Onko 30€ liian pieni häälahja raha?!
Kommentit (70)
Ei tässä kaikilla ole mitään jättisummia antamaan. Ja sitä paitsi miksi muutenkaan pitäisi tyhjentää omaa tiliään niille.
Ihan riittävästi, ei kenenkään tarvi viimeisiä ruokarahojaan kenenkään häälahjaan laittaa. Häälahja on vapaaehtoinen ja kiva lisä hääparille. Mulle tuo ainakin riittäis oikein mainiosti.
Te rikkaat hienokaiset voitte sitten laittaa meidän köyhien puolesta vielä lisää!
Häälahja rahasta en tiedä, mutta häälahjarahaksi kuulostaa ihan sopivalta, jos se on käypä budjetillesi.
Riippuu häiden koosta, suhteestasi hääpariin, muista kustannuksista sekä taloudellisesta tilanteestasi. Jo yksi näistä neljästä mielestäni oikeuttaa "alennukseen", eli jos häät ovat puitteiltaan vaatimattomat, hääpari ei ole sinulle läheinen, sinulla on pitkä matka, kalliit yöpymiskustannukset, olet maksanut jo polttareista tai olet työtön/opiskelija, on summa mielestäni kohtuullinen. Muuten laittaisin 50 e.
Minä potkisin häistäni pihalle noin itarat vieraat
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:27"]Te rikkaat hienokaiset voitte sitten laittaa meidän köyhien puolesta vielä lisää!
[/quote]
Olen 19-vuotta ja tienaan ton 30euroa 1,5 tunnissa, minusta on liian pieni summa. En nyt halunnut tulla kehuskelemaan mutta luulisi hieman suuremman summan irtoavan.
No on. En kehtaisi tollasta summaa edes antaa.
No ei ole yhdeltä henkilöltä, pariskunnalta on vähän alakanttiin (pariskunnalta minimi on minusta 50e). Juuri jossainjoku tapakouluttaja sanoi että sopiva summa on 50-100e/pariskunta.
Mielestäni on liian vähän. Ja vähän tuollainen hassu summa muutenkin. 40e olisi summana pyöreämpi. 30e kuulostaa siltä, ettei 20 euroa kehdannut antaa mutta heti seuraavan kehtaa jo. Annoimme opiskelijapariskuntana viime kesänä 100 euroa, mikä mielestäni on oikein hyvä summa. Moni työssäkäyvä pariskunta antoi vähemmän. Eli ei nämä taida olla riippuvaisia tilipussin koosta vaan jostain muusta.
Jos se on sun kukkarolle sopiva summa ja sen tahdot antaa, niin on just sopivan kokoinen summa. Jos joku jää vatvomaan häälahjaksi saamaansa lahjasummaa, ei ehkä kannata stressata sellaisen ihmisen mielipiteistä.
Sen verran laitat minkä arvosta syöt ja juot. Eli jos on hyvät häät, minne menet kunnolla oikeesti syömään kolmen lajin illallisen ja vetämään pään täyteen, niin onhan se 30€ työssäkäyvältä aika vähän..
Ne nauraa sulle! En kehtais näyttää tuolla edes naamaani.
Minä sinkkunaisena annan yleensä 80-100 €. Kai jokainen voi antaa sen summan, jonka haluaa antaa? Paras antaa itselle sopiva summa hyvällä mielellä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:38"]Sen verran laitat minkä arvosta syöt ja juot. Eli jos on hyvät häät, minne menet kunnolla oikeesti syömään kolmen lajin illallisen ja vetämään pään täyteen, niin onhan se 30€ työssäkäyvältä aika vähän..
[/quote]
Ei ole vieraan vika, jos hääpari järjestää häät, joihin heillä ei ole varaa!!
.
Jokainen päättää itse, millaiset häät haluaa.
.
Jokainen häävieras tietää, millaiseen lahjaan on varaa. Kukaan ei sinua silti kiitä enempää, vaikka veisit kuukauden ruokabudjettisi, ja kärvistelisit nälässä.
Erikseen on sitten ne törkimykset tai pihit, joiden satasen kimppalahjassa on 20 nimeä.
Yksin jos tulet, niin oikein hyvä tuo. Pariskunta 50 e, perhe 70-100. Näin ajattelisin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:31"]
Minä potkisin häistäni pihalle noin itarat vieraat
[/quote]
Jaa. Menisit heti ekana käymään läpi kuoret ja huutamaan isoon ääneen, että Maikki-täti toi vain kolmekymppiä, ulos täältä. Luonnollisesti heittäisit rahat perään, koska niin pieni lahja ei kelpaa, eikö? SAisit kyllä mainetta...
Ihan sopiva! Älä välitä näistä, jotka väittää että se ois alakanttiin!! :)
Ihan ok, jos yksin laitat! Pariskunnalta ehkä 50e. Mitta aina oman budjetin mukaan tietysti!