Sokeritoukka vaatekomeron katossa!!!
Hyi kamala ällöttää, sellainen iso ja paksu! tiedän että niitä on ollut vain kylppärissä, mutta nyt niitä on tuollakin?! Ällöttää, pitääkö pestä kaikki vaatteet? En ole niitä aikaisemmin nähnyt niitä tuolla, voiko olla että se on tullut kylppäristä ? :D
Kommentit (56)
Luultavasti se on paperitoukka. Ne ovat samannäköisiä, mutta isompia ja pitkäraajaisempia kuin sokeritoukat ja viihtyvät kuivissa oloissa.
Oletko varma ettei ole paperitoukka?
Vierailija kirjoitti:
Ne kulkee rakenteita pitkin.
Voiko se mennä mun vaatteisiin? :S
Ei mikään pesu niihin auta, eivätkä edes välitä vaatteista muuten kuin ehkä piilopaikkana. Niitä on kaikkialla ja kaikissa taloissa joissa olen asunut (useassa maassa) eli ei auta muu kuin hyväksyä. Tai ostaa lisko ja päästää se vapaaksi asuntoon 😅.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti se on paperitoukka. Ne ovat samannäköisiä, mutta isompia ja pitkäraajaisempia kuin sokeritoukat ja viihtyvät kuivissa oloissa.
Varmaan sitten oli se..
Ei tuo mitään. Mulla tuli sokeritoukka aamulla lautaselle muropaketista. Oli avattu paketti kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään pesu niihin auta, eivätkä edes välitä vaatteista muuten kuin ehkä piilopaikkana. Niitä on kaikkialla ja kaikissa taloissa joissa olen asunut (useassa maassa) eli ei auta muu kuin hyväksyä. Tai ostaa lisko ja päästää se vapaaksi asuntoon 😅.
Joo, alkoi vaan kutittaa joka paikasta :S
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 7 eri paikassa elämäni aikana enkä ole kertaakaan nähnyt sokeritoukkaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään. Mulla tuli sokeritoukka aamulla lautaselle muropaketista. Oli avattu paketti kaapissa.
Hyih! Mitä jos semmoisen vahingossa söisi?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö joku hajustin ne poissa?
Rakenteissa ja viemäreissä viihtyvät. Käytän viemäreissä säännöllisesti kloriittia tms. (jätän yöksi vaikuttamaan). Vähentää tai poistaa suurimman osan ainakin kylpyhuoneesta. Nurkkiin joissa rakoja tai listojen alle myrkkyä (vahva pesuaine tai muuta vastaavaa). Sokeritoukilla on omat reittinsä. Toimenpiteet siis oikeaan kohteeseen.
Kiehuvaa vettä kattilalla viemäreihin
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaa vettä kattilalla viemäreihin
Ei oo vaatekomerossa viemäriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyih! Mitä jos semmoisen vahingossa söisi?
Ei tapahdu yhtään mitään. Vai luuletko että alkaisi tulla toukkia takapuolesta?
Meillä oli edellisessä asunnossa ja kanta pysyi kurissa kun säännöllisesti kaadoin kiehuvan kuumaa vettä viemäreihin ja sellaisella hörypesurilla höyrytin pesuhuoneen nurkat ja imuroin muissa huoneissa listat. Nykyisessä kodissa sokeritoukkia ei ole kun on uudisrakennus mutta aina pelkään että taas ilmestyy jostain, inhoan niitä.
Laita huoneeseen sokeritoukka-ansa ( tahmeapintainen pahvilevy, voi tilata netistä). Itse pääsin paperitoukidta eroon niillä.
Kato onko vaatteissa reikiä, jospa se olikin turkiskuoriaisen toukka?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli edellisessä asunnossa ja kanta pysyi kurissa kun säännöllisesti kaadoin kiehuvan kuumaa vettä viemäreihin ja sellaisella hörypesurilla höyrytin pesuhuoneen nurkat ja imuroin muissa huoneissa listat. Nykyisessä kodissa sokeritoukkia ei ole kun on uudisrakennus mutta aina pelkään että taas ilmestyy jostain, inhoan niitä.
Me asutaan uudisrakennuksessa, joka valmistui 2018 ja nyt on alkanut näkyä sokeri- ja paperitoukkia viime kuukausina. Siihen asti ei yhtään. En tiedä onko joku uusi naapuri joka on tuonut ne mukanaan, ainakin seinänaapurit ovat molemminpuolin vaihtuneet viimeisen puolen vuoden sisällä, samoin yläkerran asukkaat. Tai ehkä ne vain väistämättä löytävät tiensä uusiinkiin taloihin jossain vaiheessa.
Kai sitä pitää vaan olla tyytyväinen ettei vielä ole luteita...
Ne kulkee rakenteita pitkin.