Sokeritoukka vaatekomeron katossa!!!
Hyi kamala ällöttää, sellainen iso ja paksu! tiedän että niitä on ollut vain kylppärissä, mutta nyt niitä on tuollakin?! Ällöttää, pitääkö pestä kaikki vaatteet? En ole niitä aikaisemmin nähnyt niitä tuolla, voiko olla että se on tullut kylppäristä ? :D
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Invaasio. Ala puhdistus- ja torjunta-aine toimiin (hanki hengityssuojain joka estää sprayn pääsyn hengitykseen, noudata ohjeita tarkasti purkista). Tutki onko lähde suihkun vai saunan viemärissä, myös lattiat, entä keittiön lavuaari ja listat. Imuroi usein ja kaikki ruuaksi kelpaava piiloon. Mikään tavallinen mieto keino ei tehoa valitettavasti. Pese viemärikaivot kumihanskoin. Toista tarvittaessa, ole sitkeä.
Voi hemmetti , kukaan jaksa tommosta rumpaa loppuelämän. Hävettää kutsua edes vieraita kylään. Jos asut vuokralla, onnekas, muuta hel.. v tissä pois.
Vierailija kirjoitti:
Rakenteissa ja viemäreissä viihtyvät. Käytän viemäreissä säännöllisesti kloriittia tms. (jätän yöksi vaikuttamaan). Vähentää tai poistaa suurimman osan ainakin kylpyhuoneesta. Nurkkiin joissa rakoja tai listojen alle myrkkyä (vahva pesuaine tai muuta vastaavaa). Sokeritoukilla on omat reittinsä. Toimenpiteet siis oikeaan kohteeseen.
Kloriitti polttaa myös sun viemäriputkiston samoin järeät putkenavaaja aineet. Että sillälailla. Nähty on.
Likainen ihminen vetää puoleensa kaikenlaisia toukkia!
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaa vettä kattilalla viemäreihin
Ja sulata lattiakaivo ja putket? Ehei.
Soita desinfiointi laitokselle. Tulevat tekemään tuholais torjunnan muutamaan kertaan. Ehkä naapureillekin. Siskolleni auttoi lopullisesti. Suosittelen.
Mitä väliä jos oli vain yksi. Ei ne vaatekaappiin pesiydy, raukka oli vain eksynyt.
Ja nuo on ihan vaarattomia, joten relax. Älä ainakaan tuhoa putkia ja kylpyhuonetta poistotoimissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään pesu niihin auta, eivätkä edes välitä vaatteista muuten kuin ehkä piilopaikkana. Niitä on kaikkialla ja kaikissa taloissa joissa olen asunut (useassa maassa) eli ei auta muu kuin hyväksyä. Tai ostaa lisko ja päästää se vapaaksi asuntoon 😅.
Olen asunut 7 eri paikassa elämäni aikana enkä ole kertaakaan nähnyt sokeritoukkaa kotona.
Oletko käynyt näön tarkastuksessa?
Mulla oli edellisessä asunnossa myös aika paljon paperitoukkia, luulin niitä kyllä pitkään sokeritoukiksi, kun ei näistä paperitoukista silloin vielä edes puhuttu. Se auttoi jonkun verran, kun vein kaikki ylimääräiset pahvilaatikot pois ja myrkytin mm. kynnykset, joiden alla noita näytti majailevan. Keittiössä oli myös jonkin verran sokeritoukkia, joiden määrä selvästi lisääntyi pidempien työmatkojen aikana. Aloin tulpata ja myrkyttää keittiön lavuaarit aina ennen työmatkoja ja sekin auttoi vähän.
Kokonaan pääsin noista ärsyttävistä olioista eroon muutettuani uuteen asuntoon. Kyseessä on vanha talo enkä ole siellä kertaakaan näitä vipeltäjiä nähnyt, joten toivon päässeeni ongelmasta lopullisesti eroon. Kyllähän ne alkoivat jo jossain vaiheessa vaikuttaa mielenterveyteenkin...
Vierailija kirjoitti:
Kato onko vaatteissa reikiä, jospa se olikin turkiskuoriaisen toukka?
Kuoriaisten toukat ovat paljon pienempiä. Nimimerkillä juuri myrkytetty ja putsattu kaikki.
Millä tavalla sokeritoukka likaa sinun vaatteesi? Saatko samanlaisen sätkyn, jos leppäkerttu laskeutuu olkapäällesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kulkee rakenteita pitkin.
Voiko se mennä mun vaatteisiin? :S
sokeritoukat liikkuvat pesuhuoneen lattialla yksikseen. paperitoukat taas voivat elää suurissakin läjissä esim vaatehuoneessa. semmoinen hitaasti kuhiseva kasa toukkia
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli edellisessä asunnossa myös aika paljon paperitoukkia, luulin niitä kyllä pitkään sokeritoukiksi, kun ei näistä paperitoukista silloin vielä edes puhuttu. Se auttoi jonkun verran, kun vein kaikki ylimääräiset pahvilaatikot pois ja myrkytin mm. kynnykset, joiden alla noita näytti majailevan. Keittiössä oli myös jonkin verran sokeritoukkia, joiden määrä selvästi lisääntyi pidempien työmatkojen aikana. Aloin tulpata ja myrkyttää keittiön lavuaarit aina ennen työmatkoja ja sekin auttoi vähän.
Kokonaan pääsin noista ärsyttävistä olioista eroon muutettuani uuteen asuntoon. Kyseessä on vanha talo enkä ole siellä kertaakaan näitä vipeltäjiä nähnyt, joten toivon päässeeni ongelmasta lopullisesti eroon. Kyllähän ne alkoivat jo jossain vaiheessa vaikuttaa mielenterveyteenkin...
mielenterveyteen vaikuttamisesta tuli vahva mielikuva Hohdosta. sinä jahtaamassa sokeritoukkia kirveen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielenterveyteen vaikuttamisesta tuli vahva mielikuva Hohdosta. sinä jahtaamassa sokeritoukkia kirveen kanssa
Heh, vähän sellaisia ajatuksia alkoi tosiaan tulla silloin pahimpana aikana! :D
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sokeritoukka likaa sinun vaatteesi? Saatko samanlaisen sätkyn, jos leppäkerttu laskeutuu olkapäällesi?
En ole se, jolta kysyt, mutta kyllähän ne sokeritoukatkin paskoo, kuten myös leppäkertut. Leppäkertut on ihan mukavia luontaisessa ympäristössään, mutta en haluaisi niitäkään pesimään vaatteideni sekaan.
Oisko paperitoukka?
Niitä voi tulla mm. tilausten mukana, jos oot tilannut - tai naapurit - postimyynnistä ja ei ole heti viety pois sitä pahvilaatikkoa. Ne saattaa myös tulla naapurista, kulkea asunnosta toiseen ja myös ilmastointikanavien kautta. Tai kattolampun kupuun voi tippua jostain katon ja sen lampun sähköjen putkitusten kautta.
Inhottavia ja itekin ällöän yli kaiken kaikkia ötököitä. Tosin myös myrkytystä kammoan.
Oon tehnyt niin, että oon ostanut tiiviitä muovilaatikoita ja mulla on tosi vimpan päälle järjestyksessä vaatehuone, kaikki laatikoissaan. Ei tee kyllä hyvää mielenterveydelle, silti paniikissa aina jos joskus näen jonkun jossain. Onneksi enää tosi harvoin.
Voi vi .. ttuu. Hyi ja oksennus. tuli heti pala kurkkuun. Kotiin äidin luo.