Onko 163 cm nainen pitkä, sopiva vai lyhyt?
Kommentit (11)
Sopiva. Aika lähellä keskipituutta kumminkin. Itse olen 161 cm enkä ole koskaan kokenut itseäni lyhyeksi. Sellaiseksi tavallisen mittaiseksi, johon lasken kaikki 160-170 cm naiset.
Normi. Olen 164 cm ja ihan tavis. Ystäväni on 150 cm ja hän on lyhyt. Tunnen siinä vierellä itseni korstoksi:)
Itse olen 162 cm ja varsin sopiva. :) Nykynuorten silmissä lyhyt, mutta itseni ikäisten naisten seurassa ehkä vain hieman keskimittaa lyhyempi tai melko keskimittainen. Olen yli nelikymppinen.
Öö kaikki pituudet voi olla tilanteesta riippuen sopivia... Esim. 180-senttinen nainen on esim. paritanssissa liian pitkä 160-senttiselle miehelle ja 150-senttinen nainen liian lyhyt 2-metriselle miehelle jne.
Suomalaiseksi 163-senttinen nainen on lyhyehkö, mutta ei mikään pätkä. Aasiassa tuo pituus on puolestaan pitkähkö.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:14"]
Itse olen 162 cm ja varsin sopiva. :) Nykynuorten silmissä lyhyt, mutta itseni ikäisten naisten seurassa ehkä vain hieman keskimittaa lyhyempi tai melko keskimittainen. Olen yli nelikymppinen.
[/quote]
Mä aina ihmettelen tuota kun sanotaan että nykynuorten silmissä lyhyt, mutta minusta nykynuorissa on tosi paljon erittäin pienikokoisia tyttöjä. On myös tosi pitkiä kyllä, mutta tuntuu että on vähemmän niitä keskimittaisia ja paljon max 160 cm ja sitten taas yli 175.
Eri paikkakunnillakin tuossa pituudessa kyllä paljon eroa. Asuin ennen Turussa ja siellä koin itseni 165-senttisenä tosi lyhyeksi. Siellä on paljon sellaisia skandinaavin näköisiä vaaleita pitkiä naisia. Muutin Helsinkiin ja täällä tunnen itseni ihan täysin keskimittaiseksi, kun ihmiset on keskimäärin lyhyempiä.
Lyhyt. Sopiva? No sopiva voi olla johonkin ja johonkin muuhun ei, vaan liian pitkä tai lyhyt. Outo kysymys.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:19"]
[/quote]
Mä aina ihmettelen tuota kun sanotaan että nykynuorten silmissä lyhyt, mutta minusta nykynuorissa on tosi paljon erittäin pienikokoisia tyttöjä. On myös tosi pitkiä kyllä, mutta tuntuu että on vähemmän niitä keskimittaisia ja paljon max 160 cm ja sitten taas yli 175.
Eri paikkakunnillakin tuossa pituudessa kyllä paljon eroa. Asuin ennen Turussa ja siellä koin itseni 165-senttisenä tosi lyhyeksi. Siellä on paljon sellaisia skandinaavin näköisiä vaaleita pitkiä naisia. Muutin Helsinkiin ja täällä tunnen itseni ihan täysin keskimittaiseksi, kun ihmiset on keskimäärin lyhyempiä.
[/quote]
Luulisi jokaisen tajuavan, ettei tuo pidä paikkaansa. Totta kai eniten on keskimittaisia. Paitsi täällä höpöhöpöpalstalla, jossa jokainen on lihava tai laiha, pitkä tai lyhyt, nuori tai vanha, köyhä tai rikas, äärioikeistoa tai äärivasemmistoa, vihaa tai rakastaa, musta tai valkoinen. Kertoo paljon tasosta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:19"]
[/quote]
[/quote]
Luulisi jokaisen tajuavan, ettei tuo pidä paikkaansa. Totta kai eniten on keskimittaisia. Paitsi täällä höpöhöpöpalstalla, jossa jokainen on lihava tai laiha, pitkä tai lyhyt, nuori tai vanha, köyhä tai rikas, äärioikeistoa tai äärivasemmistoa, vihaa tai rakastaa, musta tai valkoinen. Kertoo paljon tasosta.
[/quote]
Niinhän sitä pitäisi olla, ihmettelen vaan tosiaan sitä kun bussipysäkeillä jne katselen itse nuoria, niin on paljon sellaisia minun mittaiseni tai vähän lyhyempiä, ja toisaalta tosi pitkiä. Ihan kuin kahta eri rotua. Toki siihen vaikuttaa sekin ettei niitä keskimittaisia niin huomaa, kun tosiaan eivät kiinnitä huomiota pituudellaan eikä lyhyydellään, kuten nuo toiset ryhmät.
Sopiva tietenkin! Kai nyt jokainen aikuinen ymmärtää, että ihmiset ovat eri kokoisia ja jokainen sopivan kokoisia! Keskipituuteen verrattuna olet lyhyt. Mutta sellaisena juuri sopiva.
Lyhyt. Keskipituus kuitenkin siinä 168cm.
N180cm