Silmälasit Virosta
Olen keväämmällä menossa Tallinnaan ja minulla on tarve uusille laseille. Olen käynyt sekä optikolla, että silmälääkärillä - pitäisikö vielä siellä Tallinnan päässä tsekkaa optikon avustuksella näkö vai riittääkö tiedot paperilla? Tuleeko ne lasit sitten postitse perässä vai pitääkö ne hakea sitten erikseen uudella reissulla? Kertokaa kaikkea infoa, mitä pitäisi tietää, aikaa maissa on noin neljä tuntia. Hurjasti kiitoksia!
Kommentit (30)
Specsaversilta saat kahdet 20€ markettilasit 650€:lla. Ei siis missään nimessä kannata mennä tuohon halpaan, että ostaa lasit Specsaversilta. Pahasti pettynyt ja omaa kokemusta löytyy.
En kyllä usko, että Virosta saa sen halvemmalla laseja kuin Suomestakaan. Lisäksi olet kyllä lirissä, jos laseissa ilmentyy jotain ongelmaa, niin saat rampata siellä Tallinnassa joka toinen viikko monta kuukautta.
Varmasti saa halvemmalla, liikehuoneisto- ja palkkakulut huomattavasti pienemmät, sekä heille riittää pienempi kate, eivät ole niin ahneita.
Olivers Peoplen merkkikehykset oli 100,00 euroa halvemmat. Moniteholinssit oli 200e/kpl ja käyttävät samaa ranskalaista valmistajaa kuin esim Keops. Liikkeen nimi VIUU Telliskivessä. Vaikka hintaerot ei ole isoja niin onhan Suomessa ja Virossa eri ALV% jne..Siellä taitaa myös riittää vähän pienempi kate jne.
Kylla on surkea foorumi ja paria poikkeusta lukuunottalatta hyodyttomat neuvot kysyjalle. Tiimari? Kahdet yhden hinnalla? Suomalaisissa laseissa on melkoiset katteet ja nuo "tarjoukset" on olemassa, jotta asiakas saadaan kauppaan sisaan.
Voit pyytää tarjoukset Virossa jo sähköpostilla!
Ole suomesta jo yhteydessä liikkeisiin. Ostin muuta lääkinnällistä niin Virossa oli hinta 1/4 osa Suomen hinnasta ja täysin sama tuote (valmistaja, merkki ja malli)
Kaarevat aurinkolasien linssit voimakkuuksilla Suomessa 250, Tallinnasta postin välityksellä asennettuna 95e.
Aloitus muutaman vuoden takaa mutta vinkiksi, tilaa Lensways'tä. Kahdet silmälasit ostanut tuotla ja tyytyväinen molempiin.
lensway.fi
Vierailija kirjoitti:
Lasit saa suomessa lähes vakiona tarjouksessa 40 kympillä vahvuuksilla halvimilla pokilla. Ihan samat linssit kun kalliimmissakin laseissa, mutta ilman mitään pinnotteita.
40 kymppi= 400 euroa. Onpa kallista !
Minä tarvitsen laseihini heijastuksen estot, kovapinnoitteet jne. Olen aikoinani ostanut nisseniltä 3 lasit yhden hinnalla- tarjouksesta hyvän setin (kahdet normilasit, yhdet aurinkolasit) ja olen ollut tyytyväinen. Siitä tulee vain aika kallista hupia, kun on niitä puutteita näkökyvyssä sen verran paljon että ei ihan halvimmalla vaihtoehdolla voi mennä. Edelleen, kiitoksia kaikille viesteistä, pistetään mietintämyssyyn. Sensijaan en ymmärrä mitä ihmettä alkoholiviittaukset tässä ketjussa tekevät kun olen selkeästi kysynyt silmälaseista.
T. Ap