Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias viikoksi reissuun isovanhemman kanssa?

Vierailija
08.06.2015 |

Mitä mieltä olette? Lapsi on nyt siis 5v. (täyttää kuukauden päästä 6). Lapsen mummi haluaisi siis ottaa lapsen mukaan maalle lomailemaan ja lapsi myös asiasta todella innoissaan ja haluaisi lähteä. Lapsi näkisi myös muita lapselle tuttuja sukulaisia tuolla reissulla ja tuttuun paikkaan ovat menossa. Mummin hoitotaidoissa ei myöskään ole mitään valittamista.

Ja silti mä vaan mietin että tulisko lapselle sit kuitenkin kamala koti-ikävä ja olisi kurjaa tai jotain sattuisi. Lapsi on ennenkin ollut mummillaan hoidossa ja muuallakin mutta ei noin pitkää aikaa kerrallaan.

Stressaanko mä nyt turhaan vai onko tuo liian pitkä aika? Mitä mieltä te muut olette?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko mahdollisuutta hakea vaikka kesken pois? Jos on niin en huolehtisi, onhan kännykät keksitty ja tuttu mummo turvana

Vierailija
2/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti laittaisin mummin mukaan reissuun, varsinkin kun lapsi on itse asiasta innoissaan! Tuon ikäinen ymmärtää jo että kyse on useammasta vuorokaudesta ja kun mummi on tuttu niin osaa varmasti ikävän tullen lohduttaa. Soitella voi jos tulee ikävä ja jos jotain sattuu (epätodennäköistä) niin sitten tulla kotiin aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:56"]No onko mahdollisuutta hakea vaikka kesken pois? Jos on niin en huolehtisi, onhan kännykät keksitty ja tuttu mummo turvana
[/quote]

No mulla ei oikein ole mahdollisuutta hakea kesken, mutta toisaalta voi olla että jos ihan järkyttävä ikävä iskisi niin mummi olisi valmis lähtemään lapsen kanssa jo aiemmin takaisin. En tiedä, ehkä se ikävä olis mulla pahempi kuin lapsella. Ja kun oon semmonen stressaaja että pelkään että jotain sattuu jos en oo itse paikalla. -ap

Vierailija
4/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:59"]Ehdottomasti laittaisin mummin mukaan reissuun, varsinkin kun lapsi on itse asiasta innoissaan! Tuon ikäinen ymmärtää jo että kyse on useammasta vuorokaudesta ja kun mummi on tuttu niin osaa varmasti ikävän tullen lohduttaa. Soitella voi jos tulee ikävä ja jos jotain sattuu (epätodennäköistä) niin sitten tulla kotiin aiemmin.
[/quote]

Ihan totta kyllä tuo mitä sanot. Mun pitäis vaan jotenkin päästä tästä ainaisesta pahimman pelkäämisestä. Koska järjellä ajateltuna mitä vaan voi sattua missä vaan ja millon vaan vaikka kuinka olisin itse paikalla. Kun kuitenkin tiedän että lapsen mummi on hyvä ja luotettava hoitaja.

Vierailija
5/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pärjää varmasti oikein hyvin ja nauttii lomasta. Kunhan et koko ajan soittele ja huolehdi.

Vierailija
6/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse on vain viikosta, tuttu luotettava ihminen ja lapsikin jo noin iso. Ilman muuta päästäisin. Hassua tuollaista miettiäkään. Eikä mitään takaportteja, että "jos tulee ikävä, niin mummi tuo takaisin", tämä luo lapselke ihan väärää kuvaa. Olet itse luottavainen ja reipas asian suhteen, niin kaikki menee hyvin.

Vierailija
7/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsellesi tuo kokemus. Kesäpäivät mummolassa on jotain, mitä hän muistelee varmaan vielä aikuisenakin.

Vierailija
8/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä olivat tuon ikäisenä isovanhempien mukana ulkomaillakin, kun vanhemmat töissä ilman lomia. hyvin meni! eli päästäisin =)

Vierailija
9/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä nyt sitten lapsen päästän reissuun, saitte mut vakuuttuneeksi. Tai kyllä mä sille kannalle olin kallistumassa muutenkin mutta vähän aloin epäröimään. Ja lapsi on ihan tohkeissaan asiasta ja todella mielellään menossa. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan