En osaa kuvitella yli 35v netissä
Netissä ei ole yli 35-vuotiaita. Kaikki tuntemani yli 40-vuotiaat eivät osaa käyttää nettiä eivätkä ymmärrä nettikulttuurista mitään. En osaa kuvitella, että joku yli 35v kirjoittelisi minnekään palstalle.
Kommentit (117)
N50, opiskelin atk:ta ja ohjelmoimista jo ennen kuin ap oli syntynyt. Olen aktiivinen keskustelupalstoilla. Samoin kuin isäni 76-v, hänet löytää myös facebookista.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:23"]
Tää palsta ei oo ap ala-asteelaisille!
[/quote]
Tämä palsta ei ole, ap, ala-astelaisille. Pentu ala-asteelta korjasi kielioppivirheesi.
[/quote]Jos olist oikeasti ala-asteella, tietäisit olevasi oikeasti alakoulussa. Pentu alakoulusta korjasi asiavirheesi.
[/quote]
Suljet pois mahdollisuuden, että joku haluaa käyttää käsitettä ala-aste. Vai tarkoitatko, että kaikki alakoululaiset käyttävät koulustaan nimitystä alakoulu? Eli kukaan kymmenistä tuhansista alakoululaisista ei käytä nimitystä ala-aste?
[/quote]Tahallinen asiavirhe on silti asiavirhe. Vain tuplasti typerämpi sellainen.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:23"]Nykyajan nelikymppiset keksivät ja kehittivät internetin.
Deal with it.
[/quote]
Nykyajan nelikymppisten vanhempien ikäiset ihmiset kehittivät netin... nykyajan nelikymppiset ovat käyttäneet nettiä jo 20v:D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:22"]
Sulla on harvinaisen huono mielikuvitus. Onko sitä tutkittu, ei tuo ihan normaalia ole? Ehkä joku neurologinen häiriö? Aivokasvaimen mahdollisuus kannattaa ainakin tutkia.
[/quote]
Kannattaa opetella ymmärtämään luettua tekstiä. Sanoin, ettei kukaan tuntemani keski-ikäinen osaa käyttää nettiä. Sinulla taitaa olla mielenterveydessä ongelmia, kun et osaa ikäihmisenä ymmärtää lukemaasi tekstiä. Ehkä jokin neuruloginen häiriö?
[/quote]
En pysty kuvittelemaan ihmistä, joka ei tunne tuon ikäisiä, jotka ei osaa käyttää nettiä. Millaisten vajavaisten ihmisten seurassa sinä oikein pyörit? Minä tunnen yhden ikäluokkani ihmisen, joka käyttää nettiä vähän huonosti, mutta joten kuten kuitenkin. Mutta se johtuu siitä, että hän on vammainen. Terveet tuntemani ei-nettiä käyttävät ovat yli 60-vuotiaita, mutta heistäkin yli puolet käyttää. Enkä minä missään pelkkien korkeakoulutettujen porukoissa pyöri, tavallisia duunareita ja opistotason koulutuksen saaneita on suurin osa lähipiiristäni. Muutama sukulainen on akateeminenkin toki. Yksi sukulainen pitää suosittuja alansa nettisivuja, serkkuni, hän jää ihan näinä aikoina eläkkeelle, jos haluaa jäädä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:31"]
Suljet pois mahdollisuuden, että joku haluaa käyttää käsitettä ala-aste. Vai tarkoitatko, että kaikki alakoululaiset käyttävät koulustaan nimitystä alakoulu? Eli kukaan kymmenistä tuhansista alakoululaisista ei käytä nimitystä ala-aste?
[/quote]Tahallinen asiavirhe on silti asiavirhe. Vain tuplasti typerämpi sellainen.
[/quote]Vähän kieltämättä sama kuin joku ihan iloissaan kirjoittaisi tahallaan väärin, koska haluaa kirjoittaa väärin.
[/quote]
Tämä palsta ei ole, ap, ala-astelaisille. Pentu ala-asteelta korjasi kielioppivirheesi.
[/quote]Jos olist oikeasti ala-asteella, tietäisit olevasi oikeasti alakoulussa. Pentu alakoulusta korjasi asiavirheesi.
[/quote]
[/quote]
Miksi käyttäisivät? Heille se on alaKOULU, vanhemmille ehkä ala-aste, jos vanhemmat eivät tajua seurata aikaansa.
[/quote]
Eli uskot edelleen, että ei ole olemassa yhtään alakoululaista, joka vaikka vahingossa käyttää ala-astetta teitämättä, että se on sinulle kuoleman synti?
Kohta 50 ja töissä mainostoimistossa. Olen tänään tehnyt leikkimielisen testin ja some-kampanjoita useampia.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:23"]Nykyajan nelikymppiset keksivät ja kehittivät internetin. Deal with it. [/quote] Nykyajan nelikymppisten vanhempien ikäiset ihmiset kehittivät netin... nykyajan nelikymppiset ovat käyttäneet nettiä jo 20v:D
[/quote]
Netissä olin ensimmäisen kerran vuonna 1995. Sehän oli ollut jo pitkään pienten piirien juttuna, mutta räjähdysmäinen kasvu maailmanlaajuisesti alkoi noihin aikoihin ja tuosta eteenpäin sivuja tuli ja tuli..
Et varmaan sitäkään että mulla on älypuhelin ja olen nyt sillä netissä. :D
44v.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:23"]Nykyajan nelikymppiset keksivät ja kehittivät internetin. Deal with it. [/quote] Nykyajan nelikymppisten vanhempien ikäiset ihmiset kehittivät netin... nykyajan nelikymppiset ovat käyttäneet nettiä jo 20v:D
[/quote]
Ei, vaan kuusikymppiset keksivät netin. Neli- ja viisikymppiset on hoitaneet kehityksen. Parikymppiset kuvaavat persettään ja julkaisevat kuvan Instassa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:33"]
Eli uskot edelleen, että ei ole olemassa yhtään alakoululaista, joka vaikka vahingossa käyttää ala-astetta teitämättä, että se on sinulle kuoleman synti?
[/quote]Miten niin edelleen? Tässä on useampi ihmisiä vastaamassa sinulle.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi käyttäisivät? Heille se on alaKOULU, vanhemmille ehkä ala-aste, jos vanhemmat eivät tajua seurata aikaansa.
[/quote]
[/quote]
En usko mihinkään, enkä usko synteihinkään. Ala- ja yläasteita ei enää ole, eikä niitä termejä tulisi käyttää. Joku tollo tietysti käyttää, sillehän ei voi mitään.
Sukulaistyttö tuossa totesi viime viikonloppuna menevänsä syksyllä yläasteelle, liekö sekin sitten aikaansa jäljessä kun ei huomannut yläkoulusta puhua.
Täytyy ihmetellä ikäihmisten heikkoja hermoja. Tähänkin ketjuun on tullut useampi haavoittunut keski-ikiäinen vaahtoamaan, miten jokainen keski-ikäinen on internetin mahtivelho. Täytyy olla aika heikot hermot, että vaahtoaa provosta.
-ap
Mä 49v taas kuvittelen, että halutessaan kaikki yli 65v osaavat käyttää nettiä, koska äitinikin osaa.
[/quote]
Ai niin. Vanhemmat 66v. ja 67v. käyttävät nettiä.
44v.
Tuttava yli 90 v käyttää nettiä paljon, joskaan ei ole aktiivinen keskustelupalstoilla. Toinen, 86 v, on FBssäkin. Samoin moni muu 70-85 v. Itse 52 v, ja aktiivikäyttäjä, myös joillakin keskustelufoorumeilla....
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:36"]
Sukulaistyttö tuossa totesi viime viikonloppuna menevänsä syksyllä yläasteelle, liekö sekin sitten aikaansa jäljessä kun ei huomannut yläkoulusta puhua.
[/quote]Todennäköisesti on. Varmaan jostain landelta. Tai mielikuvituksen tuotosta, todennäköisemmin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:36"]
[/quote]
Varo. Palstalaiset suuttuvat ja mustaksi muuttuvat, koska et käyttänyt sanaa yläkoulu.
Mä olen 40v. ja kaikki mun tuntemat 35-60v. käyttää nettiä. Mun tuntemat nettiä käyttämättömät on päälle yli 70v. En jotenkin osaa kuvitella etteikö liki kaikki mun ikäiset käyttäis nettiä, pakkohan sitä on kun esim. kaikki pankkiasiat hoidetaan sitä kautta jne. Samoin lasten kouluasioista iso osa hoidetaan netissä.
Mä 49v taas kuvittelen, että halutessaan kaikki yli 65v osaavat käyttää nettiä, koska äitinikin osaa.
[/quote]
Etsin jonkun neliraajahalvaantuneen 70-vuotiaan naisen ja vaadin häneltä osaamista, koska sinun äitisi osaa käyttää nettiä.