Palkitaanko koiranäyttelyissä koiria vai omistajia?
Miten on, palkitaanko koiranäyttelyissä koiraa vai sen esittäjää, eli onko minulla tavallisen karsealla karvaisella ja tylsällä miehellä, ryhmään 8 kuuluvan pentueen kauneimman koiran omistajalla mitään mahdollisuuksia saada koiralleni titteliä näyttelyistä, kun tuo on selkeästi sellainen naisten lellikki rotu ja naiset noita esittelevät? Olen käynyt joskus koiranäyttelyssä esittelemässä isäni ajokoiria, mutta niissähän oli vain miehiä ja eri meininki.
Kommentit (4)
Noh, pikkukoirien tuomarimiehet eivät useinkaan ole naisista kiinnostuneita, että mieshändlerillä voi olla etulyöntiasema :D.
Todellisuudessa näyttelyssä kyllä katsotaan sitä koiraa, ei esittäjää. Mutta esittäjällä on paljonkin väliä: on osattava touda oman koiran hyvät puolet oikealla tavalla esiin.
Siellä testataan omistajien konttaustaidot.
Vierailija kirjoitti:
Noh, pikkukoirien tuomarimiehet eivät useinkaan ole naisista kiinnostuneita, että mieshändlerillä voi olla etulyöntiasema :D.
Todellisuudessa näyttelyssä kyllä katsotaan sitä koiraa, ei esittäjää. Mutta esittäjällä on paljonkin väliä: on osattava touda oman koiran hyvät puolet oikealla tavalla esiin.
Tietysti pitää osata näyttää koira, mutta esim kerran olin kun oli siellä miesten koirien kehässä yksi nätti nainen näyttämässä koiraa ja valittiin rodun parasta, oli sen naisen koira ja jonku miehen, monta kertaa kuului kehän ulkopuolelta mies tuomarille ohjeita tuomarille että katso sitä koiraa äläkä naista. Naisen koira voitti, vaikka ei ollut paras.
Pienet näyttelyt tietysti ovat se mihin lähdetään.
Siellä kai jaetaan voittajille mitaleja tai vastaavia. Kummatkohan niistä tykkäävät, koirat vai omistajat?