Pidätkö askeettisesta mökkielämästä?
Suuret ikäluokat ovat jättämässä perintönä monille nuoremmille kesämökkejään pian. Onko mökeistä tulossa riesa perillisille vai viihtyvätkö nuoremmat näissä usein askeettisissa mökkiolosuhteissa? Mökit ovat olleet suurten ikäluokkien unelma, onko nuoremmalla polvella sama unelma enää? http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1433465628419.html
Kommentit (32)
En yhtään. Mies taas tykkää ja on nytkin yksin mökillä, jossa ei ole mitään mukavuuksia.
en pidä. Onneksi appivanhemmat ymmärsivät myydä mökin.
Mulla ja miehellä on yhteinen haave ostaa pikkunen mökki ilman mitään mukavuuksia. :) Eli todellakin pidetään askeettisesta mökkielämästä. :)
En todellakaan. Eikä mökkeily oikein onnistuisikaan, mulla on hevonen ja sitä pitää hoitaa/liikuttaa päivittäin. En voi kadota viikoiksi mihinkään mökille.
Eihän sillä homeisella lautaseinäisellä, vedettömällä ja sähköttömällä rakennuksella mitään arvoa olekaan vaan sillä rantatontilla.
Minun vanhemmilla on mökki kaikilla mukavuuksilla saaressa. Saaressa on kesätapahtumia ja turisteja jopa ulkomailta (jee..). Se oli mulle mökkielämää, kunnes jouduin mieheni vanhempien mökille, jossa ei mitään mukavuuksia. Pieni, mutainen järvi "viihdykkeenä" ja sitten vain metsäämetsäämetsää... Muita ihmisiä ei tietenkään lähimaillakaan. Tulin siellä jotenkin masentuneeksi. En haluaisi viettää lomaa sellaisessa paikassa.
en todellakaan pidä. Voin minä mielelläni jonkun toisen mökillä piipahtaa tunnin tai pari, mutta sitten iskee jo takaisin kaipuu sivistyksen pariin.
Tykkään ihan. Tulevaisuudessa voisin kuvitella hankkivani pienen mökin halvalla, kun niistä tulee ylitarjontaa. Vesivessa olisi kiva, sähköt pakollinen varuste ja hoitoa kaipaava piha ehdoton ei.
Kyllä. Mieheni kanssa kolutaan juuri 1800-1940 luvun mökkejä. Sähkö ja juomakelpoinen vesi kiva. Maata mitä kaivaa ja ryytimaata tekemään. Toiveena max. Tunnin ajomatkan päästä tampereelta. Oma maapaikka missä pääsee lähelle luontoa lasten ja koirien kanssa.
Ison järven tai meren rannalla olevan mukavuuksilla (vähintään sähkö ja vettä kraanasta) varustetulla mökillä voisin käydä. Tykkään uidä avovedessä, varsinkin puhtaassa järvessä.
Vuokrattiin sähkötön mökki yhtenä kesänä. Muuten viihdyin siellä, mutta illalla ei ollut mukava mennä nukkumaan kun ei voinut lukea, aamulla olisin halunnut nopeasti keittää kahvit, enkä tykännyt värkätä kaasun kanssa ja puhelinta ei saanut ladattua.