Exän uusi lisäsi Facebookkiin kuvan lapsestani
Olemme eronneet exän kanssa jo ennen lapsemme syntymää, nyt exän uusi muija (yhdessä ovat olleet noin 4 kuukautta) lisäsi Facebookkiin kuvan lapsestani. Oli ollut isällään ja muijakin ilmeisesti siellä. Minulle on se ja sama kenen kanssa exä seurustelee, jos hän antaa uuden muijan olla lapsemme kanssa - on se minulle myös ok. En kuitenkaan ymmärrä ja hyväksy sitä, että uusi nainen laittaa lapseni kuvan sosiaaliseen mediaan! Ei hän lasta tunne, saatika ole edes mikään äitipuoli 4 kuukauden seurustelun jälkeen. Lupaa kuvaan ei ollut kysynyt minulta, en tiedä onko exältä mutta minusta molempien suostumus tarvitaan. Enkä ylipäätään ymmärrä miksi pitää lisätä nettiin uuden poikaystävän lapsen kuva?! Laitoit naiselle ystävällisen viestin, jossa pyysin poistaan lapseni kuvan netistä. Hän poisti kuvan muttei vastannut viestiin mitään, ei edes pahoitellut. Olenko mielestänne kohtuuton vai olisiko vastaavanlainen tilanne sinulle ok? En halua heittäytyä hankalaksi mutta pinna paloi.
Kommentit (55)
Miten niin molempien vanhempien lupa tarvitaan?
Toimitko itse samoin sitten kun alat seurustella, miehesi pitää kysyä eksältäsi saako lisätä teistä yhteiskuvan tms?
Ei olisi ok, mutta ärsyttää tuo muijittelu. Miten kukaan naispuolinen kutsuu ketään muijaksi?!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:08"]Miten niin molempien vanhempien lupa tarvitaan?
Toimitko itse samoin sitten kun alat seurustella, miehesi pitää kysyä eksältäsi saako lisätä teistä yhteiskuvan tms?
[/quote]
Kyllä exä saa lisätä kuvia lapsestamme Facebookkiin niin paljon, kun sielu sietää. Samoin saa myös läheiset ja ystävät. Nainen, jota en ole koskaan tavannut, juuri alkanut seurustelemaan exän kanssa, luulisi hänelläkin hälyyttävän etten ehkä pidä, että vieras nainen lisää lapseni kuvan nettiin.!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:08"]Miten niin molempien vanhempien lupa tarvitaan? Toimitko itse samoin sitten kun alat seurustella, miehesi pitää kysyä eksältäsi saako lisätä teistä yhteiskuvan tms? [/quote] Kyllä exä saa lisätä kuvia lapsestamme Facebookkiin niin paljon, kun sielu sietää. Samoin saa myös läheiset ja ystävät. Nainen, jota en ole koskaan tavannut, juuri alkanut seurustelemaan exän kanssa, luulisi hänelläkin hälyyttävän etten ehkä pidä, että vieras nainen lisää lapseni kuvan nettiin.!
[/quote]
En sanonutkaan että se olisi ok, mietin vain sitä että on sitten tasapuolinen oman uuden puolisonsa suhteen, ettei hänkään sitten voi lisäillä kuvia ilman eksäsi lupaa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:08"]Ei olisi ok, mutta ärsyttää tuo muijittelu. Miten kukaan naispuolinen kutsuu ketään muijaksi?!
[/quote]
Yleensä kutsun naisiksi joo, pinna paloi niin aloin muijittelemaan..
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:08"]
Ei olisi ok, mutta ärsyttää tuo muijittelu. Miten kukaan naispuolinen kutsuu ketään muijaksi?!
[/quote]
Näin.
Enkä nyt näe mitä hänen pitäisi aplle vastata, kuva poistui ja asia selvä?
Oliko kuvassa pelkkä lapsi vai myös eksäsi?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:08"]Miten niin molempien vanhempien lupa tarvitaan? Toimitko itse samoin sitten kun alat seurustella, miehesi pitää kysyä eksältäsi saako lisätä teistä yhteiskuvan tms? [/quote] Kyllä exä saa lisätä kuvia lapsestamme Facebookkiin niin paljon, kun sielu sietää. Samoin saa myös läheiset ja ystävät. Nainen, jota en ole koskaan tavannut, juuri alkanut seurustelemaan exän kanssa, luulisi hänelläkin hälyyttävän etten ehkä pidä, että vieras nainen lisää lapseni kuvan nettiin.!
[/quote]
En sanonutkaan että se olisi ok, mietin vain sitä että on sitten tasapuolinen oman uuden puolisonsa suhteen, ettei hänkään sitten voi lisäillä kuvia ilman eksäsi lupaa.
[/quote]
Totta kai myös minun minun mieheni kysyisi sitten exältäni luvan. Eri asia on, jos tunnen naisen. Sitten voi olla ihan ok lisäillä kuvia, varsinkin jos exällä olisi lapsia uuden naisen kanssa. Tuskin pyytäisin lomakuvasta suttaamaan lapseni naaman? Suhde on tuore enkä tunne naista, siksi en ole yhtään iloinen asiasta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Oliko kuvassa pelkkä lapsi vai myös eksäsi?
[/quote]
Pelkkä lapseni.
Miksi pitää ylipäänsä laittaa lapsesta kuvia nettiin? Lapsi voi laittaa ite kuviaan sitten kun on tarpeeksi vanha
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:08"]
[/quote]
Näin.
Enkä nyt näe mitä hänen pitäisi aplle vastata, kuva poistui ja asia selvä?
[/quote]
Kysyinkin olisiko asia teille ok, sain jo mielipiteesi, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Oliko kuvassa pelkkä lapsi vai myös eksäsi? [/quote] Pelkkä lapseni.
[/quote]
No siinä tapauksessa melko outoa. En kyllä pitäisi tuommoisesta itsekään.
Et ollut kohtuuton. Lasten kuvia ei latailla nettiin kuin vanhempien suostumuksella jos sittenkään. Kas kun se lapsi löytää ne edestään sitten viimeistään teininä.
Törppö tuo muija. Hyvä että poisti kuvan ja olisi ollut häneltä kohtuullista pyytää anteeksi ja luvata ettei ikinä tee enää vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:21"]Miksi pitää ylipäänsä laittaa lapsesta kuvia nettiin? Lapsi voi laittaa ite kuviaan sitten kun on tarpeeksi vanha
[/quote]
Kyllä minä, exä tai läheisemme voimme lisätä kivoja muistoja Facebookkiin lapsesta. Mukavaa jakaa muidenkin kanssa. :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:22"]Et ollut kohtuuton. Lasten kuvia ei latailla nettiin kuin vanhempien suostumuksella jos sittenkään. Kas kun se lapsi löytää ne edestään sitten viimeistään teininä.
Törppö tuo muija. Hyvä että poisti kuvan ja olisi ollut häneltä kohtuullista pyytää anteeksi ja luvata ettei ikinä tee enää vastaavaa.
[/quote]
Näin minäkin ajatellen. Kuvateksinä oli vielä: 'ihana "Miro" <3'
Uusi nainen yrittää mielistellä miestä lapsen avulla. "Ollaan tässä jo melkein yhtä perhettä" mutta ei väliä kenen lapsi, kunhan ukko menee halpaan.
Minne se sen sinne facebookkiin laittoi eli oletteko kavereita facebookissa vai mistä sait tiedon siitä, että kuva on facessa ja kene sivulla?!?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:25"]Uusi nainen yrittää mielistellä miestä lapsen avulla. "Ollaan tässä jo melkein yhtä perhettä" mutta ei väliä kenen lapsi, kunhan ukko menee halpaan.
[/quote]
Toivon, että olet väärässä. Olisi todella halpamaista käyttää viatonta lasta "hyväkseen" noin.
Ei olisi ok. Oli kyseessa sitten exan uusi tai mummo tai kuka vaan. En itsekaan laita lapseni kuvia avoimille sivuilla. Faceen laitan koska kukaan joka ei ole ystavani ei voi niita nahda.