Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveystalo lääkäri-chat, saako sairauslomatodistuksen?

Vierailija
02.02.2022 |

Flunssa vaan jatkuu ja tänään viimeinen saikkupäivä. Kävin alkuviikosta fyysisellä vastaanotolla mutta nyt ei ole autoa käytössä. Mietin saisiko tuolta chatista saikulle jatkoa vai vaatiiko aina läsnäolon lääkärillä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ihan digihoitajalta, mutta se on jo toinen tarina hyväksyykö työnantajasi etävastaanoton todistuksen.

Vierailija
2/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptejä saa ainakin uusittua mutta en tiedä saikusta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta hyväksyykö työnantajasi?

Vierailija
4/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile sellasta kun reseptori. Itse en saanut saikkua mehiläisen chatistäkään, mutta reseptorista saa aina

Vierailija
5/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ainakin muutaman päivän sairausloman.

Terv. Terveystalon kanta-asiakas

Vierailija
6/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi kertaa jatkoa ihan chatissa. Työnantaja hyväksyy sen nyt vain poikkeuksellisesti koronan takia.

Vierailija
7/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen saanut saikkutodistuksen mainitsemasi tahon chat-lääkäriltä.

Vierailija
8/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kumminkin tulla halvemmaksi mennä sinne töihin?

Vierailija
9/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys ensin.

Vierailija
10/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkittynyt tauti, mitä ei malta levätä pois, sehän se vasta kalliiksi tulee. Mieti jos saa jälkitautina vaikka sepsiksen, sydänlihastulehduksen tai keuhkokuumeen...

Vierailija
11/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan myös varata Terveystalosta etälääkärivastaanoton, se hoidetaan puhelimitse. Olen saanut saikkua, koska oli yskä ja flunssa. Kuului kyllä äänestä, joten todistaminen ei ollut vaikeaa.

Vierailija
12/15 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada. Olen saanut vatsataudista chatissa, lääkärikeskus tosin oli eri.

Vierailija
13/15 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tälläsestä ehkäisyn?

Vierailija
14/15 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aivan varma, miten Terveystalon käytännöt menevät juuri tässä asiassa, sillä eri palveluntarjoajilla voi olla omat sääntönsä sairauslomatodistusten jatkamisesta etävastaanoton kautta. Joissakin tapauksissa lääkäri voi jatkaa sairaslomaa chatin tai puhelinvastaanoton perusteella, mutta toisinaan vaaditaan fyysinen tutkimus.

Sen kuitenkin tiedän, että esimerkiksi lääkäri-chatissa https://medilux.fi/laakari-chat/ tämä on mahdollista: lääkärillä on oikeus arvioida tilannettasi etänä ja kirjoittaa jatkoa sairauslomalle, jos oireesi ja kokonaistilanteesi sen perustelevat. Tämä helpottaa juuri sellaisissa tilanteissa, joissa liikkuminen vastaanotolle on hankalaa esimerkiksi auton puutteen tai huonon voinnin takia.

Etävastaanottojen etuna on matala kynnys hakea hoitoa, nopea yhteys lääkäriin sekä se, että potilaan ei tarvitse keskeyttää arkeaan tai järjestää kuljetusta. Lisäksi digitaalisten kanavien kautta annettu sairauslomatodistus on virallinen ja se toimitetaan tarvittaessa myös työnantajalle sähköisesti. Tämä tekee koko prosessista käytännöllisen ja joustavan, varsinkin flunssan kaltaisissa yleisissä sairauksissa.

Vierailija
15/15 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kotona tehty korona-testi oli positiivinen ja sain Terveystalon chat-lääkäriltä sairaslomaa.