Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisit Vantaa (Jim), hirventappo

Vierailija
07.06.2015 |

Oliko kenenkään muun mielestä Vantaan poliisien suhtautuminen lopetettavaan hirveen jotenkin mauton ja epäkunnioittava? Kyse siis äsken tulleesta jaksosta 27/56. Hirvi oli törmännyt autoon ja poliisit naureskellen ampuivat sen ja vitsailivat riiputettavista lihoista, menivät ampumansa eläimen luokse puukkoa käyttäen...

Mulla ainakin meni maku noihin virantoimituksessa olleisiin poliiseihin. Jotakin kunnioitusta pitäisi osoittaa, vaikka kyse villieläimestä onkin. Ja erityisesti poliisit asialla.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:11"]

Ei ollenkaan jäänyt paha maku. Hirvi oli tullut tiensä päähän. Minä en koe eläin versus ihminen tapaa ajatella. Tämä eläin pääsi helposti veks. Olisiko hirvi pitänyt viedä eläinlääkärille, haloo. Poliisit ihan asiallisia.

[/quote]

Hyvin tästäkin keskustelusta näkee, miten erilaisilla moraalinkehitysasteilla kirjoittajat ovat.

Tässä kun ei kyse ei ollut siitä itse kuolemasta. Tietysti loukkaantunut, pahimmassa tapauksessa kituva eläin on päästettävä armollisesti pois. Mutta tässä on kyse asenteesta, suhtautumisesta. Ehkä jopa aiemmin mainitusta moraalista. Kenties tietyissä ammateissa ja tietyn tyyppisenä ihmisenä menetetään kunnioitus elämää ja/tai kuolemaa kohtaan jossakin vaiheessa? Olisin vaan veronmaksajana odottanut poliiseilta ihan jo ammattikuntansa edustajina vähän asiallisempaa käytöstä. Mutta ehkä se tappaminen ja ampumaan pääseminen on itsessään niin "kivaa", että on suorastaan pakko heittää vitsiä ja naureskella. 

Eihän hirven kuntoa missään vaiheessa edes todennettu. Autoon ei ollut tullut törmäyksestä oikeastaan mitään jälkiä, ehkä eläin oli vaan pöllämystynyt ja odotteli tokeentumistaan pusikossa? No, pääasia että poliisisetä pääsi huvittelemaan tappamalla.
[/quote]
Ai ei todennettu? Minä kyllä kuulin selvästi, kuinka puhuivat katkenneista jaloista. Vai olisiko jalkansa katkonut vasa pitänyt viedä kipsattavaksi?

Vierailija
22/26 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuli mieleen, mutta ajattelin että kaipa toi on sitten niin tuttua hommaa että jaksaa naurattaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä p*ska maku jäi poliisien käytöksestä.  :(

Oli pakko kääntää kanavaa.

Vierailija
24/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 00:01"]

On sulla vittu ongelmat

[/quote]

Ja sulla näköjään olemattomat käytöstavat ihan jo kiroilusta päätellen.

Vierailija
25/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ampunut naureskellen, vaan naureskelivat jälkikäteen omille höpötyksilleen. Mä oon tosi eläinrakas ja tuli tosta kohtauksesta muuten paha mieli, mutta mitä noiden poliisien olisi pitänyt tehdä? Järjestää hautajaiset? Tirauttaa parit kyyneleet?
Ja sanoivat tuossa, että pitää valuttaa veret pois ettei mene lihat pilalle. Varmaan ilmoittivat jollekin metsästysseuralle et voi hakea ruhon pois ja valuttivat sen takia valmiiksi veret pihalle.

Vierailija
26/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ollut tappo, vaan loukkaantuneen eläimen lopetus. Ei se poliisi sitä huvin vuoksi ampunut.