Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki on nykyään Linked inissä :(

Vierailija
02.02.2022 |

Löytyykö ketään muita joka ei ole?

Masentaa luoda jotenkin profiilia sinne..

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mutten postaa enkä kirjoita, olen van siis sitä varten että mut löytää jos joku kaipaa.

Inhoan narsistista omakehu linkediniä. Ja vihaan että se on pakollinen. Juuri tuttu urakonsultti kertoi että mitään työtä ei saa jos ei suuna päänä kommentoi linkkarissa kaikkea. Siitä on tullut itsekehun näyttämö. Enää ei saa työpaikkaa pelkällä tavallisella hakemus/CV combolla ollenkaan.

Sama. Tein joskus aikanaan Linkkariin profiilin ja päivitin sen aika tunnollisesti. Mutta en ole lähtenyt mukaan tuohon "työ-FB"-tyyliseen postailuun ollenkaan.

Vierailija
22/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon, mutta lähinnä huumorimielessä. Tai on mulla ihan kunnon profiili työn ja ammatin takia. Mutta käyn siellä katsomassa sitä kaikkea itsekehua, huuhaata, intoilua ja pashanjauhantaa. Uskomatonta, miten jotkut jaksaa.

Siis tää! Selkeästi akateemisten ihmisten pätemispaikka. Ihastuttavaa lukea kuinka henkilö on niiiin hyvä ja haluaa haasteita ja tutkailee parempaa duunipaikkaa. Omakehu haisee ja kauas. Pääsääntöisesti, mitä nyt noita hyviä profiileja olen lukenut, niin kaikki ovat hirveän geneerisiä. Tasapaksua, kukaan ei erotu edukseen siellä.

Mitäpä luulette, menestyisikö amisduunareitten "LinkedIn" ? Voisi lisätä duunikuvia, muuratuista takoista ja maalatuista seinistä?

Siinähän olisi paljon enemmän jotain realismipohjaa, koska joku voisi oikeasti niistä kuvista päätellä paljonkin. Sen sijaan asiantuntijoiden postauksista usein vaikea päätellä mitään ihmeempää. Niissä usein viitataan joihinkin tunnettuihin auktoriteetteihin eikä niistä usein avaudu mitenkään henkilön oma kontribuutio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kehittyä uralla niin tuolla on parasta olla. Vaikka yli 50v jo niin vuosittain tulee yhteydenottoja ihan suomalaisilta rekrytointikonsulteilta. IT-alalla.

Vierailija
24/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin jo poistumassa, mutta työnhakukursseilla edellytettiin siellä olemista. Aika noloa olla siellä, kun vuosi vuodelta näyttää pahemmalta olla työtön. Työttömyyden alkuvuosina sentään sain muutaman yhteydenoton ulkomaalaisilta huijareilta, mutta nekin ovat tyrehtyneet.

ei tosiaan voida sielläkään pakottaa ihmistä tuonne. Olen ollut parillakin kurssilla, mainittu on muttei edellytetty. 

Vierailija
25/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Toimin asiantuntijatehtävissä.v En myöskään facessa tms., käytän aikaani muuhun.

Kaverilla bruttopalkka n. 7000e/kk. Ei ole yhdessä ainoassakaan some-palvelussa, ei myöskään LinkedInissä.

Vierailija
26/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, olen kotosalla nyt, äsken kävin hiihtämässä.

Vierailija
27/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mikä se on. Ja olen ihan töissä käyvä ihminen.

Vierailija
28/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva uskaltaa sanoa siellä mitään kovinkaan rehellistä koska pelkää suututtavansa työnantajansa, asiakkaansa, työkaverinsa, esimiehensä tai jonkun muun tahon.

No on siellä joskus ihan fiksuakin sisältöä, mutta tämä avautuu usein vain niille, jotka tuntevat hyvin kyseisen spesiaaliasektorin.

Eniten ihmettelen niitä, jotka sinne laittaa joitakin perheasioitaan. Esim. kehuu omia lapsiaan tai jotakin tällaista. Tosi mautonta laittaa tällaista tuonne.

Vierailija
29/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava se LinkedIn pro-tilin hinta, oliko jotain 50 € per kk?

Vierailija
30/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon, mutta lähinnä huumorimielessä. Tai on mulla ihan kunnon profiili työn ja ammatin takia. Mutta käyn siellä katsomassa sitä kaikkea itsekehua, huuhaata, intoilua ja pashanjauhantaa. Uskomatonta, miten jotkut jaksaa.

Siis tää! Selkeästi akateemisten ihmisten pätemispaikka. Ihastuttavaa lukea kuinka henkilö on niiiin hyvä ja haluaa haasteita ja tutkailee parempaa duunipaikkaa. Omakehu haisee ja kauas. Pääsääntöisesti, mitä nyt noita hyviä profiileja olen lukenut, niin kaikki ovat hirveän geneerisiä. Tasapaksua, kukaan ei erotu edukseen siellä.

Mitäpä luulette, menestyisikö amisduunareitten "LinkedIn" ? Voisi lisätä duunikuvia, muuratuista takoista ja maalatuista seinistä?

Postaukset on kuin toistensa kopioita. Joskus epäillyt että noita voi tuottaa jollain tietokoneohjelmalla. Ainakin joku pystyisi varmaan tuollaisen softan koodaamaan.

Tämä linkedin puppugeneraattori on jo olemassa. https://jargonaattori.fi/

Vierailija
31/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa päivittämässä tiliäni. KTM, asiantuntijatehtävissä. Odotan sitä päivää kun voin luopua kokonaan.

Vierailija
32/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin kallis ole.

Siinä on oikesti kyllä se hyvä puoli verrattuna normiprofiiliin, että sillä aukeaa pääsy LinkedIn Learning -palveluihin, jotka kyllä monelle it-alan ammattilaiselle voivat olla erittäin hyödyllisiä. Siellä on varsin laadukasta materiaalia videomuodossa.

Toinen käyttötarkoitus pro-profiililla lienee HR-ihmisten käyttötarpeet.

Vierailija
33/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun valtaosa Linkedn-postauksista on tyyliin:

''Kävelin kauppaan ja kaaduin. Tästä minulle tuli mieleen lasten oikeudet Lähi-Idässä yms.''

Niinku pls.

Vierailija
34/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole enkä mene. Ei kyllä ammatin puolesta tarvi näkyvyyttä, mutta ei kiinnostaisi muutenkaan.

Vierailija
35/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin nuo negatiiviset fiilikset. Minutkin suorastaan pakotettiin linkkariin työnhakukurssilla. Ei ollut kiva hyöriä siellä "open for new exciting challenges" -diipadaapastatuksella. Nyt olen hyvissä, alaani vastaavissa töissä. Todellakin haluaisin lähteä, mutta työnantaja edellytti, että käyntikortissa on joku somekanava. Facebookia en nyt ainakaan sinne halunnut, joten Linkkari sitten. En kyllä käy sivustolla juuri koskaan ja oksettaa kun näen niitä päivityksiä kuinka taas oli niin mahtava yhteistyötapaaminen sen ja sen kanssa ja kuinka rakastan työtäni. P*skat.

Toisaalta vähän haaveilen, että joku vielä nappaa mut sieltä ulkomaille duuniin (olen siis kansainvälisissä tehtävissä), joten siksi koitan pitää oman profiilini ajan tasalla.

Vierailija
36/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedin on ainoa ammatillinen some. Ne, joiden mielestä siellä kehutaan itseään, on verkostoituneet täysin väärien ihmisten kanssa. Olen nykyään enemmän siellä kuin facessa tai instassa, meni äly kaikenmaailman kissa ja koira postauksiin, somevaikuttajien persekuviin ja hassunhauskoihin haasteisiin IGssä ja FBssä.

Vierailija
37/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. IT-ala.

OT, mutta kaverilla ei ollut LinkedIn-profiilia aikaismmin. Sitten alkoi työnantaja tympimään ja teki sinne profiilin. Sitten tulikin parilta headhuntterilta soitto ja uusi työ löytyi. Toki pitää olla aika hyvät meriitit, että soitellaan töihin.

Vierailija
38/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin kallis ole.

Siinä on oikesti kyllä se hyvä puoli verrattuna normiprofiiliin, että sillä aukeaa pääsy LinkedIn Learning -palveluihin, jotka kyllä monelle it-alan ammattilaiselle voivat olla erittäin hyödyllisiä. Siellä on varsin laadukasta materiaalia videomuodossa.

Toinen käyttötarkoitus pro-profiililla lienee HR-ihmisten käyttötarpeet.

Learn on kyllä mielenkiintoinen, mutta tavallisella ylemmällä toimarilla ei riitä työaika siihen. On aina laskutettavasta työstä pois ja pitäisi tutkia vapaa-ajalla. Meilläkin kokeiltiin Learnia, mutta melkein kaikilla osallistujilla oli sama ongelma ettei riitä työaika ja vapaa-ajalla on muita mielenkiinnon kohteita. 

Nykyisen työpaikan sain kyllä linkkarin kautta, kun headhunteri otti yhteyttä ja kysyi audienssia.  

Vierailija
39/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. IT-ala.

OT, mutta kaverilla ei ollut LinkedIn-profiilia aikaismmin. Sitten alkoi työnantaja tympimään ja teki sinne profiilin. Sitten tulikin parilta headhuntterilta soitto ja uusi työ löytyi. Toki pitää olla aika hyvät meriitit, että soitellaan töihin.

Ja unohtui mainita, että on IT-alalla töissä.

Vierailija
40/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkedin on ainoa ammatillinen some. Ne, joiden mielestä siellä kehutaan itseään, on verkostoituneet täysin väärien ihmisten kanssa. Olen nykyään enemmän siellä kuin facessa tai instassa, meni äly kaikenmaailman kissa ja koira postauksiin, somevaikuttajien persekuviin ja hassunhauskoihin haasteisiin IGssä ja FBssä.

Mun feediin tuli Linkedinissä tänään ihan random kuva hassunhauskasta ideasta. Porukka oli haastettu pukeutumaan kuvaan niin kuin ovat etänä kotona palaverissa. Siinä oli sitten kauluspaitaa, puvun takkia ja collegeshortseja ja naisilla puputossut jalassa. Ja kaikilla niin teennäinen hymy kasvoilla. Kyllä olikin taas niin ammattimaista…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi