Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tästä tule mitään. Olen kiertänyt useassa hoitoalan työpaikassa ja kaikissa on paska työpaikkahenki ja työnkuva

Vierailija
01.02.2022 |

Tein hemmetinmoisen virheen kun kouluttauduin alalle. Vasta 4 vuotta takana ja ei tunnu missään hyvältä. Kaikissa työpaikoissa olisi kyllä haluttu että jatkan, mutta en vaan kestä niitä ihmisiä, sitä meininkiä ja ahdistusta ja tolkutonta kiirettä, joten olen vaihtanut aina uuteen. Ei se tästä tule enää muuttumaan. Olisi pakko keksiä joku uusi ala, mutta en tiedä mikä se olisi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta, vaihtoehtoja löytyy. Itse tein hoitoalan töitä useamman vuoden. Samankaltaisia tunteita oli minullakin, melko huono meininki useassa paikassa. Hyvääkin yhteishenkeä toki oli joillain osastoilla, mutta niihin ei päässyt vakituiseksi.

Vaihdoin sitten rakennustöihin ja päivääkään en ole katunut. Yhteishenki ja yhdessä tekemisen meininki aivan mahtava.

Vierailija
22/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata rääkätä itseään naisvaltaisilla aloilla surkealla palkalla. Äkkiä pois ja esim. insinööriksi kouluttautumaan. Niillä on mukavat oltavat työelämässä: hyvä palkka, vakituinen työ, rauhallinen konttoriympäristö. Ei myöskään edellytä välkkyyttä saati sosiaalisia taitoja, vähällä pääsee.

Joo, kaikki mun tuntemat lähihoitajat ovatkin varsinaisia ajatusten tonavia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ovat sopeutuneet, joten sinä et vain kykene sopeutumaan. Sun käy vielä huonosti!

Vierailija
24/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hoitajien valitusketjut ovat aina yhtä huvittavia.

Missä on siskojen solidaarisuus, empatia ja hyviksi väitetyt sosiaaliset taidot?

Onko puukko mahdollisesti kateissa?

Tarkistappa, olisiko se jonkun siskon selässä.

Ei minulla muuta, tällä kertaa.

Vierailija
25/52 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että hoitajat ovat pääsääntöisestierittäin veemäistä sakkia, kun aina onnistuvat pilaamaan työilmapiirin.

Vierailija
26/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ongelmat johtua sinusta, jos sama on joka työpaikassa. Olen yhden kaverini kanssa ollut kolme kertaa samaan aikaan samassa työpaikassa. Kaverin mielestä hän oli koko ajan työpaikkakiusattu, työkaverit olivat ilkeitä ja esimies epäreilu. Minusta työpaikat olivat kivoja, työkaverit ihania ja esimies reilu. Kenessähän se vika oikein oli?

Vierailija
27/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Missä on siskojen solidaarisuus, empatia ja hyviksi väitetyt sosiaaliset taidot?

Tekevät taas koronan turvin "hulluja päätöksiä" onhan jossain jo todettu, että rokotetut levittävät Koronaa siinä missä muutkin. Ero on vain siinä, että ROKOTETUT  sairastuvat Koronaan ja senjälkeen longkovidiin.!

Sen meille ovat kertoneet asiaan perehtyneet esim Robert Malone ja joukko Päteviä virologeja maailmalta.

Vierailija
28/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan työyhteisöissä on aina ollut vähintään yksi kiintiöqusipää. Kauan sitten eräs kesälomalle jäävä ”Marru” nolasi minut muiden nähden ja kuullen haukkumalla minut lyttyyn hoitajana ja ihmisenä. Toisessa paikassa kotihoidossa eräs työtä vieroksuva nikotiiniriippuvainen nakitti omia hommiaan sijaisille jotta itse voi pitää tupakkataukoja. Vaihdoin alaa ja en ole katunut: elämänlaatuni ja elintasoni parantui.

Vierailija
29/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten se nyt niin, eikö naisten eli "siskojen" kesken olekaan niin kivaa? 

Kuule Pentti-Einari, Ap taisi mainita joukon syitä miksi ala tuntuu ikävältä. Ihan samat ongelmat siellä olisi vaikka suurin osa olisi miehiä, paitsi että nyt puuttuu toisten miesten suosiminen. Aliresurssointi vaikuttaa myös hermoja kiristävästi.

Vierailija
30/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä on päättänyt etten enää mene ns duunariammatteihin töihin, olen huomannut että siellä on kiusaavia ihmisiä enemmän. Niin se oli kouluaikoihinkin että kiusaajat meni amikseen. Poikkeuksia varmasti on mutta pääsen helpommalla kun yleistän.

Vierailija
31/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan ongelma on se, että se on naisvaltainen ala. Niin kauan, kun joutuu työskentelmään naisten kanssa työilmapiiri on surkea.

Vierailija
32/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata rääkätä itseään naisvaltaisilla aloilla surkealla palkalla. Äkkiä pois ja esim. insinööriksi kouluttautumaan. Niillä on mukavat oltavat työelämässä: hyvä palkka, vakituinen työ, rauhallinen konttoriympäristö. Ei myöskään edellytä välkkyyttä saati sosiaalisia taitoja, vähällä pääsee.

Joo, kaikki mun tuntemat lähihoitajat ovatkin varsinaisia ajatusten tonavia. 

Hoitajat ovat oikeassa. Ei ketään voida pakottaa ottamaan kokeellisia Rokotteita. Nyt on jo nähty mihin se on kaikkialla maailmassa johtanut, kuolemat ovat lisääntyneet juuri rokotusten jälkeen. Saamme pelätä sukulaistemme ja kaikkien kansalaistemme puolesta miten tässä käy. Järkyttävää on katselle meininkiä Itävallassa, kun Perusoikeuslakia poljetaan väliaikaisin asetuksin! Aivan kuin aikoinaa Nazit tekivät juutalaisia vastaa.! .?

Vierailija
33/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kiertänyt varmaan pari kymmentä eri työpaikkaa kymmenen vuoden aikana, pätkiä ja keikkaa, perusterveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa, eri kunnissa ja kaupungeissa. Kaikkialla on ollut huono palkka ja kiire, mutta oikeastaan yhtä lukuunottamatta pääosin hyvä yhteishenki työkavereiden kesken ja mukavat työkaverit.

Tämähän on vähän sellainenkin juttu, että joillekin tuntuu aina osuvan vain vaikeita työkavereita ja inhottavia työyhteisöitä. Silloin kannattaa harkita myös peiliin kurkistamista...

Vierailija
34/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu AP, olet väärällä alalla. Veikkaan, ettet löydä paikkaasi ja onkin peiliin katsomisen paikka. Jos olet 4 vuoden aikana vaihtanut jatkuvasti työpaikkaa, voi vika olla itsessäsi. Ei mihinkään työyhteisöön pääse hetkessä niin, että tuntisi porukan omakseen. Me olemme ihmisiä siinä missä muutkin. Eri ikäisiä, vaihdevuosissa olevia, nuoria ja siltä väliltä. Jokaisella on hyviä ja huonoja päiviä, erilaisia elämäntilanteita ja huolia. Tuollaisia hetken pistäytyjiä kuitenkin ohjataan ja opastetaan osaston käytäntöihin ja työ valuu hukkaan, kun sanot heippa. Itsellä meni kauan, ennenkuin tunsin, että nämä olen 1 meistä. Vika ei ollut työyhteisön, vaan oman hitaasti lämpenemiseni. Työ itsessään on kivaa ja tämä osasto on koko pitkällä 30-vuotisella urallani paras. Olen muutaman kerran vaihtanut talon sisällä osastoa. Kerran siksi että osaston toiminta on lakkautettu ja kerran siksi, että oma terveys ei kestänyt. Ei siis aina omasta tahdosta. Anna aikaa itsellesi ja työkavereillesi.

Paikkoja on tosiaan hengeltään erilaisia, mutta kyllä tuo sinunkin asenteesi on outo ja valitettavan tyypillinen. Kun ei jaksa järkyttäviä työolosuhteita on "väärällä alalla", "vääräntyyppinen" jne. Tämä alkaa jo opiskeluaikana opiskelijoiden kyykyttämisenä ja luokittelemisena.

Ihminen saa vapaasti sanoa heippa, jos työ on sietämätöntä. Käsittämätöntä, että siitäkin syyllistetään. Ikävä, että perehdytys menee hukkaan mutta ei näin kyllä ihmisiä saada alalle tai pysymään sillä.

Vierailija
35/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan pahin ongelma on huono johtaminen.

Vierailija
36/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmillista. Mut alalla on pitänyt juuri ihanat työkaverit kaikkialla. Mulla on kokemusta palvelukodista, eri sairaaloista, eri vuodeosastoista ja yhdestä leikkausyksiköstä. Kaikissa työilmapiiri on ollut hyvä tai ok, mielestäni on ollut ihan itsestäni kiinni, miten pääsen porukkaan sisälle ja miten tulemme toimeen. Totta kai on aina yksittäisiä hankalia tyyppejä, jotka saattavat latistaa työpäivää, mutta en anna heidän pilata muuten kivaa työpaikkaa. Kiire on aina kurjaa, se on pahinta ollut vuodeosastoilla, siksi en varmaan enää pysty vuodeosastotyöhön. Mieluummin 1-2 potilasta kerrallaan. Hoitajat on minusta olleet pääsääntöisesti empaattisia ja hauskoja ihmisiä ❤

T. Kohta 15 vuotta alalla

Vierailija
37/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaise peiliin, syyllinen huonoon ilmapiiriin saattaa näkyä peilistä ja olla tuttu.

Vierailija
38/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin taloushallinnon alan yrityksessä, jossa laskutettiin asiakasta konsultin tuntihinnalla (150 €), mutta kokeneellekin työntekijälle maksettiin palkkaa 1800 €/brutto/kk. Ei ylityökorvauksia, vaan ylityöt meni tunti-tunnista liukumaan. Väkeä lappasi kuin pyöröovissa. Kun yritimme puuttua jatkuviin ylitöihin ... ei kun siis liukumiin ja huonoon palkkaukseen, niin meitä vaan käskettiin olemaan hiljaa, koska tulijoita on jonoksi asti.

Jätin uppoavan laivan 12 vuoden palveluksen jälkeen. Kuulemma moni muukin on tehnyt samoin.

Vierailija
39/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Suksi sinä jo vihdoinkin vattuun täältä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ja lopeta tuosta siskoista jauhaminen. Olet säälittävä vanha r unkkari.

Ei mulla muuta

Vierailija
40/52 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtamisessa ongelmia. Asioita ei suunnitella kunnolla. Suurin ongelma on, että ns. esimiehen suosikit saavat parhaat työt. Tästä seuraa juoruilua, kateutta ja klikkiytymistä. Tämä ei toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä