Exän uusi lisäsi Facebookkiin kuvan lapsestani
Olemme eronneet exän kanssa jo ennen lapsemme syntymää, nyt exän uusi muija (yhdessä ovat olleet noin 4 kuukautta) lisäsi Facebookkiin kuvan lapsestani. Oli ollut isällään ja muijakin ilmeisesti siellä. Minulle on se ja sama kenen kanssa exä seurustelee, jos hän antaa uuden muijan olla lapsemme kanssa - on se minulle myös ok. En kuitenkaan ymmärrä ja hyväksy sitä, että uusi nainen laittaa lapseni kuvan sosiaaliseen mediaan! Ei hän lasta tunne, saatika ole edes mikään äitipuoli 4 kuukauden seurustelun jälkeen. Lupaa kuvaan ei ollut kysynyt minulta, en tiedä onko exältä mutta minusta molempien suostumus tarvitaan. Enkä ylipäätään ymmärrä miksi pitää lisätä nettiin uuden poikaystävän lapsen kuva?! Laitoit naiselle ystävällisen viestin, jossa pyysin poistaan lapseni kuvan netistä. Hän poisti kuvan muttei vastannut viestiin mitään, ei edes pahoitellut. Olenko mielestänne kohtuuton vai olisiko vastaavanlainen tilanne sinulle ok? En halua heittäytyä hankalaksi mutta pinna paloi.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:27"]Minne se sen sinne facebookkiin laittoi eli oletteko kavereita facebookissa vai mistä sait tiedon siitä, että kuva on facessa ja kene sivulla?!?
[/quote]
Emme ole kavereita. Meillä on yhteinen kaveri Facessa ja hän tykkäsi kuvasta. Näin sen silloin.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:21"]Miksi pitää ylipäänsä laittaa lapsesta kuvia nettiin? Lapsi voi laittaa ite kuviaan sitten kun on tarpeeksi vanha [/quote] Kyllä minä, exä tai läheisemme voimme lisätä kivoja muistoja Facebookkiin lapsesta. Mukavaa jakaa muidenkin kanssa. :)
[/quote]
Sinä, Exä ja Pedofiili-Pena tykkäävät tästä
[/quote]
LOL!
Pisteet Ap:lle, että pystyi lähestymään exän kumppania asian suhteen rauhallisesti ja ystävällisesti. itse en pidä siitä, että minusta laitetaan kuvia yhtään mihinkään julkisesti. - Hieman kammoksun esimerkiksi risteilylaivoilla olevaa käytäntöä kuvata ja pakko myydä kaikki laivaan saapuvat matkustajat. En myöskään ymmärrä, miksi facebookkiin - joka mielivaltaisesti muuttelee omia sääntöjään käyttäjistään juurikaan välittämättä- halutaan laittaa kuvia kysymättä lupaa kuvatulta. - Saati lasten kuvia, ikäänkuin lapset olisivat koriste esineitä. - Joo kyllä tiedän, että olen "vähän" kai säikky.
Toi on kyllä ihan höpöä, että pitäisi olla molempien vanhempien lupa. Esim. jos mun kaveri kysyy, saako laittaa faceen kuvia, missä on mun lapsia, ja suostun. Niin kyllä tekis itsestään pellen, jos vielä alkaisi mun mieheltä varmistelemaan, että saako varmasti. Ja meillä kun on uusperhe, niin useampia lupia pitäisi kysyä. Järki käteen nyt.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:39"]Toi on kyllä ihan höpöä, että pitäisi olla molempien vanhempien lupa. Esim. jos mun kaveri kysyy, saako laittaa faceen kuvia, missä on mun lapsia, ja suostun. Niin kyllä tekis itsestään pellen, jos vielä alkaisi mun mieheltä varmistelemaan, että saako varmasti. Ja meillä kun on uusperhe, niin useampia lupia pitäisi kysyä. Järki käteen nyt.
[/quote]
Teidän perheelle teidän pelisäännöt, meidän perheellä meidän.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:38"]
Pisteet Ap:lle, että pystyi lähestymään exän kumppania asian suhteen rauhallisesti ja ystävällisesti. itse en pidä siitä, että minusta laitetaan kuvia yhtään mihinkään julkisesti. - Hieman kammoksun esimerkiksi risteilylaivoilla olevaa käytäntöä kuvata ja pakko myydä kaikki laivaan saapuvat matkustajat. En myöskään ymmärrä, miksi facebookkiin - joka mielivaltaisesti muuttelee omia sääntöjään käyttäjistään juurikaan välittämättä- halutaan laittaa kuvia kysymättä lupaa kuvatulta. - Saati lasten kuvia, ikäänkuin lapset olisivat koriste esineitä. - Joo kyllä tiedän, että olen "vähän" kai säikky.
[/quote]
Tuosta laivan kuvauksesta voi nykyään kävellä ohi, eli kieltäytyä. Mikään pakko ei ole suostua.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:39"]Toi on kyllä ihan höpöä, että pitäisi olla molempien vanhempien lupa. Esim. jos mun kaveri kysyy, saako laittaa faceen kuvia, missä on mun lapsia, ja suostun. Niin kyllä tekis itsestään pellen, jos vielä alkaisi mun mieheltä varmistelemaan, että saako varmasti. Ja meillä kun on uusperhe, niin useampia lupia pitäisi kysyä. Järki käteen nyt. [/quote] Teidän perheelle teidän pelisäännöt, meidän perheellä meidän.
[/quote]
Niin, mutta kun on eronnut perhe, kuviot vähän muuttuu ajansaatossa. Vai aattelitko vielä 5 vuoden päästäkin soitella eksälle että mites, saako julkaista?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:38"]ENTÄ jos lapsi antoi luvan
[/quote]
On tai ei, lapsi täyttää vasta 3-v. Lupa pitää tulla siis vanhemmilta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:39"]Toi on kyllä ihan höpöä, että pitäisi olla molempien vanhempien lupa. Esim. jos mun kaveri kysyy, saako laittaa faceen kuvia, missä on mun lapsia, ja suostun. Niin kyllä tekis itsestään pellen, jos vielä alkaisi mun mieheltä varmistelemaan, että saako varmasti. Ja meillä kun on uusperhe, niin useampia lupia pitäisi kysyä. Järki käteen nyt. [/quote] Teidän perheelle teidän pelisäännöt, meidän perheellä meidän.
[/quote]
Niin, mutta kun on eronnut perhe, kuviot vähän muuttuu ajansaatossa. Vai aattelitko vielä 5 vuoden päästäkin soitella eksälle että mites, saako julkaista?
[/quote]
Jos ovat vielä 5 vuoden päästä yhdessä saa lisätä kuvia lapsesta, jos exä antaa luvan. Pointti oli nyt se, että en tunne naista eikä nainen ole äitipuoli 4 kuukauden seurustelun jälkeen. En halua, että minulle täysin vieras nainen lisää lapseni kuvan nettiin.
Ihan ohis, mielenkiinnosta kysyn että mihin se raja vedetään, minkä ajan seurusteltua uusi kumppani on ns. äitipuoli?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]
Jos ovat vielä 5 vuoden päästä yhdessä saa lisätä kuvia lapsesta, jos exä antaa luvan. Pointti oli nyt se, että en tunne naista eikä nainen ole äitipuoli 4 kuukauden seurustelun jälkeen. En halua, että minulle täysin vieras nainen lisää lapseni kuvan nettiin.
[/quote]
Tästähän sinun pitää puhua eksäsi kanssa, sopikaa pelisäännöt. Jos et pysty, niin voi voi. Et voi ulkoapäin hallita tapahtumia lapsen isän luona, niin kauan kun lasta ei satuteta, heidän elämänsä ei kuulu sinulle. Ja lopeta se nyxän stalkkaus!
Selvästi ongelma ei ole pelkkä kuva, vaan tää "muija" kuten itse sanot. Painotus siitä ettei todellakaan ole äitipuoli ja muijittelu kertoo paljon. Et ole tilanteen kanssa muutenkaan ihan sujut.
Kun kerran sinun ja eksäsi omat kaverit saavat julkaista lapsesta kuvia, tunteeko eksäsi kaikki omat kaverisi jotka lisäävät kuvia vai onko se mielestäsi eri asia?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:49"]Ihan ohis, mielenkiinnosta kysyn että mihin se raja vedetään, minkä ajan seurusteltua uusi kumppani on ns. äitipuoli?
[/quote]
Sitten, kun suhde vakava. Asutaan yhdessä, kihlat, naimisissa, pitkä parisuhde. Jne.
ENTÄ jos lapsi antoi luvan. - - Mi-tä jos lapsi ei ymmärrä itse, mihin suostuu? - Ihanvain tuli mieleeni kun eivät kaikki aikuisetkaan ymmärrä esimerkiksi, millaisia ongelmia voi syntyä, jos joku tekee valeprofiilin to isesta henkilöstä naamakirjaan..
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tästähän sinun pitää puhua eksäsi kanssa, sopikaa pelisäännöt. Jos et pysty, niin voi voi. Et voi ulkoapäin hallita tapahtumia lapsen isän luona, niin kauan kun lasta ei satuteta, heidän elämänsä ei kuulu sinulle. Ja lopeta se nyxän stalkkaus!
[/quote]
Sovitaan sovitaan.. Vastaavaa tilannetta ei
Ollut vielä tullut vastaan, emme ole voineet siis ennen sopia asiasta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:39"]Toi on kyllä ihan höpöä, että pitäisi olla molempien vanhempien lupa. Esim. jos mun kaveri kysyy, saako laittaa faceen kuvia, missä on mun lapsia, ja suostun. Niin kyllä tekis itsestään pellen, jos vielä alkaisi mun mieheltä varmistelemaan, että saako varmasti. Ja meillä kun on uusperhe, niin useampia lupia pitäisi kysyä. Järki käteen nyt. [/quote] Teidän perheelle teidän pelisäännöt, meidän perheellä meidän. [/quote] Niin, mutta kun on eronnut perhe, kuviot vähän muuttuu ajansaatossa. Vai aattelitko vielä 5 vuoden päästäkin soitella eksälle että mites, saako julkaista? [/quote] Jos ovat vielä 5 vuoden päästä yhdessä saa lisätä kuvia lapsesta, jos exä antaa luvan. Pointti oli nyt se, että en tunne naista eikä nainen ole äitipuoli 4 kuukauden seurustelun jälkeen. En halua, että minulle täysin vieras nainen lisää lapseni kuvan nettiin.
[/quote]
Ei todellakaan saa lisätä! Itse en anna lisätä edes niin että vain ystävät näkevät koska lapsen mielipidettä asiaan ei voi kysyä. Miksi ihmeessä pitäisi väkisin saada lapsesta kuva nettiin? Tuottaako se jotain mielihyvää vai mikä siinä on?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:51"]ENTÄ jos lapsi antoi luvan. - - Mi-tä jos lapsi ei ymmärrä itse, mihin suostuu? - Ihanvain tuli mieleeni kun eivät kaikki aikuisetkaan ymmärrä esimerkiksi, millaisia ongelmia voi syntyä, jos joku tekee valeprofiilin to isesta henkilöstä naamakirjaan..
[/quote]
Niimpä, varsinkin, kun lapsi vajaa 3v
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:50"]Selvästi ongelma ei ole pelkkä kuva, vaan tää "muija" kuten itse sanot. Painotus siitä ettei todellakaan ole äitipuoli ja muijittelu kertoo paljon. Et ole tilanteen kanssa muutenkaan ihan sujut.
Kun kerran sinun ja eksäsi omat kaverit saavat julkaista lapsesta kuvia, tunteeko eksäsi kaikki omat kaverisi jotka lisäävät kuvia vai onko se mielestäsi eri asia?
[/quote]
Kaverit ovat kohteliaasti yleensä kysyneet exältä luvan, kun tietävät minulle asian olevan ainakin ok. Nainen ei ole ongelma, hänen käytöksensä oliZ
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:21"]Miksi pitää ylipäänsä laittaa lapsesta kuvia nettiin? Lapsi voi laittaa ite kuviaan sitten kun on tarpeeksi vanha [/quote] Kyllä minä, exä tai läheisemme voimme lisätä kivoja muistoja Facebookkiin lapsesta. Mukavaa jakaa muidenkin kanssa. :)
[/quote]
Sinä, Exä ja Pedofiili-Pena tykkäävät tästä