Oletko laittanut heiniä seipäälle?
Kommentit (14)
kyllä vaan pikkupoikana vaarilassa
Lapsena 80-luvulla olen ollut mukana tekemässä heinäseipäitä. Olin tosin niin pieni, että minusta oli varmastikin siinä puuhassa enemmän haittaa kuin apua.
Pikkukundina landella Keski-Suomessa 60-70-luvulla, tosin enemmän varmaan juoksin heinäpellolla paarmoja pakoon
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa puhkaissut 1x vuotiaan tytön immenkalvon heinäladossa heinätöiden jälkeisissä ryyppäjäisissä.
pedofiili?
En, mutta olen ollut mummolassa heinäpellolla kun niin on tehty 70-luvun alussa.
Sitten jossain vaiheessa tuli paalaimet ja lopulta pyöröpaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa puhkaissut 1x vuotiaan tytön immenkalvon heinäladossa heinätöiden jälkeisissä ryyppäjäisissä.
pedofiili?
Se oli rakkautta!
Pari kertaa ollu tekemässä kaverin hevoselle heiniä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena 80-luvulla olen ollut mukana tekemässä heinäseipäitä. Olin tosin niin pieni, että minusta oli varmastikin siinä puuhassa enemmän haittaa kuin apua.
Sama.
Joo. Meidän lasten tehtävänä oli ehkä pikemminkin haravoida tai sitten olla kärryssä tai ladossa polkemassa heiniä.
Maalla pientilalla kasvaneena olen käynyt läpi koko kaaren: palikkapojasta (olin silloin tyttö ja edelleen identifioidun enemmän feminiiniksi) haravoijan kautta vilkan käyttäjäksi. Tosin kukaan ei saanut koskea mummon vilkkaan!
Sitten mentiikin jo naapurin pellolle olkipaaleja keräämään, ne oli niitä pieniä neliskanttisia, joita alle murrosikäinenkin jaksoi traktorin peräkärryyn heitellä.
Nykyään ehkä yhden seipäällisen kesässä kasaan, viimeksi syksyllä purin appiukon laittamat seipäät tyhjiksi järviruo'osta, kun halusi ne polttaa, muttei jaksanut enää itse sitä tehdä.
Naapureissa muutamaan kertaan palkollisena ja joka kesä muuten touhussa mukana naapurien lasten joukossa.
Kotona meillä oli sikala ja viljan viljelyä, joten heinätyöt ei kuuluneet kodin töihin.
Kumpaan kysymykseen sinä haluat vastauksen?
Ihan sama minun kohdallani, kun molempiin vastaukseni on kyllä.
Kaikkilla on järkeä?