Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki on nykyään Linked inissä :(

Vierailija
02.02.2022 |

Löytyykö ketään muita joka ei ole?

Masentaa luoda jotenkin profiilia sinne..

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkedin on ainoa ammatillinen some. Ne, joiden mielestä siellä kehutaan itseään, on verkostoituneet täysin väärien ihmisten kanssa. Olen nykyään enemmän siellä kuin facessa tai instassa, meni äly kaikenmaailman kissa ja koira postauksiin, somevaikuttajien persekuviin ja hassunhauskoihin haasteisiin IGssä ja FBssä.

Mun feediin tuli Linkedinissä tänään ihan random kuva hassunhauskasta ideasta. Porukka oli haastettu pukeutumaan kuvaan niin kuin ovat etänä kotona palaverissa. Siinä oli sitten kauluspaitaa, puvun takkia ja collegeshortseja ja naisilla puputossut jalassa. Ja kaikilla niin teennäinen hymy kasvoilla. Kyllä olikin taas niin ammattimaista…

Siitähän se on kiinni millainen verkosto sulla siellä on. Ja kyllä, se liittyi työntekoon, oli ammatillinen. Toki monesta ammatista löytyy ei ammattimaisia ihmisiä, mulla ei sellaisia kyllä ole verkostossani.

Vierailija
42/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkedin on ainoa ammatillinen some. Ne, joiden mielestä siellä kehutaan itseään, on verkostoituneet täysin väärien ihmisten kanssa. Olen nykyään enemmän siellä kuin facessa tai instassa, meni äly kaikenmaailman kissa ja koira postauksiin, somevaikuttajien persekuviin ja hassunhauskoihin haasteisiin IGssä ja FBssä.

Mun feediin tuli Linkedinissä tänään ihan random kuva hassunhauskasta ideasta. Porukka oli haastettu pukeutumaan kuvaan niin kuin ovat etänä kotona palaverissa. Siinä oli sitten kauluspaitaa, puvun takkia ja collegeshortseja ja naisilla puputossut jalassa. Ja kaikilla niin teennäinen hymy kasvoilla. Kyllä olikin taas niin ammattimaista…

Siitähän se on kiinni millainen verkosto sulla siellä on. Ja kyllä, se liittyi työntekoon, oli ammatillinen. Toki monesta ammatista löytyy ei ammattimaisia ihmisiä, mulla ei sellaisia kyllä ole verkostossani.

No meillä taitaa sitten olla eri käsitys siitä, mitä ammattimaisuudella tarkoitetaan. Mielestäni kaikki mikä liittyy työhön, ei ole välttämättä ammattimaista. Tässä tapauksessa (kuvassa) ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedinissä on kaikkea laidasta laitaan. Kukaanhan ei pakota käymään siellä tai lukemaan ei-kiinnostavia juttuja. Itseäni kiinnostavat lähinnä oman alani projektit, joista kollegat laittavat joskus kuvia. Muut scrollaan ohi. Edellisen työpaikkani bongasin Linkedinistä, kun huomasin syötteessä kiinnostavan ilmoituksen.

Jos on paljon seurattavia, niin syötteestä tulee mielestäni sekava. Suurin osa on kuitenkin sellaista mikä itseäni ei kiinnosta, mutta joukossa on niitä jotka kiinnostaisivat paljonkin. Jonkinlaista kategoriafiltteriä tarvittaisiin, ettei syöte näyttäisi joka ikistä postausta josta joku tuttu on tykännyt.

Vierailija
44/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Jos haluaisin voisin luoda sinne profiilin,mutta vielä ei ole niin paljon kiinnostanut :)

Vierailija
45/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Jukka, tosi tärkeä avaus sulta!

Tänään olen ollut niin kiitollinen, että saan haastaa itseni joka päivä ja tehdä tärkeää ja merkityksellistä työtä.

Projektimme Softasta elämän tarkoitukseen tuli päätökseen ja pakko sanoa, että huikea porukka, huikeaa duunia. Erityiskiitos bäkkärin jengille ja aspan Sirpalle!

Nyt on hyvä jatkaa uusiin haasteisiin. Jos siis etsit monessa liemessä keitettyä ja kokenutta talenttia tiimiisi, ota yhteyttä. Tehdään merkityksellisyyttä yhdessä ja uudistetaan organisatorisia rajoja newsight -menetelmin.

#kiitollinen #merkitys #unelmaduuni #letsmakeitbetter #huippuosaaja #talentforlife

Vierailija
46/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat, raksamiehet ja siivoojat ei ole.

Lääkärit, insinöörit ja johtajat on.

Vierailija
47/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä edes ole nähnyt tarpeelliseksi perehtyä mikä se edes oikein on.

Vierailija
48/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mutten postaa enkä kirjoita, olen van siis sitä varten että mut löytää jos joku kaipaa.

Inhoan narsistista omakehu linkediniä. Ja vihaan että se on pakollinen. Juuri tuttu urakonsultti kertoi että mitään työtä ei saa jos ei suuna päänä kommentoi linkkarissa kaikkea. Siitä on tullut itsekehun näyttämö. Enää ei saa työpaikkaa pelkällä tavallisella hakemus/CV combolla ollenkaan.

Tuolla perusteella olisin ollut työttömänä aina. Kenties eri aloilla on vaihtelua, mutta ainakaan taloushallinnon asiantuntijatöitä varten ei ole ollut tarpeen liittyä Linkediniin.

Vierailija
49/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä todellakin jengi kehuu itseään estoitta ja aivan käsittämätöntä itsensä ylistystä ja shittiä!

Vierailija
50/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa Jukka, tosi tärkeä avaus sulta!

Tänään olen ollut niin kiitollinen, että saan haastaa itseni joka päivä ja tehdä tärkeää ja merkityksellistä työtä.

Projektimme Softasta elämän tarkoitukseen tuli päätökseen ja pakko sanoa, että huikea porukka, huikeaa duunia. Erityiskiitos bäkkärin jengille ja aspan Sirpalle!

Nyt on hyvä jatkaa uusiin haasteisiin. Jos siis etsit monessa liemessä keitettyä ja kokenutta talenttia tiimiisi, ota yhteyttä. Tehdään merkityksellisyyttä yhdessä ja uudistetaan organisatorisia rajoja newsight -menetelmin.

#kiitollinen #merkitys #unelmaduuni #letsmakeitbetter #huippuosaaja #talentforlife

Joko saa oksentaa? Voi jeesus. 😂

Vierailija
51/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa mennä eikä siellä minulle mitään olisikaan.

Ammatillinen koulutus, pätkätöitä vuosia, ensimmäinen vakituinen työpaikka p*skaduunissa vähän alle kolmekymppisenä. Vieläkin vuosia myöhemmin samassa p*skaduunissa.

LinkedIn palvelusta hyötyy tasan ne, jotka ovat jo saavuttaneet jotain jolla pystyvät myymään omaa osaamistaan ja joilla on näyttöä omalta alaltaan. Lisäksi riippuu alasta ja koulutustasosta. IT-, Finanssi ja ehkä joku Humanistinen ala voi työllistää palvelun kautta meritoutunutta porukkaa. Loput jää nuolemaan näppejään.

Summa summarum:

Tee tili mikäli löytyy koulutus joltain em. alalta ja konkreettista näyttöä osaamisesta.

Muussa tapauksessa ei kannata mennä nolaamaan itseään.

Vierailija
52/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedin on nykyään rekryn ykkössivusto.

Kannattaa olla jäsen siellä.

Nyt sain 2 työtarjousta 1 vk aikana. Kannattaa.

Vierailija
53/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut postailemaan omaan ammattialaan liittyvää sisältöä Linkkariin, koska etsin töitä. Välillä sieppii, kun tekee järkevän postauksen ja se ei saa juuri yhtään näkyvyyttä. Sitten joku "Muista, että olet mahtava!" saa 300 tykkäystä. Ei oikein motivoi...

Vierailija
54/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä taitaa sitten olla eri käsitys siitä, mitä ammattimaisuudella tarkoitetaan. Mielestäni kaikki mikä liittyy työhön, ei ole välttämättä ammattimaista. Tässä tapauksessa (kuvassa) ei ollut.

Minä sanoin ammatillinen, en ammattimainen. Ihan on sama käsitys termeistä kuule.

Vierailija
55/56 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon, mutta lähinnä huumorimielessä. Tai on mulla ihan kunnon profiili työn ja ammatin takia. Mutta käyn siellä katsomassa sitä kaikkea itsekehua, huuhaata, intoilua ja pashanjauhantaa. Uskomatonta, miten jotkut jaksaa.

Siis tää! Selkeästi akateemisten ihmisten pätemispaikka. Ihastuttavaa lukea kuinka henkilö on niiiin hyvä ja haluaa haasteita ja tutkailee parempaa duunipaikkaa. Omakehu haisee ja kauas. Pääsääntöisesti, mitä nyt noita hyviä profiileja olen lukenut, niin kaikki ovat hirveän geneerisiä. Tasapaksua, kukaan ei erotu edukseen siellä.

Mitäpä luulette, menestyisikö amisduunareitten "LinkedIn" ? Voisi lisätä duunikuvia, muuratuista takoista ja maalatuista seinistä?

Tekstistäsi paistaa katkeruus. Linkkari on osaamisen ja verkostoitumisen foorumi. Siellä on lupa markkinoida ja myydä palveluita ja osaamistaan. Näitä on tapana tehdä vahvuuksia korostamalla. 

Turhaan olet kateellinen akateemisille. Suomessa on pula monista ammattikoulun käyneistä osaajista. Osaava hitsari voi luoda Linkkariin profiilin ja merkitä kaikki suoritetut sertifikaatit. Työtarjouksia tippuu heti kun joku vielä kehuu että siinä on ammattimies hyvällä asenteella. 

Vierailija
56/56 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon, mutta lähinnä huumorimielessä. Tai on mulla ihan kunnon profiili työn ja ammatin takia. Mutta käyn siellä katsomassa sitä kaikkea itsekehua, huuhaata, intoilua ja pashanjauhantaa. Uskomatonta, miten jotkut jaksaa.

Siis tää! Selkeästi akateemisten ihmisten pätemispaikka. Ihastuttavaa lukea kuinka henkilö on niiiin hyvä ja haluaa haasteita ja tutkailee parempaa duunipaikkaa. Omakehu haisee ja kauas. Pääsääntöisesti, mitä nyt noita hyviä profiileja olen lukenut, niin kaikki ovat hirveän geneerisiä. Tasapaksua, kukaan ei erotu edukseen siellä.

Mitäpä luulette, menestyisikö amisduunareitten "LinkedIn" ? Voisi lisätä duunikuvia, muuratuista takoista ja maalatuista seinistä?

Mä voisin tuolta löytää remontille tekijän! Eli ei kun pystyyn vaan ja sitten asiakkaat voi käydä kommentoimassa miten remppa sujui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi