaa tätiä sorsittiin tämän jäädessä lapsettomaksi ja miehettömäksi. Tänä päivänä ihan normaalia.
Meillä taas suvun vanha ikisinkku täti oli varsinainen jyrä ja muiden asioihin sekaantuja. Yritti udella sisarensa yksityisasioita siskonlasten kautta, lopulta en enää vastannut puheluihin.
Mulla on just sellaiset vanhemmat jotka ikääntyessään on alkaneet puuttua muiden asioihin. Eivät nuorena ja työssä olleet kenestäkään kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas suvun vanha ikisinkku täti oli varsinainen jyrä ja muiden asioihin sekaantuja. Yritti udella sisarensa yksityisasioita siskonlasten kautta, lopulta en enää vastannut puheluihin.
Mun äiti alkoi tekemään noin kuullessaan etten aio tehdä lapsia. Ilmeisen katkera sisarustensa lapsenlapsista ja heidän elämistään. Ei äitiys takaa automaattisesti täyspäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen utsinta ja negatiivinen muiden elämään puuttuminen sekä juoruilu näkyy hyvin myös sellaisissa perheellisissä ihmisissä joille ne lapset ovatkin ollut ns. liian rankka paketti.
Kiukuttelevat ja puuttuvat sellaisiin asioihin joita normaali ihminen ei sano edes ääneen.
Heillä ei ole ollut ehkä aikaa ja mahdollisuutta purkautua harmia tuottavista asioista ihmiselle joka ymmärtäisi heitä ja auttaisi pääsemään yli. Ovat pitäneet vaikeita ajatuksia ja vihaa sisällään. Jotenkin toivoisi, että tällaisille ihmisille löytyisi ymmärtäväinen kuuntelija. 💛
mielipuolten kokoontumisajo taas käynnissä
Vierailija kirjoitti:
mielipuolten kokoontumisajo taas käynnissä
Jäikö pallit sheivaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ole ollut ehkä aikaa ja mahdollisuutta purkautua harmia tuottavista asioista ihmiselle joka ymmärtäisi heitä ja auttaisi pääsemään yli. Ovat pitäneet vaikeita ajatuksia ja vihaa sisällään. Jotenkin toivoisi, että tällaisille ihmisille löytyisi ymmärtäväinen kuuntelija. 💛
Onhan eläkeläisten parissa mukaviakin tapauksia. Yleensä seniorikerhoissa halutaan ylläpitää positiivista ilmapiiriä. Ankeuttajat jätetään kerhossa kaiken ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä, loistavaa! Annatko puhelinnumerosi, otan yhteyttä ja saat vanhempieni numeron, jotta voit soittaa heille ja kuunnella. Sinun laskuun toki puhutaan koska se on kallista. =) - ei ap, mutta samassa tilanteessa
Voiko vanhempia auttaa joissakin asioissa. Onko se joku käytännön ongelma, joku ei toimi jossain.
Kunnes kuolevat.