Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisit Vantaa (Jim), hirventappo

Vierailija
07.06.2015 |

Oliko kenenkään muun mielestä Vantaan poliisien suhtautuminen lopetettavaan hirveen jotenkin mauton ja epäkunnioittava? Kyse siis äsken tulleesta jaksosta 27/56. Hirvi oli törmännyt autoon ja poliisit naureskellen ampuivat sen ja vitsailivat riiputettavista lihoista, menivät ampumansa eläimen luokse puukkoa käyttäen...

Mulla ainakin meni maku noihin virantoimituksessa olleisiin poliiseihin. Jotakin kunnioitusta pitäisi osoittaa, vaikka kyse villieläimestä onkin. Ja erityisesti poliisit asialla.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolarihirven lihoja voi muutenkaan käyttää, joten verenlasku ei paljon merkitse. Säilyy ne ehkä vähän pitempään, vaikka koiranruuaksi.

En katsonut, mutta millä lopettivat? Pienellä käsiaseella ei niin isoa elukkaa saa edes vihaiseksi. Jos oli vain virka-ase, niin siinä tapauksessa oli hyvä laskea veret, että aivan varmasti kuolee.

Vierailija
2/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän olisi pitänyt olla yhtä eläinrakkaita kuin kettytytöt, jotka laskevat tarhaeläimiä luontoon kuolemaan ja kitumaan koska eivät ole oppineet siellä pärjäämään. Heihin nähden poliisit ovat lauheita lampaita.

Hirvenvasa kuolee käsiaseella. Laskivat veret juuri siksi että liha säilyy eikä riistamiehet aivan hetkessä tule siihen. Hirven lopullinen kohtalo jää riistamiesten käsiin. Poliisit naureskelivat itselleen että menee katu-uskottavuus hirviporukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te jaksatte joka asiasta pahoittaa mielenne! Se hirvi varmasti loukkaantui poliisien puheista enemmän kuin itse kolarista.

Vierailija
4/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 00:20"]

Ei ampunut naureskellen, vaan naureskelivat jälkikäteen omille höpötyksilleen. Mä oon tosi eläinrakas ja tuli tosta kohtauksesta muuten paha mieli, mutta mitä noiden poliisien olisi pitänyt tehdä? Järjestää hautajaiset? Tirauttaa parit kyyneleet?
Ja sanoivat tuossa, että pitää valuttaa veret pois ettei mene lihat pilalle. Varmaan ilmoittivat jollekin metsästysseuralle et voi hakea ruhon pois ja valuttivat sen takia valmiiksi veret pihalle.

[/quote]

Katoitko edes koko jaksoa? Siis nimenomaan poliisit naureskelivat, ei ainoastaan jälkikäteen mutta MYÖS autossa etukäteen kun ajelivat onnettomuuspaikalle, erityisesti hirven mahdollinen tappaminen tuntui olevan ideana huvittava ja hauska. Kannattaa katsoa jakso uudelleen jos tämä asia jäi huomioimatta.

Käsiaseellaan toinen poliiseista sitten ampui pusikossa katselleen hirven ja toinen tuli naureskeluaan jatkaen laskemaan veria ulos. Tuli kyllä selväksi, ettei kunnioitusta sen kummemmin kuolemaa kuin eläimiään kohtaan ollut ollenkaan. 

Vierailija
5/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli hirvi, eikä kukaan niiden tuttava! Joku raja sillekin mikä hetkauttaa. Minua ei yhtään sureta, olisi voinut aiheuttaa hengenlähtöjäkin se hirvi. Eikö teillä ole oikeita ongelmia?

Vierailija
6/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:29"]

Ei ampunut naureskellen, vaan naureskelivat jälkikäteen omille höpötyksilleen. Mä oon tosi eläinrakas ja tuli tosta kohtauksesta muuten paha mieli, mutta mitä noiden poliisien olisi pitänyt tehdä? Järjestää hautajaiset? Tirauttaa parit kyyneleet?
Ja sanoivat tuossa, että pitää valuttaa veret pois ettei mene lihat pilalle. Varmaan ilmoittivat jollekin metsästysseuralle et voi hakea ruhon pois ja valuttivat sen takia valmiiksi veret pihalle.

[/quote]

Katoitko edes koko jaksoa? Siis nimenomaan poliisit naureskelivat, ei ainoastaan jälkikäteen mutta MYÖS autossa etukäteen kun ajelivat onnettomuuspaikalle, erityisesti hirven mahdollinen tappaminen tuntui olevan ideana huvittava ja hauska. Kannattaa katsoa jakso uudelleen jos tämä asia jäi huomioimatta.

Käsiaseellaan toinen poliiseista sitten ampui pusikossa katselleen hirven ja toinen tuli naureskeluaan jatkaen laskemaan veria ulos. Tuli kyllä selväksi, ettei kunnioitusta sen kummemmin kuolemaa kuin eläimiään kohtaan ollut ollenkaan. 

[/quote]

Kyllä poliisien olisi pitänyt Albinoni Adagiot soiden tippa linssissä ajaa paikalle ja pitää messu sille hirvelle tietenkin hirven uskonnolliset näkemykset huomioiden. Keikan jälkeen ei sitten koko loppuvuoron aikana suupielet saa nousta ylöspäin.

Vierailija
7/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan jäänyt paha maku. Hirvi oli tullut tiensä päähän. Minä en koe eläin versus ihminen tapaa ajatella. Tämä eläin pääsi helposti veks. Olisiko hirvi pitänyt viedä eläinlääkärille, haloo. Poliisit ihan asiallisia.

Vierailija
8/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin toissa päivänä, kun poliisit heitti kuolleen ketun veks moottoritiellä. Hui kauheeta. Kiitos poliisi.

Vierailija
9/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju osoittaa miten vieraantuneita ihmiset ovat luonnosta.

Vierailija
10/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näillä raadollisilla poliiseilla silti matkaa vielä kettutyttöjen eläinsadismiin kun laskevat tarhaeläimiä luontoon kuolemaan julman kuoleman sekä käyvät töhrimässä viattomien eläinten turkkeja sekä niitä muutenkin säikyttelemässä.

Kettutytöt eivät tunne mitään myötätuntoa eläimiä kohtaan kun haluavat päästä julkisuuteen aiheuttaen eläimille suunnatonta tuskaa sekä tuhoten heitä.

Vierailija
11/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kai se hirventappo menee..? Ei sitä nyt telkkarissa olisi tarvinnut näyttää mutta ei siinä ole sitä muutenkaan aikaa suorittaa kun eläin kärsii..

Vierailija
12/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]Tuolla logiikalla teurastajat ei saa nauresksella työpaikallaan

Vierailija
13/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:11"]

Ei ollenkaan jäänyt paha maku. Hirvi oli tullut tiensä päähän. Minä en koe eläin versus ihminen tapaa ajatella. Tämä eläin pääsi helposti veks. Olisiko hirvi pitänyt viedä eläinlääkärille, haloo. Poliisit ihan asiallisia.

[/quote]

Hyvin tästäkin keskustelusta näkee, miten erilaisilla moraalinkehitysasteilla kirjoittajat ovat.

Tässä kun ei kyse ei ollut siitä itse kuolemasta. Tietysti loukkaantunut, pahimmassa tapauksessa kituva eläin on päästettävä armollisesti pois. Mutta tässä on kyse asenteesta, suhtautumisesta. Ehkä jopa aiemmin mainitusta moraalista. Kenties tietyissä ammateissa ja tietyn tyyppisenä ihmisenä menetetään kunnioitus elämää ja/tai kuolemaa kohtaan jossakin vaiheessa? Olisin vaan veronmaksajana odottanut poliiseilta ihan jo ammattikuntansa edustajina vähän asiallisempaa käytöstä. Mutta ehkä se tappaminen ja ampumaan pääseminen on itsessään niin "kivaa", että on suorastaan pakko heittää vitsiä ja naureskella. 

Eihän hirven kuntoa missään vaiheessa edes todennettu. Autoon ei ollut tullut törmäyksestä oikeastaan mitään jälkiä, ehkä eläin oli vaan pöllämystynyt ja odotteli tokeentumistaan pusikossa? No, pääasia että poliisisetä pääsi huvittelemaan tappamalla.

Vierailija
14/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa uskoa että poliisista on koskaan mukavaa ottaa asetta esiin tehtävällä ja joutua ampumaan elollinen olento, oli se sitten vain pelkkä hirvi. Veikkaan että huumorilla yrittää keventää itselleen sitä tilannetta mikä on edessä.

Vierailija
15/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän ku se "Minkä värinen tämä mekko on"-tapaus. Itse en nähnyt mitään epäasiallista poliisien käytöksessä tai toiminnassa. Sen sijaan näin hirvenvasan, jonka jalat olivat vääntyneet (=murtuneet) ihan miten sattuu. Sitäkään en nähnyt, että siinä olisi jotenkin ilkkuvasti naureskeltu sille ampumiselle tai tehty vitsiä siitä, että kerrankin pääsee ampumaan jotain oikein kunnolla. Näin siis antavat jotkut edellä viesteissään ymmärtää, että olisivat tällaista nähneet.

Se, mikä televisioon oli leikattu n. puolen minuutin pätkäksi paikalle saapumisesta vasan ampumiseen, on voinut todellisuudessa kestää useamman minuutin. En epäile yhtään etteivätkö poliisit olisi ensin kunnolla tarkistaneet vasan kuntoa. Tuskin sinne ojan penkalle on suoraan autosta juostu asetta heilutellen.

Vierailija
16/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanlettas ku oli kamalaa.

Vierailija
17/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Se oli hirvi.

Vierailija
18/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on llmeisesti joku erityisherkkäkukkahattutäti... jaksaa mielensä pahoittaa joka asiasta

Vierailija
19/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuneen hirven päästäminen pois kitumasta on varmaan poliisin työn iloisimpia hetkiä.... 

Muu ei ole kuin väkivaltaa, juoppojen roudaamista ja muuta surkeiden ihmisten patistelua

Vierailija
20/26 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapa mitä ruumiinavaajat jutustelee?