En osaa kuvitella yli 35v netissä
Netissä ei ole yli 35-vuotiaita. Kaikki tuntemani yli 40-vuotiaat eivät osaa käyttää nettiä eivätkä ymmärrä nettikulttuurista mitään. En osaa kuvitella, että joku yli 35v kirjoittelisi minnekään palstalle.
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:12"]Tottahan se on että varsinkaan av-mammat eivät tiedä mitään internetkulttuurista mitään kun menevät jokaiseen trolliin ja kauhistelevat joka asiaa. Internet kokemus on rakentunut facebookin ja vauvapalstojen ympärille. "poikien palstoilta" sitten löytyy internetkulttuurin rakentajat. Naiset ovat vain pilanneet netin valituksellaan ja huomiohuorailullaan.
[/quote]
No mitä tuo luuranko on muuta kuin ylilautalaisten huomiohuoraamista? Teinit on pilanneet netin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:17"]Netissä ei ole yli 35-vuotiaita. Kaikki tuntemani yli 40-vuotiaat eivät osaa käyttää nettiä eivätkä ymmärrä nettikulttuurista mitään. En osaa kuvitella, että joku yli 35v kirjoittelisi minnekään palstalle.
[/quote]
Eivät kaikki alle 30-vuotiaatkaan osaa käyttää nettiä eivätkä ymmärrä nettikulttuurista mitään. Miten voit kuvitella että kukaan osaisi käyttää nettiä?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:17"]
Netissä ei ole yli 35-vuotiaita. Kaikki tuntemani yli 40-vuotiaat eivät osaa käyttää nettiä eivätkä ymmärrä nettikulttuurista mitään. En osaa kuvitella, että joku yli 35v kirjoittelisi minnekään palstalle.
[/quote]Etkö tiedä, että köyhän ainoo huvitus on vilkas mielikuvitus, että sulla ei vaan ole mielikuvitusta.
t. yli 60 v, joka käy teidän jutuillenne nauramassa ajankuluksi
[/quote]
Minäkin yli 60, ja netin kautta työskentelen päivät pitkät. Ja surffatakin osaan ja joskus naureskelen teidän kakaroiden jutuille :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:12"]Tottahan se on että varsinkaan av-mammat eivät tiedä mitään internetkulttuurista mitään kun menevät jokaiseen trolliin ja kauhistelevat joka asiaa. Internet kokemus on rakentunut facebookin ja vauvapalstojen ympärille. "poikien palstoilta" sitten löytyy internetkulttuurin rakentajat. Naiset ovat vain pilanneet netin valituksellaan ja huomiohuorailullaan.
[/quote]
No mitä tuo luuranko on muuta kuin ylilautalaisten huomiohuoraamista? Teinit on pilanneet netin.
[/quote] Tällaista syöpäpalstaa pitääkin spämmätä turhilla jutuilla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:12"]Tottahan se on että varsinkaan av-mammat eivät tiedä mitään internetkulttuurista mitään kun menevät jokaiseen trolliin ja kauhistelevat joka asiaa. Internet kokemus on rakentunut facebookin ja vauvapalstojen ympärille. "poikien palstoilta" sitten löytyy internetkulttuurin rakentajat. Naiset ovat vain pilanneet netin valituksellaan ja huomiohuorailullaan.
[/quote]
[/quote] Tällaista syöpäpalstaa pitääkin spämmätä turhilla jutuilla.
[/quote]
Mikset voi antaa olla rauhassa? Lopeta palstalla käynti, niin ei tarvitse ottaa ongelmia itselleen palstan syövästä.
^
Niin kauan kun palstalla on miesvihaa olen täällä. Ei ne ongelmat päätä kääntämällä lopu. Miehet eivät keksineet internettiä että naiset saisivat haukkua miehiä ja kertoa keskenään lassukkavoimafantasioitaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:40"]^
Niin kauan kun palstalla on miesvihaa olen täällä. Ei ne ongelmat päätä kääntämällä lopu. Miehet eivät keksineet internettiä että naiset saisivat haukkua miehiä ja kertoa keskenään lassukkavoimafantasioitaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:40"]^
[/quote]
No jos sinulla ei ole parempaa tekemistä, niin onnea vain SJW-urallesi.
Kiitos provosta.
Heh, olen yli 40 ja käyttänyt nettiä aktiivisesti vuodesta 1993 alkaen.
Mutta joo, vanhojen luokkakavereideni liki 70-vuotiaat vanhemmatkin näkyvät olevan
mm. Facebookissa.
Teepä huvin vuoksi vaikka suomi24-treffeillä haku, jossa kriteerinä vaikka ikä 40-45.
Huomaat, että on niitä hitosti.
Pohdi sitten twitteriä selatessa, että minkä ikäisiä Stubbit sun muut on.
No sitten sinulla on ap vikaa päässä, ei sen kummempaa. Ymmärtäisin että et osaa kuvitella yli 80-vuotiaita netissä, tosin heitäkin on. Mutta aktiivi-ikäiset ihmiset eivät olisi netissä?
Johan sitä nettiä joutuu käyttämään työnsä puolesta varmaan kaikki työikäiset alle 68-v. Lopetatko ap netin käytön kun täytät 35? Jättäydyt pois yhteiskunnasta?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:23"]Nykyajan nelikymppiset keksivät ja kehittivät internetin. Deal with it. [/quote] Nykyajan nelikymppisten vanhempien ikäiset ihmiset kehittivät netin... nykyajan nelikymppiset ovat käyttäneet nettiä jo 20v:D
[/quote]
Ei, vaan kuusikymppiset keksivät netin. Neli- ja viisikymppiset on hoitaneet kehityksen. Parikymppiset kuvaavat persettään ja julkaisevat kuvan Instassa.
[/quote]DDD Noinhan se on. Ja se oli oikeastaan brittinero Alan Turing (s. 1912, teki itsarin 1954), joka on tietokoneen isä ja vähän äiskäkin - kaiken muun ohella (ratkaisi mahdottomana pidetyn Enigma-koodin mm.),ja eka varsinainen tietokone Colossus kehtiteltiin briteissä Turingin koneen innoittamana.
Katsokaa aiheesta erinomainen elokuva The Imitation Game.
Ja mä olen aina kuvitellut, et Applen tunnus, se puraistu omena, on symboloinut Alan Turingia ja hänen traagista kohtaloaan, mut kuulemma ei, Steve Jobs oli sanonut haastattelussa et No, but I wish it was...eli sattumalta tuo omena vain sitten on näiden nörttilegondojen ympärillä pyörimässä. DDD
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:33"]Et varmaan sitäkään että mulla on älypuhelin ja olen nyt sillä netissä. :D
44v.
[/quote]
Sama juttu ja olen 60 v. maatalon emäntä, enkä ole korkeasti koulutettu.: :-)
Juu se mitä suurin osa teineistä osaa netissä puuhata on julkaista omakuvia jossain instassa ja facessa tai kirjoittaa ylilaudalle surkealla kirjoitustaidollaan lapsellista jorinaa. Mikä siinä on kun nykynuoret eivät aikuistu ollenkaan, vielä parikymppisenä ollaan kuin pahaiset kakarat? Onneksi joukossa on aina positiivisia poikkeuksiakin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:12"]
Tottahan se on että varsinkaan av-mammat eivät tiedä mitään internetkulttuurista mitään kun menevät jokaiseen trolliin ja kauhistelevat joka asiaa. Internet kokemus on rakentunut facebookin ja vauvapalstojen ympärille. "poikien palstoilta" sitten löytyy internetkulttuurin rakentajat. Naiset ovat vain pilanneet netin valituksellaan ja huomiohuorailullaan.
[/quote]
Otatkohan tämän palstan trollit pikkuisen liian tosissasi? :D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:36"]
Täytyy ihmetellä ikäihmisten heikkoja hermoja. Tähänkin ketjuun on tullut useampi haavoittunut keski-ikiäinen vaahtoamaan, miten jokainen keski-ikäinen on internetin mahtivelho. Täytyy olla aika heikot hermot, että vaahtoaa provosta.
-ap
[/quote]
No, minulle on it ihan vapaa-ajalta hyvin tuttua. Hyvin sujuu Tor, Linux, yms. valtavirtaan kuulumattomat jutut. Olen siis 42-vuotias. Naapurin 17-vuotias sen sijaan kuvaa persettään Instaan, eikä ole koskaan kuullutkaan esim. Richard Stallmanista.
[/quote]
Ohis, mutta tää on niin totta. Mukulat luulevat olevansa jotain nettiasiantuntijoita, kun ovat mukana parissa some-sovelluksessa. Mutta eivät ne mitään osaa oikeasti tehdä, toisin kuin meidän sukupolvi. Täähän on ihan tutkittu ilmiö.
[/quote]
Ei tarvitse ihmetellä edes nettitaidottomuutta, valtaosa nykyteineistä ei hallitse tietokoneista edes perusasioita:
"Suomen nuorten ja nuorten aikuisten tietotekniikkataidot ovat alle EU:n keskitason,kertoo Karjalainen. Tämä käy ilmi Euroopan tilastokeskus Eurostatin vertailusta, jossa mitattiin tietokoneen käytön perusosaamista.
Vertailussa vain joka kolmas 16–29-vuotias suomalainen osasi tehdä vähintään kolme tavanomaista tietoteknistä tehtävää.
Tehtäviin kuuluivat tiedostojen kopioiminen tai siirtäminen, tekstin tai kuvioiden kopioiminen, leikkaaminen tai liimaaminen, taulukkolaskennan käyttäminen, tiedostojen pakkaaminen, ohjelman tekeminen ohjelmointikielen avulla sekä laitteistojen asentaminen."
http://www.hs.fi/kotimaa/a1414376273241
Toinen kysymys on sitten se, miten surkeasti teinit kykenevät oivaltamaan some-käytön mahdollisia seurauksia ja vaikutuksia esim. tulevaisuuden työllistymiseen. Tästä kaikesta ei tietenkään voi syyttää vain teinejä, kun teineillä tämä syiden ja seurausten ymmärryksen kehitys ei vielä ole fyysisestikään täydellistä. Vanhempien ja koulun pitäisi näihin puuttua.
[/quote]
Tätä ihmettelen. Siis miksi suomalaisessa peruskoulussa (oli se nyt alakoulu tai ala-aste tai mikä tahansa) ei ole vissiin ollenkaan ATK-opintoja. Olin aivan ihmeissäni kun Suomeen palasimme. Omat lapsemme ovat jo 1. luokasta alkaen tehneet powerpoint esityksiä ja multimediaa, oppineet leikkaamaan videoita ja yhdistämään pätkiä. Kaikissa luokissa on tietokonita 5-10 kpl ja niitä käytetään paitsi siihen nettiin, eli tiedonhakuun, myös asioiden tuottamiseen.
Yläkoululaiset hallinnoivat jo täysin omaa opiskeluaan netissä olevalla, Wilman tyyppisellä sovelluksella ja myös todistukset tulevat sinne.
Suomalaisteinit ovat somessa ja opiskelevat sienien kuvia Biologian kirjasta.
Ei se ole mitään nettiosaamista, että osaa ottaa kuvan pyllystään ja postata sen Instagramiin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:33"]Kohta 50 ja töissä mainostoimistossa. Olen tänään tehnyt leikkimielisen testin ja some-kampanjoita useampia.
[/quote] AHAHAHAHAHAHA haluatko piparin "saavutuksestasi"?