Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraat eivät ymmärtäneet kutsussa olevaa lahjatoive "runoa"

Vierailija
02.02.2022 |

"Kun matkalle lähdemme, voit lahjan kuoreeseen laittaa".

Eli saimme kahvia, teetä, pyyhkeitä, astioita... tms. Rahaa tuli sen verran, että saadaan nyt kaupassa käydä. Monen haaveena onkin lähteä häämatkalle kauppaan...

Kommentit (782)

Vierailija
461/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kun on lukenut näitä tekstejä, niin minä menen maistraatissa naimisiin ja jätän juhlat juhlimatta. Ei tartte tuhlata omaisuutta juhliin ja juhlapaikkaan, ei tartte miettiä voiko joku vege syödä voileipäkakkua, kun siihen meni vahingossa majoneesia eikä tartte vinkua kuinka jotkut toivat vain 50€ häälahjaksi tai sitten rahan sijasta toi jotain pyyhkeitä tms. Parilla tonnilla pääsee jo ihan tarpeeks hyvällä häämatkalle.

Vierailija
462/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaveri järjesti häät ja huomasi, että rahaa vain hakivat niillä.

Ruokana oli hernekeittoa (purkkihernekeittoa) ja mehua. Olivat laittaneet kutsuun, että lahjaksi toivoovat rahaa.

Sitten hakivat ITSELLEEN niillä lahjarahoilla kesken häiden viinaa ja vieraiden piti itse tuoda omat juomat.

Kaverin laittoivat järjestämään ilmatteeksi karaoken televisio karaokelaitteella. Ei erillisiä kajareita vaan television kaiutin. Ja minä olin lainannut television ja sen kaiuttimet meni sen jälkeen rikki, kun täysillä soittivat biisejä. Sitten lähtivät lahjarahoilla new yorkkiin.

No jopas oli huonot kajarit siinä. Eipä silti, kovin kauniisti laitetta ei selvästi käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roses are red.

Violets are blue.

We're getting married.

So give us that fucking money!

Vierailija
464/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokana oli hernekeittoa (purkkihernekeittoa) ja mehua. Olivat laittaneet kutsuun, että lahjaksi toivoovat rahaa.

Sitten hakivat ITSELLEEN niillä lahjarahoilla kesken häiden viinaa ja vieraiden piti itse tuoda omat juomat.

Kaverin laittoivat järjestämään ilmatteeksi karaoken televisio karaokelaitteella. Ei erillisiä kajareita vaan television kaiutin. Ja minä olin lainannut television ja sen kaiuttimet meni sen jälkeen rikki, kun täysillä soittivat biisejä. Sitten lähtivät lahjarahoilla new yorkkiin.

No jopas oli huonot kajarit siinä. Eipä silti, kovin kauniisti laitetta ei selvästi käytetty.

Kokeileppas ite laittaa television äänet täysille 8h:ksi ja katso että onko ne sen jälkeen enää ehjät, että eivät säre.

Vierailija
465/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauvapalstalle kirjoitat, on runo hyvä idea

^ arvostelkaa mun runo

Vierailija
466/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein se tahdikkain veto. Ehkä olisi voinut etukäteen kommunikoida myös sitä, että on pienen budjetin häät ja että toivovat matkarahaa. Häiden järjestäminen on aika kallista ja kaikilla ei ole varaa järjestää mitään pihviaterioita, eikä edes ostaa niitä viinoja. Häämatkasta nyt puhumattakaaan. Silti mun mielestä pitäisi olla oikeus saada kutsua kavereita omiin häihinsä. Toisaalta ei ehkä vieraidenkaan tarvitsisi antaa saman verran rahaa kuin yleensä. Yleensähän lahjarahoilla saatetaan myös kattaa osa häiden kustannuksista. 

Vierailija
467/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoreen.

Vierailija
468/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan häät on täyttä pelleilyä, velaksi ostetaan muutaman tonnin hääpuku

morsiammelle,  juhlatkin lainarahoilla.  Häälahjoiksi odotetaan paksua

ruskeaa kirjekuorta.  Ja sitten vuoden päästä soivat erokellot.

Kannattaisi vähän miettiä ennenkuin hyppää häähumuun,  hääpäivä

tilaisuus kestää vain yhden illan tai päivän.

Suosittelen maistraattia !

Vierailija
469/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
470/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoreeseen ei tarkoita mitään. Kuorehen olisi ollut edes jotenkin järkevä.

Tarkoittaa.

Kuore on kala. Illatiiviin sana taipuu kuoreeseen.

Vierailija
471/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi niin monet paheksuu lahjan pyytämistä rahana?

Minua ärsyttää ne lahjatavaralistat. Opiskelijana joskus muinoin meinasi itku päästä, kun tällaista listaa luin. Listalla ei ollut mitään alle 100 € arvoista. Siitä tuli sellainen olo, että vieraat haluttiin mukaan vain kalliita lahjoja tuomaan.

Eräissä toisissa häissä lista ei aivan toiminut niin kuin piti, ja hääpari aloitti yhteisen taipaleensa kolmen mehumaijan kanssa.

Lahja rahana on kätevää ja helppoa. Mukavinta on, jos vieraana vielä tietäisin,mihin rahat aiotaan käyttää (häämatka, unelmalista jne.) tai vaikka kiitoskortissa olisi kerrottu, mitä lahjaksi hankittiin.

Vierailija
472/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvin epäsopivaa pyytää rahaa lahjaksi. Häät pitää olla niin edulliset, ettei niihin mene rahaa yhtään.

Vierailija
473/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieraiden tehtävä maksaa häämatkaa. Säästäkää itse rahaa ja lähdette sitten häämatkalle.

Vierailija
474/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä jokavuotinen kuoretus):

Vierailija
475/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailla kivat muistot häistä?😄😄😄😄

Vierailija
476/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aina fiksua järjestää matka sen varaan että saa lahjaksi paljon rahaa. Olisit heti kutsussa sanonut että lahjaksi ainoastaan rahaa ja sitäkin riittävästi

Vierailija
477/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ostat asut koko perheelle, viet ne parturiin ja kampaajalle. Ajat sitten jonnekin Taka-Kyrnävän työväentalolle kiukuttelevien kakaroiden kanssa ja nukut Iso-Kosken ainoassa hotellissa yön. Bensat, matkaeväät, bensispysähdykset, illalliset ja muut perheen menot lähentelee tonnia ja sitten vielä kitistään, että ei ole tullut kuoreeseen rahaa. 

Häissä on huonoa seuraa, noloja hääleikkejä ja kaikilla tylsää kello kahdesta, kun vihitään vähintään kello kymmeneen, kun on muka pakko seurustella ventovieraiden kanssa ja vähän jorata ennen kuin lähtee. Kaikki häät menee samalla kaavalla ja kaikilla morsiamilla on samanlainen kolttu. Joillain enemmän bling-blingiä tai pitsiä kuin toisilla. 

Antakaa mun kaikki kestää. Harrastan kalligrafiaa ja mut kutsutaan joka saatanan kumminkaimanserkunkin häihin ja voisitsä tehdä edes pöytäkortit. 

Tänä kesänä tuli kolme kutsua, emmekä olleet valmiita laittamaan kenenkään kuoreeseen yhtään mitään sen viikonloppuun kuluvan tonnin lisäksi tai leikkimään noloja leikkejä. 

Ole kiitollinen, että joku edes tuli teidän häihin ja seuraaviin häihin mennessä opettele kirjoittamaan ymmärrettävää suomea. 

Vierailija
478/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä joskus vihille meet, Pistä suoraan lahjatoiveesi rahana tilille :)

Onha se tärkeää käydä kaupassa kuitenkin.

Realisoi lahjat rahaksi.

Vierailija
479/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma vika, jos laittaa noin typeriä "runoja" kutsuun, eikä sano suoraan että muistamiset toivomme rahana.

Vierailija
480/782 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina vituttanut nuo hääparien rahanruinaukset tai kirjoitetut lahjavaatimuslistat. Jos käyt useammat juhlat kesässä, niin sitä rahaa voi palaa varsin poskettomasti, varsinkin jos joutuu reissaamaan paikan päälle kenties yöpymisineen kaikkineen. 30 euron Fiskarsin kattila tai kylpysetti kauniisti paketoituna on näennäisesti "kelvollinen lahja", mutta 30 euron antaminen rahana on niin sanotusti noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi