Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15-vuotiaani on raskaana ja haluaa pitää lapsen, mutta

Vierailija
08.06.2015 |

poikaystävä jätti saman tien kun asiasta kuuli. Ehkäisykeskustelut on käyty (tyttö väittää että ehkäisy vaan petti eikä sitä laiminlyöty), samoin aborttikeskustelut ja tulevaisuuskeskustelut.

Hän on vakuuttunut, että haluaa pitää lapsen. Asuu kotona vielä, ja NYT MINÄ HALUAN KUULLA TEENKÖ KARMEAN VÄÄRIN JOS EHDOTAN SEURAAVAA MITÄ OLEN MIETTINYT.

Eli, sanoisin tytölle, että saa asua kotona lapsineen niin kauan kun suinkin haluaa, ja minä hoitaisin lapsen päivisin (ainakin) jotta saisi käydä normaalisti koulunsa loppuun. Olen joka tapauksessa kotona vielä meidän nuorimman kanssa (joka täyttää kohta 2v), ehkä Kelan kanssa saisi sovittua asian noin. Aion sanoa, että olen aina heidän tukenaan ja hoidan lasta niin paljon kuin on tarvis.

Mutta tuleeko tässä nyt tehtyä joku karnidaalimoka, että tyttö ei itse opi siihen vastuuseen ja välttyy tekemästä itsenäisiä päätöksiä, jos ajattelee että äiti hoitaa sen sitten kuitenkin.. Hän on vahvasti tunneihminen kuten olen itsekin :/

Mitä mun pitäis tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa 15v haluaa pilata elämänsä? Ei tuo ole vastuunkantamista vaan uhkarohkeaa tyhmyyttä. Lasta ei pidä pitää jos ei voi siitä huolehtia.
T.15v itsekin.

Vierailija
82/83 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesta ei pysty huolehtimaan niin sitä varten on isovanhemmat (niin kuin esim ihana kultainen ap:n äiti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:19"]

Kyllä minusta fiksumpaa olisi jos tytär pitää välivuoden koulusta ja keskittyy ihan vauvan hoitamiseen ja kiintymyssuhteen luomiseen. Sen jälkeen takaisin koulunpenkille.

[/quote]

ei sitä Oppivelollisuutta ole pakko koulussa suorittaa. Sen voi tenttiä. Syksyllä vaan maha pystyssä koulun penkeille ja sitten tenttimään hoitovapaan aikana. Tai iltakoulussaan voi tehdä. Ei se sen parempi vaihtoehto taida olla.

järjestelyjä vaatii. 

ota opoon jo nyt kesälläyhteyttä.