Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeritoukka vaatekomeron katossa!!!

Vierailija
01.02.2022 |

Hyi kamala ällöttää, sellainen iso ja paksu! tiedän että niitä on ollut vain kylppärissä, mutta nyt niitä on tuollakin?! Ällöttää, pitääkö pestä kaikki vaatteet? En ole niitä aikaisemmin nähnyt niitä tuolla, voiko olla että se on tullut kylppäristä ? :D

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa siemailee kukkaishunajaa, kohta ihan tuiskeessa ja sitten meno yltyy.

Vierailija
22/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli paperitoukkia luultavasti nettiostosten pahvilaatikoiden mukana. Ne on sitkeä ja kansainvälinen riesa, eikä niistä ihmiskunta pääse varmaan koskaan eroon. Mutta noita toukka-ansoja kannattaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mitään. Mulla tuli sokeritoukka aamulla lautaselle muropaketista. Oli avattu paketti kaapissa.

No hyi! Olen aina nähnyt noita vain lattioilla vilistämässä, eivätkä ole ällöttäneet niin pahasti kuin jotkin muut, mutta ruoassa ällöttäisi mikä tahansa.

Vierailija
24/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin välillä astoissakin noita vilisee. Kaikkialla. Ei kokoajan mut melko usein. Aluksi inhotti, en jaksa enää välittää. Melkein kaikissa Helsingin asunnoissa usein tämmöstä

Vierailija
25/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukat kielivät kosteusvauriosta. Jos sulla on kosteusmittari niin kannattaa tsekata ettei ole ylimäärästä kosteutta rakenteissa. Missä vesiputket, voi olla joku vuoto tms. Meillä oli vuosia sitten tiskikoneen poistoputki tiputtanut "viereen" pitkän aikaa ja sokeritoukkua alkoi hiippailla seinilläkin. Lopulta selvisi öaaja vesivahinko mm. Parketit vaihtoon ja pitkä välipohjan kuivatus.

Kosteusmittareita saa esim motonetista k raudasta jne ne lukee pintojen läpi rakenteiden kosteuksia.

Vierailija
26/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invaasio. Ala puhdistus- ja torjunta-aine toimiin (hanki hengityssuojain joka estää sprayn pääsyn hengitykseen, noudata ohjeita tarkasti purkista). Tutki onko lähde suihkun vai saunan viemärissä, myös lattiat, entä keittiön lavuaari ja listat. Imuroi usein ja kaikki ruuaksi kelpaava piiloon. Mikään tavallinen mieto keino ei tehoa valitettavasti. Pese viemärikaivot kumihanskoin. Toista tarvittaessa, ole sitkeä.

Vierailija
27/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli edellisessä asunnossa ja kanta pysyi kurissa kun säännöllisesti kaadoin kiehuvan kuumaa vettä viemäreihin ja sellaisella hörypesurilla höyrytin pesuhuoneen nurkat ja imuroin muissa huoneissa listat. Nykyisessä kodissa sokeritoukkia ei ole kun on uudisrakennus mutta aina pelkään että taas ilmestyy jostain, inhoan niitä.

Me asutaan uudisrakennuksessa, joka valmistui 2018 ja nyt on alkanut näkyä sokeri- ja paperitoukkia viime kuukausina. Siihen asti ei yhtään. En tiedä onko joku uusi naapuri joka on tuonut ne mukanaan, ainakin seinänaapurit ovat molemminpuolin vaihtuneet viimeisen puolen vuoden sisällä, samoin yläkerran asukkaat. Tai ehkä ne vain väistämättä löytävät tiensä uusiinkiin taloihin jossain vaiheessa.

Kai sitä pitää vaan olla tyytyväinen ettei vielä ole luteita...

Meidän uudisrakennus on erillistalo joten naapurista ei kovin helposti voi tulla. Täytyy varmaan jo ennakoivasti kaataa kloriittia viemäreihin silloin tällöin. En halua enää niiden keskellä asua, ovat niin ällöttäviä. Jännä että mun vanhemmilla on 70l rivitalo mutta ei ikinä oo ollut sokeritoukkia tai muita ötököitä ja ovat tuossa asuneet jo 30 vuotta. Mä en uskalla enää luteiden pelossa ostaa käytettyjä huonekaluja (ainakaan mitään missä on pehmusteita).

Vierailija
28/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa oli turkiskuoriaisen toukkia. Ja turkiskuoriaisia myös. Ällöttävä riesa. Koko taloyhtiö myrkytettiin useita kertoja, mutta eihän niistä pääse eroon, jos ihan joka ikinen ei huolehdi omasta asunnostaan. Itse säilytin lopulta kaikki tekstiilit suljettavissa laatikoissa ja muutettuamme olin vuosikausia ihan varma, että ne tuli silti meidän mukana. Nyt 15 vuoden jälkeen uskallan todeta, että eroon päästiin.

Vierailija
29/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä asunnossa oli turkiskuoriaisen toukkia. Ja turkiskuoriaisia myös. Ällöttävä riesa. Koko taloyhtiö myrkytettiin useita kertoja, mutta eihän niistä pääse eroon, jos ihan joka ikinen ei huolehdi omasta asunnostaan. Itse säilytin lopulta kaikki tekstiilit suljettavissa laatikoissa ja muutettuamme olin vuosikausia ihan varma, että ne tuli silti meidän mukana. Nyt 15 vuoden jälkeen uskallan todeta, että eroon päästiin.

Luin joskus että kuoriaisiin voi liittyä talon rakenteissa tai ullakolla kuolleet hiiret, raadot. Eli koko talon rakenne pitäisi silloin tutkia. Sokeriötökkä tulee taas viemäriä pitkin.

Vierailija
30/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaisia ja vyökuoriaisia voi tulla ihan ulkoa sisälle. Meillä oli makkarin wc:ssa ja asiantuntija kehoitti katsomaan, onko ampiaisen pesä tuuletusikkunan yläpuolella. No olihan siellä!

Vierailija
31/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sokeritoukkasyötti houkutella paikalle naapurinkin elukat kerrostalossa? Auttaako lattiakaivon suodatin mitään?

Vierailija
32/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sokeritoukkasyötti houkutella paikalle naapurinkin elukat kerrostalossa? Auttaako lattiakaivon suodatin mitään?

Suodatin ei auta välttämättä, ehkä kansi silloin kun ei käytä. Kannattaa siivota lattiakaivo ja myrkyttää se, jos ongelma on siellä, sekä lähiympäristön lattia - usein on keittiö ja kylppäriakselilla. Lemmikkikodissa pitää olla jotkut muut ohjeet. Imurointia usein ja pyykit, tiskit pois äkkiä. 

Vierailija
33/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli edellisessä asunnossa ja kanta pysyi kurissa kun säännöllisesti kaadoin kiehuvan kuumaa vettä viemäreihin ja sellaisella hörypesurilla höyrytin pesuhuoneen nurkat ja imuroin muissa huoneissa listat. Nykyisessä kodissa sokeritoukkia ei ole kun on uudisrakennus mutta aina pelkään että taas ilmestyy jostain, inhoan niitä.

Joo, muutin kanssa uuteen kerrostaloon ja ei ollut toukkia. Sitten kun olin reilun 4 vuotta asunut niin toukat ilmestyi.

Vierailija
34/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin uudehkossa kerrostalokaksiossa, joka oikein kuhisi sokeri- ja paperitoukkia.

Asuntoni myrkytettiin kahteen kertaan. Hetkellisesti helpotti, mutta toukkia ryömi naapureista ja hetken kuluttua tilanne oli taas ennallaan. Toukkia vilisti mm makuuhuoneen katossa ja lattialla. Rohkeimmat tulivat sänkyyn ja verhoihin. Lisäksi niitä oli keittiössä ja kylpyhuoneessa jopa työpapereiden välissä.

Hetken jaksoin, mutta vaikka olen luontoystävä niin psyykeni ei kestänyt näiden toukkien kanssa asumista.

Muutin pois asuntoon, jossa ei onneksi ole toukkia.

Vierailija
35/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vois olla kauhuelokuvan nimi.

Vierailija
36/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee viemäreistä, eipä niille oikein voi mitään.

Vierailija
37/56 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten klinikalla sain nuorimman,yöllä kun vanhan rakennuksen pikkuwc pöksään meni,tai suihkuun valot laittoi olipa öttiä lihavaa lattiat täysi.Kotiinkin niitä taisi tulla.Muutettiin pois.Myös kun olin roissa yötä,töitä tein ..kotiinkin niitä taisi asunnolle laukuissa tulla...Järkyttäviä öttejä..piileksivät vaikka missä.

Vierailija
38/56 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin uudehkossa kerrostalokaksiossa, joka oikein kuhisi sokeri- ja paperitoukkia.

Asuntoni myrkytettiin kahteen kertaan. Hetkellisesti helpotti, mutta toukkia ryömi naapureista ja hetken kuluttua tilanne oli taas ennallaan. Toukkia vilisti mm makuuhuoneen katossa ja lattialla. Rohkeimmat tulivat sänkyyn ja verhoihin. Lisäksi niitä oli keittiössä ja kylpyhuoneessa jopa työpapereiden välissä.

Hetken jaksoin, mutta vaikka olen luontoystävä niin psyykeni ei kestänyt näiden toukkien kanssa asumista.

Muutin pois asuntoon, jossa ei onneksi ole toukkia.

Meillä oli sama ongelma, vilisti katoissa ja verhoissa ja kaikkialla. Mutta vika oli ilmanvaihdossa, se ivkone oli mennyt rikki!! Kun ilmanvaihto oli taas kunnossa niin toukkamäärä romahti. Enää silloin tällöin pesuhuoneessa vilisti. Eli tämä kuvailusi kaltainen tilanne ei todellakaan ole normaali, ehdottomasti pitäisi tarkistaa onko ilmanvaihto kunnossa.

Vierailija
39/56 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas yksi pieni sokeritoukka eteisessä, ehdin tappamaan. Eilen näin ison paperitoukan mutta se ehti kadota listan alle. Olen asunut kämpässä jossa sokeritoukkia oli kymmenittäin kun aamuisin laittoi valot päälle, enkä halua enää sellaista. Kuten joku yllä sanoi, ei minunkaan psyyke kestä sellaista elämää. Tämä on pari vuotta vanha kerrostalo ja luulin olevani ''turvassa'' vähän pidempään. Ei ole lemmikkejä joten ehkä voisin ripotella myrkkyä listojen eteen ja toivoa parasta.

Vierailija
40/56 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up